רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 במאי 2016

בית המשפט הבריטי קבע: בתי הספר החסידיים ילמדו מקצועות ליבה

מאת יאיר שרקי

 בית המשפט בבריטניה החליט כי בתי הספר החרדיים במדינה יחויבו ללמד את מקצועות הליבה הנדרשים בחוק. השופט יו בריין קבע כי ילדים שנשלחו לבתי ספר חסידיים, חייבים לקבל חינוך שווה לכל חבריהם וזאת על מנת שיהיו מוכנים לחיים האמתיים. בישראל לעומת זאת, המדינה לא לקחה אחריות, והטילה את האשמה על ההורים.

בתי הספר החסידיים בממלכה המאוחדת ניסו למנוע את החינוך הפורמלי מהילדים והנושא הגיע עד לבית המשפט. "ילדים שנשלחו לבית ספר חסידי עצמאי זכאים לאותה רמת השכלה כשל כל ילד הנשלח לבית ספר עצמאי", קבע השופט בריין. "לבית הספר המשרת את הקהילה הזו, יש את החובה החוקית להעניק השכלה זו כתנאי בעת ההרשמה".
במקביל לתביעה בממלכה המאוחדת בתי המשפט בקנדה ובארה"ב דנו בתביעות דומות - שם עדיין לא התקבלו החלטות. גם בית המשפט הישראלי עתיד להחליט בקרוב על תביעה דומה, בה מבקשים חרדים לשעבר פיצוי על כך שלא למדו לימודי ליבה.
את התביעה הגישו בסוף החודש שעבר 52 חרדים שיצאו בשאלה. הם החליטו לתבוע את המדינה ולדרוש פיצויים בשל כך שלא למדו בבתי הספר לימודי ליבה וסיימו את לימודיהם כשהם בעלי ידע בסיסי בלבד.
 המדינה הגיבה לתביעה וטענה כי אם התביעה תתקבל, היא תתבע פיצויים מהורי המתלוננים. "התובעים למדו בבתי ספר על פי בחירתם ובחירת הוריהם, וככל שהם סבורים שהלימודים בבתי ספר אלה גרמו להם נזק, היה מקום לצפות שיפנו את טענותיהם כלפי הוריהם או כלפי בתי הספר בהם למדו", נכתב בכתב ההגנה.

בעמותת "יוצאים לשינוי" הפועלת להשוואת זכויותיהם של חרדים שיצאו בשאלה ולא זכו ללימודי ליבה ברכו על ההחלטה בבריטניה, וביקרו את העמדה של הממשלה.
"צר לנו לראות כי דווקא במדינת ישראל בוחרת הממשלה, באמצעות פרקליטים, להמשיך לטמון את הראש בחול", מסרו מהעמותה. "מטרתנו היא שבית המשפט יכיר בזכותם המובנית של כל בוגרי המגזר הכללי ליהנות ממסלולי השלמת הפערים ללא יוצא מן הכלל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.