רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 בפברואר 2016

האהרונים נגד הזאלונים בפרשת הפשקוויל

מאת מרכז החדשות

בפאשקוויל הנורא, כינו אותם רבנים מחוגי השוליים בסאטמר מהרז"ל.. את מרן הגראי"ל שטיינמן ואת שאר גדולי הדור שליט"א בכינויים נוראים ומחפירים שגרמו לזעזוע בציבור החרדי.

הבוקר (חמישי), במאמר מערכת של העיתון המזוהה עם האדמו"ר מהר"א מסאטמר, נכתב תחת הכותרת "לא כך דרכינו" מאמר מערכת היוצא במילים חריפות כנגד הפאשקוויל.

המאמר נפתח בהבהרה כי אין בו תמיכה בדרכו של הרב שטיינמן ושאר גדולי התורה ואדמו"רי אגודת ישראל, אבל "היות וכותבי המכתב מנסים למכור את עצמם כתלמידי רביה"ק מסאטמר זי"ע, חייבים להודיע ולהבהיר שלא כך היתה דרכו בקודש, ושלא יתלו בקי וסרוקי בצווארו".
כותב המאמר מגולל את עשרות השנים שעברו מאז קום המדינה, כאשר הרבי מסאטמר בעל הדברי יואל, ואח"כ ממשיך דרכו בעל הברך משה זי"ע, יצאו אמנם בקול קורא נגד "התפשטות נגע הציונות", אך "מעולם לא יצאו במלחמה אישית נגד בן אדם באופן אישי".
"...גם בשנת תשמ"ב, כאשר הגאון הרב עובדיה יוסף ז"ל הקים את תנועת ש"ס והתחבר לשלטון הציוני, לא עלה על דעת אף אחד לצאת נגדו אישית. תשובות בהלכה שלו מצוטטות בכל ספרי הפוסקים ולא כתבו עליו מסית ומדיח. אף אחד חלילה לא יצא נגד גדולתו בתורה ונגד ספריו" כותבים בסאטמר.
"לכן זה כואב לנו מאוד" - ממשיך כותב המאמר - "שעכשיו התחילו בנוסח חדש שלא ראינו אצל רבותינו ואבותינו, לצאת נגד אנשים אישית ולא נגד הגזירה. האם הליכה לצה"ל במשנתו של רביה"ק חמורה יותר מהליכה לבחירות? ולמה בהפגנה הגדולה לפני כחודשיים אף אחד לא דיבר נגד הרב שטיינמן אישית אלא רק נגד הגזירה?"
"זו הבעיה בעשור האחרון, כאשר קומץ קטן השתלטו בכח הזרוע על השם סאטמר ויוצאים למלחמות אישיות נגד גדולי ישראל - אם זה בבית שמש נגד הראב"ד, או בציריך נכד הרב ברייש, או בבני ברק. אבל חשוב לנו לזכור - לא כך קבלנו מרבותינו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.