רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 ביוני 2016

המעמד ההיסטורי – סיום העשרים בהשתתפות כל גדולי וזקני אנ"ש, ואלפי חסידי ברסלב - מכל העדות והחוגים

לפני 18 שנה, הוחלט על ידי גדולי וזקני אנ"ש על סדר לימוד קבוע בספרו של רבינו הקדוש "ליקוטי מוהר"ן". לאחר שהתכנסו ודנו בעניין, כאשר היו צדדים לכאן ולכאן – הוחלט על לימוד יומי קבוע של "עמוד", ומאז נוסד לימוד "העמוד היומי בליקוטי מוהר"ן".
ההתחלה הייתה בליל ל"ג בעומר תשנ"ח, ב"מעמד פתיחה" שהתקיים בירושלים, בהשתתפות גדולי אנ"ש וכלל חסידי ברסלב, כאשר באותו מעמד החלו בלימוד המאמר "לכו חזו" – לרגל הילולא דרשב"י, ומיד למחרת הלו בלימוד העמוד היומי.
במשך הזמן, חלחל הלימוד לתודעת הציבור, עד שהיום אין כמעט חסיד ברסלב שאינו מחובר לזה – אם בקביעות ממש, או עכ"פ בטעימה מידי פעם. במשך הזמן אף נוסדו שיעורים קבועים לרבים בעמוד היומי, והדבר הפך לנחלת הכלל.
המחזור לוקח קרוב לשנה, ובכל פעם שמסיימים את המחזור – מתקיים מעמד מיוחד של "סיום ליקוטי מוהר"ן" בו מתבטאת השמחה הגדולה של אלו שזכו לסיים, או עכ"פ להשתתף מעט,ובעיקר הוא משמש כמנוף להתחיל בהתחדשות את המחזור הבא.
אם בשנים הראשונות, היה תמיד "מעמד סיום" מרכזי, שאליו התכנסו כלל אנ"ש מרחבי הארץ, הרי ככל שעבר הזמן, וחסידי ברסלב התרבו, ויחד עם זה גם כמות הלומדים של ה"עמוד היומי" – כבר לא היה ב"מעמד סיום" אחד עבור כולם, ומשכך, החלו להתקיים מעמדות כאלו בכל מקום ומקום, בכל עיר ובכל שכונה – בארץ ובתפוצות. כשבכל מקום חוגגים אנשי המקום את השמחה הגדולה של הסיום, וההתחדשות של ההתחלה, כאשר הרבנים והמשפיעים מכתתים רגליהם לכל מקום, להשתתף בשמחה, ולחזק את הציבור.
***
והנה זכינו והגענו לשלב מרגש, בו חסידי ברסלב זוכים לסיים את המחזור בפעם העשרים. מדובר בהחלט ברגעים מרגשים במיוחד, ובהזדמנות היסטורית. והתחושה המשותפת של הציבור הייתה שהפעם צריכים לעשות משהו מיוחד – להנציח את הרגעים המרוממים הללו, ולעורר התחדשות גדולה וחזקה להמשך הלימוד.
אין הזדמנות טובה מזו, לאחד את השורות, וללכד את הלבבות – להתכנס יחד תחת קורת גג אחת, ולזכור כי אב אחד לכולנו, רועה משותף לכולנו – הוא רבינו הקדוש, שכולנו נקראים על שמו ומסתופפים תחת צל קורתו. כי אמנם במשך הזמן אנו מתחלקים ל'כיתות', איש תחת גפנו ותחת תאנתו – כרצון רבינו שאמר "אעשה מכם כיתות כיתות", אבל באותה נשימה – עלינו להיזכר ולהכריז שכולנו שייכים ויונקים מאותו מקור, וכמו שאמר רבינו "רק תחזיקו עצמכם יחד".
משכך, הוחלט על ידי כלל גדולי וזקני אנ"ש – לקיים מעמד מרכזי, לשם יתכנסו אלפי חסידי ברסלב, זקנים עם נערים – מכל רחבי הארץ, ובו נחגוג כולנו באחדות ובאהבה את השמחה הגדולה של סיום ספרו הקדוש "ליקוטי מוהר"ן" בפעם העשרים, ובו נתחדש כולנו בתחילת המחזור החדש, כאיש אחד בלב אחד.
לשם כך, נשכר מקום מרכזי ומרווח, שבו יהיה מספיק מקום לכולם. ובמקביל סודר בעז"ה מערך של הסעות מכל רחבי הארץ. וכעת כולנו מחכים בהתרגשות ליום הגדול ולרגעים הגדולים בהם ניפגש כולנו יחד – כל רבני זקני ומשפיעי אנ"ש, יחד עם כלל חסידי ברסלב, מכל העדות והחוגים. לשמוח יחד בשמחת התורה ובשמחת רבינו.
ובאו כולם בברית יחד, נעשה ונשמע אמרו כאחד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.