רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 במאי 2016

השר בנט: עוד לא הגיע מנהיג עם אומץ שיאפשר תפילת יהודים בהר הבית


שר החינוך נפתלי בנט השיב היום לשאילתא ראשונה של חבר הכנסת החדש יהודה גליק. לדברי השר בנט "צריך אומץ" לשנות את העובדה שבהר הבית נאסר על יהודים להתפלל.

שר החינוך השיב על דוכן הכנסת לשאילתא של חבר הכנסת החדש יהודה גליק ובירך אותו על הלהט הגדול שלו בענין הר הבית.

"יש פה עיוות" פתח חה"כ גליק. "במשך השנים ילדי ישראל התחנכו שכאילו הכותל הוא המקום הקדוש לעם היהודי. זה לא נכון עובדתית. כל מי שקורא את המקרא יודע שהמקום הקדוש לעם היהודי הוא ציון, הלא היא הר הבית".

כבר בתחילת דברי התשובה של השר בנט הוא הפנה עקיצה לעבר גליק בשל מדיניות הר הבית של ראש הממשלה ממפלגתו. "אני מציע לך לפנות לראש המפלגה שלך. הוא ראש הממשלה שקובע היום את המדיניות. אני חושב שהוא ייתן לך תשובות טובות על עמדתו בעניין הר הבית. תפנה אליו את השאלה, אני חושב שהוא ייתן לך תשובה מצוינת". עקץ בנט.

בנט הסכים עם גליק שהכותל איננו תחליף להר הבית. "הכותל המערבי, לא רק שהוא לא הר הבית, ולא רק שהוא לא בית המקדש, הוא אפילו לא הקיר של בית המקדש". אמר בנט והסביר שהכותל המערבי הוא קיר התמך לתמיכת הרחבתו של הר הבית.

לדברי השר, משה דיין הוא האשם בעובדה שיהודים אינם מורשים להתפלל בהר הבית עד היום. ועד היום עוד לא הגיע מנהיג עם אומץ לשנות את זה.

"רק ב-1967 למעשה נהיה חופש דתות בירושלים ומאז יהודי, נוצרי ומוסלמי, רשאי לממש את חופש הדת בצורה מיטבית, למעט הר הבית. בששת הימים, משה דיין, מיד אחרי ששת הימים, בעצם קיבע איזה שהוא סטטוס קוו סביב הר הבית. ועוד לא הגיע מנהיג אמיץ מספיק כדי לשנות. כי בשביל לשנות דברים, צריך אומץ. ואני חושב שבאמת, בסופו של דבר, על זה אנחנו מדברים. אם רוצים לשנות, אז צריך להביע אומץ".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.