רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 25 ביולי 2016

רבים עולים להר הבית לרגל צום שבעה עשר בתמוז - נתניהו: לא אשנה את המדיניות







מאת מקדשער

יהודים רבים עולים היום להר הבית לרגל צום שבעה עשר בתמוז. למעט כמה קריאות "אללה אכבר בכניסתם להר, העולים מדווחים על רוגע ושקט יחסי במקום. העולים גם קרעו בבגדיהם נוכח ראיית החורבן וקרקע העזרה.

העיתונאי ארנון סגל מפעילי המקדש הבולטים, טען הבוקר כי בורא עולם ציווה 'ועשו לי מקדש', אבל יש מי שבמקום לבנות, מעדיפים לצום על כך שהוא לא נבנה מעצמו.

פעיל ותיק אחר יהודה עציון, שעלה אף הוא הבוקר להר הבית אמר כי כאן במקום אנחנו זוכים לחדש את חיי היחד בינינו לבין הקדוש ברוך הוא. את חיי הזוג של "אפריון עשה לו המלך שלמה מעצי הלבנון", כביכול המקדש הוא בית משותף לנו ולו יתברך ממש ביחד".

במטה ארגוני המקדש מביעים זעם רב על הצהרת ראש הממשלה שלא ישנה את המדיניות הנהוגה במקום מימי דיין וממשלות השמאל.

למרות העלייה הגדולה היום להר הבית נותרו על מקומם כל ההגבלות על היהודים. הגבלת מספר היהודים בקבוצה, איסור השהייה לשתי קבוצות יהודים בהר הבית בו זמנית, ואפילו שעות הכניסה ליהודים המצומצמות שלא הורחבו, למרות הקושי להגיע למקום בצום בשעות הבוקר החמות. זאת בהתאם להודעת ראש הממשלה בסוף השבוע האחרון מעל דוכן הכנסת, שהוא לא מתכוון לשנות את המדיניות שקבעו בהר הבית משה דיין וממשלות השמאל לדורותיהן. 

במטה ארגוני המקדש הביעו זעם רב נוכח דבריו של ראש הממשלה. "נתניהו הוא האחראי העיקרי כיום על חורבן המקדש המתמשך". אומרים במטה. 

צילומים: אברהם בלוך, מטה ארגוני המקדש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.