רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 28 באפריל 2016

מבזקים - מפה ומשם


הלויה של מרת ביילא ע"ה פרוס אשת הרה"ח ר שמואל ליב ע"ה פרוס בת החסיד ר חיים  דער קצב  ברזין מהעיר נעוועל שנפטרה בשיבה טובה תצא היום יום ה׳ ( ערב שבעי של פסח )בשעה 9:45 בבוקר מביתה בכפ"ח להר הזיתים בירושלים

'בחדרי': הקנאי חסיד 'תולדות אבהם יצחק' מבית שמש שנעצר הבוקר לאחר שתקף ואיים על בנות, הודה ושוחרר ממעצר. קיבל צו הרחקה מבית שמש לחמישה ימים.

מכות רצח על אברך עד זוב דם.  האברך שכב בלי הכרה. ורחמנא ליצלן המשיכו להכות אותו בקושי בקושי,הצילו אותו מידי האכזרים האלו שמלומדים כבר לפני40 שנה, שרציחה הוא לא מ 10 הדברות. .כרגע לקחו אותו עם אמבולנס לטיפול נמרץ.  השם ירחם

ברוך דיין האמת: הרה"ח רבי ירוחם בלוך זצ"ל מראשוני תושבי קרית צאנז בנתניה נפטר כעת. מזקני וחשובי חסידי צאנז.

מצב הילד החרדי חסיד ברסלב בן 3 מהתאונה בקריית מלאכי קשה מאוד. הנהג שפגע בו נמלט. מצבו של הילד החרדי בן 3 שנשרף בפארק הדייג בזכרון יעקב קשה ויציב, הוא מורדם ומונשם. שמו לתפילה: עדו בן רחל.

ברוך דיין האמת: הנגיד הרב יחיאל מיכל קארפינקל ז"ל נפטר בלילה בביה"ח בארה"ב בן 74 בפטירתו. הלוויתו תתקיים היום בירושלים. המטוס הפרטי ינחת ב- 15:30, הלוויה ב- 16:30 ברחבת הר המנוחות

האדמו"ר מסאטמר בהוראה חדשה לחסידיו: "אין לרכוש חמץ מכל סוג שהוא עד שלושה ימים אחרי חג הפסח". הסיבה: בעלי עסקים משקרים, כשכותבים 'נאפה לאחר הפסח' ובפועל מדובר במאפים שנאפו קודם לכן ונמכרו לגוי.

הפרויקט של 'בחדרי': 10 דברים שלא ידעתם על ח"כ יגאל גואטה: חובב מוזיקה ערבית. בבר מצווה לבנו הביא 18 נגנים ערבים, אחד מהם אח של ח"כ בהלול. גיס של הרב יורם אברג'ל ז"ל. יש לו אחות חילונית והוא המבשל בבית לשבת.

משטרת ירושלים: הקפאנו את הזימון שהוצאנו לעיתונאי מיכאל שמש מגלי צה"ל שפרסם תחקיר נגד חבר המועצה תורג'מן. הזימון הוקפא כי בוצע בניגוד לנהלים וללא קבלת האישור הנדרש לחקירת עיתונאי.

ביהכנ"ס 'אור תורה' במרסיי שבצרפת נמכר בסכום של 400 אלף דולר ויהפוך למסגד.

סערת אברי גלעד - עיתונאים לאיציק מן ב'בחדרי' בעד ונגד. בני רבינוביץ: "אני יוצא להגנתו של גלעד, אין כמעט תשומת לב לנושא הניקיון". דודי שוומנפלד תוקף את גלעד: "התקרבות לדת? תלמד להתקרב גם לדתיים".

שרשרת תאונות ופצועים חרדים ברחבי הארץ טופלו בשעות האחרונות ע"י מתנדבי איחוד הצלה: בקריית מלאכי ילד בן שנתיים וחצי נפצע קשה. בבית שמש 7 ילדים נפצעו קל בתאונה עם מעורבות של אוטובוס וכרכרה. ובב"ב נהג רכב נפצע בינוני בתאונה, אשתו וילדיו נפצעו קל

לייבל'ה ב'בחדרי': במהלך ביקור הנשיא ריבלין אצל מרן הגר"ח קנייבסקי, ביקש ממנו הגר"ח להסיר את שעון היד - אולם הנשיא סירב.

זאב קם חושף ב'מקור ראשון': גדעון סער שמתארגן לחזור לפרק ב' בפוליטיקה, יחזור לזירה המונציפאלית ויתמודד על ראשות העיר ת"א או ירושלים.

אלפים השתתפו במעמד הקבלת פני רבו ב'היכלי מלכות' בראשות מרן ראש הישיבה הגר''מ מאזוז, ובהשתתפות רבה של ירושלים מרן הגרש"מ עמאר. הגרש"מ עמאר אמר בין הדברים: ''אחר כיבוי המאורות בהסתלקותו של גאון העולם מרן הגר''ע יוסף זצ''ל, יש לנו נחמה במרן ראש הישיבה''.

להמשך המבזקים כנסו כאן:




לנוחותכם - שלוש תזכורות הלכתיות לקראת החג  שיוצא השנה צמוד לשבת :
א. עירוב תבשילין 
כדי שאפשר יהיה לעשות הכנות ולהדליק נרות מהחג לשבת, יש לקחת בערב החג פת ותבשיל (למשל: מצה וביצה) ולברך: "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על מצות עירוב".
לאחר מכן לומר: "בעירוב זה יהיה מותר לנו לאפות ולבשל ולהטמין ולהדליק נר ולעשות כל צרכינו מיום טוב לשבת, לנו ולכל ישראל הדרים בעיר הזאת".
יש לשמור את העירוב במקרר  לפחות עד השבת, ואז מותר לאוכלו.
ב. הדלקת נרות להכין בערב החג סט כפול של נרות, גם עבור השבת, וכן נר נשמה כדי שאפשר יהיה לקחת ממנו אש להדלקה למחרת.
לא מברכים שהחיינו בשביעי של פסח בהדלקת נרות ובקידוש כי זה רק ההמשך של חג הפסח.
ג. מה אוכלים בשבת? למרות שמותר כבר לאכול חמץעדיין אין לנו (מה שמכרנו לגוי ייקנה ממנו חזרה רק במוצ"ש).
גם האשכנזים יכולים לאכול קטניות! ניתן לבשלן בכלי פסח ולשמור אותן בנפרד עד השבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.