רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 במאי 2016

ווארטים


״הדרך אל השפע הרוחני והגשמי של האדם תלויה בו באדם, ככל שיבין האדם מהר יותר את דרכו, כך יממש את היעוד של חייו!״

שני תימנים נפגשים.
"יש לי חשק לנסוע לתאילנד כמו שנה שעברה"
"מה,היית בתאילנד  שנה ..שעברה....??"
"לא...אבל גם שנה שעברה היה לי חשק.....

חסיד גור נכנס לחנות של כובעים. ומבקש למדוד כובע. 
 לאחר יותר מחצי שעה של מדידות.
שואל אותו המוכר. תגיד. כמה זמן נפגשת עם אשתך כשהכרתם?
משיב הגוראי מה זאת אומרת? פעם אחת למשך חצי שעה.
שואל אותו המוכר. מדוע למען ה' את הכובע שאתה קונה לשנתיים אתה מודד כבר למעלה מחצי שעה? והאישה שאתה חי איתה למשך כל החיים הספיקה לך חצי שעה של בחירה?!
עונה לו הגוראי. מה אתה לא מבין? עם הכובע אני יוצא לרחוב.......

סוחר נתקע איזה שבת בעיירה ובידו סכום כסף גדול, הלך לבית הרבי של העיירה וביקש להפקיד בידו הכסף עד לאחר שבת, קרא הרבי להויז בחור והשמש שיהיו עדים ולקח הכסף.
מוצאי שבת בא היהודי לקחת הכסף הרבי אומר לו שאינו יודע על מה הוא מדבר. וכהוכחה קרא להויז בוחר והשמש ואמר להם, אתם יודעים מה האיש הזה רוצה ממני?! אתם ראיתם שהוא הביא לי כסף? שניהם כמובן שללו בתכלית. בצר לו הסוחר עמד לשוב לביתו ריקן. אז קרא לו הרבי הביא לו את כל הכסף ואמר, רק רציתי שתראה עם איזה חברה אני צריך להסתובב פה...

לאחר שהתפלל ה'ברסלבער' בל"ג בעומר במירון את התפילה התלויה על קיר הציון, תפילה שחיבר המוהרנ"ת תלמידו של ר' נחמן. כשבאותה תפילה  מבקש המתפלל מהקב"ה שישא חן וחסד בעיני רשב"י ,ובמילים אחרות הוא מבקש מהקב"ה פרוטקציה שיעשה לו  אצל הרשב"י .
בסיום התפילה פנה ניגש  ה'ברסלעבער'  לציון עצמו וכך אמר: רשב"י קדוש, רשב"י יקר,  מבטיחך אני: שאם תמלא את בקשתי במלואה, כ'הכרת הטוב' אזכיר את שמך אצל הציון ב'אומן'.כבר בראש השנה הקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.