רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 בפברואר 2016

הבל פה שאין בו חטא

פרשת תרומה מפי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
"ודברתי איתך מעל הכפורת מבין שני הכרובים..." (כה', כב')
אומר ה"תנא דבי אליהו" שהכרובים קדמו לעולם, הכרובים קדמו לכל מעשה בראשית, כמו שהיו כרובים בבית המקדש כך יש גם כרובים בשמים שהם קדמו לכל מעשה בראשית, ומביא ה"עץ חיים" שהכרובים הם שורש הבריאה. וזה שכתוב "מבין שני הכרובים" שכל הבריאה כולה וכל התורה וכל העולמות הכול נברא משני הכרובים הכל נאצל משני הכרובים.
כל תינוק הוא בחינת הכרובים, הכרובים זה התינוקות (כרובים, דמות פרצוף תינוק להם-רש"י), התינוקות שלא חטאו ולא נכשלו בראיות אסורות במחשבות אסורות הם כמו כרובים, הם התינוקות שעליהם עומד העולם, התינוקות הם למעלה מהמלאכים, למלאכים אין שום השגה בתינוקות.
התינוק הזה לא עשה שום חטא בחיים שלו הוא לא פגם בשום פגם אז הוא למעלה מספירת מהכתר וההבל פה שלו זה ההבל הכי קדוש שיש בעולם "הבל פה שאין בו חטא" שזה נמשך מעולם האצילות מהכרובים שבעולם האצילות וכל ההשפעות לעולם נמשכות דרך התינוק הזה. העולם עומד על ההבל פה של תינוקות של בית רבן כמו שאומר הזוהר בויקרא - איך שהתינוק אומר את האות א' באותו רגע מזדעזעים כל הרקיעים וכל המלאכים וכל השרפים באותו רגע נהיה אש בכל העולמות שום שרפים שום מלאכים שום צדיקים לא יכולים לראות את האור שיורד ומאיר בכל העולמות. שהתינוק אומר אץ האות א', אי אפשר לדמיין בשום דימיון את האורות שיורדים ומתגלים שהתינוק אומר א' יורדים ש"ע ריבוא אורות, יורד האור הגנוז ולכן כל העולם וכל העולמות וכל הדור עומד על הבל פיהם של תינוקות של בית רבן.

להמשך כנסו כאן:


מביא הרבי בליקוטי מוהר"ן תורה ל"ז: "ועל ידי צדקה דארץ ישראל תכלול עצמך באוירא דארץ ישראל שהוא בחינות הבל הקדוש שאין בו חטא...שהיא בחינת הבל פיהם של תינוקות", הרבי אומר שאי אפשר להגיע להבל פיהם של תינוקות רק על ידי שאדם נותן צדקה לארץ ישראל אם הוא זוכה לתת צדקה הוא מגיע להבל פה שאין בו חטא, לבחינת תינוק כלומר אדם יכול לחזור כל רגע לגיל 7, כל הענין תמיד להיות ילד בגיל 7 כל החיים להיות תמיד בגיל 7 אתה יכול להיות אפילו בן 70 בן 100 אבל אתה צריך את ההבל שאין בו חטא! אתה צריך להיות תינוק בן 7 אם אתה מחלק צדקות אז כל צדקה שאתה נותן אתה מקבל את ההבל פה שאין בו חטא אתה נהיה בחינת הכרובים אתה נכלל בכרובים.
"הניצנים נראו בארץ" הניצנים זה התינוקות, התינוקות יורדים לעולם הם יורדים קדושים טהורים הם לא רוצים להיטמא פה בעולם בשום טומאה תינוק לא רואה מה קורה ברחובות הוא יודע שכל הרחוב זה טומאה התינוק יודע שכל העולם זה ביוב זה כבר ברור לו מגיל 3 הכול ברור לו. כל אחד יכול להיות בבחינה של תינוק כל אחד צריך לראות איך הוא ישאר תינוק ה' רוצה שאדם ישאר תינוק כל החיים. ואיך נשמור את זה שתמיד נשאר תינוקות? על ידי שלא נרצה להיות אנשים גדולים לא נרצה לראות מה קורה ברחובות שום דבר טמא לא ימשוך אותנו, כשאתה רואה ביוב אז אתה בורח! אתה לא אומר אולי אני אקצר את הדרך אני אלך דרך הביוב אלא אתה בורח מהביוב כל עוד נפשך בך אתה לא מוכן להתלכלך אפילו שניה בביוב ככה צריכים לדעת שכל מה שקורה כאן בעולם זה שאנחנו נמצאים בתוך בור גדול של ביוב, אחרי חטא של אדם הראשון כל העולם נהפך לבור של ביוב לתעלת ביוב ענקית אתה עובר ברחוב צריך שלא ימשוך אותך שום דבר טמא אל תראה כלום תברח מכל דבר רע מכל ראיה אסור ממחשבה אסורה אל תנסה להיכנס לשום ענין מהעולם הזה, העולם עובר כהרף עין תדע לך שהעולם זה ביוב גדול אין מה להסתכל בו אין מה לראות אין מה לשמוע. תחשוב איך אני אהיה תינוק כל החיים, אני רוצה להיות תינוק אני רוצה את ההבל שאין בו חטא, לא רוצה ששום חטא ידבק בי שום תאווה תדבק בי חוץ מתורה ותפילה שלא יענין אותי שום דבר. תדע  שהרחוב מלא טומאות, ובן אדם שיש לו טיפת שכל איך שהוא יוצא הוא בורח כמה שיותר מהר לא מסתכל הוא יודע שצריך עכשיו לדלג מכמה תעלות של ביוב בדרך הוא רץ מבית הכנסת לישיבה מהכותל למירון הוא רץ כל עוד נפשו בו הוא רק בורח הוא יודע שכל הרחוב כל רשות הרבים כל העולם זה תעלת ביוב גדולה.
הרבי הוא התינוק האמיתי הוא ה"ינוקא" הוא אמר "עוד לא התחלתי לחיות כלל" כי הרבי מעולם לא ראה את העולם, לא שמע את העולם, לא היה לו שום הסתכלות בזה העולם אפילו כהרף עין, מעולם לא הוציא דיבור בעולם, מעולם לא נשם את העולם הוא לא הוציא שום הבל פה כאן בעולם. הרבי זה הבטל'ער (הקבצן) העיוור שמהיום שהוא נולד עד הפטירה הוא לא פתח את העיניים, הוא לא ראה את העולם הרבי זה אש להבה, אש להבה לה' יתברך, דבקות אין סופית בה' יתברך, זה היה רבינו הקדוש כולו אש להבה לה' יתברך.
אם יודעים מצדיק אמיתי כמו רבנו הקדוש אז יכולים לזכות תמיד להבל פה שאין בו חטא, ולכן מתי שבאים לרבי מתחילים להיות תינוק בן 7, שאתה מגיע לצדיק, נותן צדקה לצדיק אז אתה זוכה להבל פה שאין בו חטא.
תפילה:
אנא רחום וחנון זכני לבנים ובנות שיזכו לקבל פה חדש ומחודש כל רגע ושניה כמו רבינו הקדוש והנורא, וכל מילה ומילה, אות באות, שיוציאו מפיהם תהיה מדודה ושקולה עד שיזכו שהשכינה הקדוש תדבר מפיהם ויתקיימו בנו הפסוקים "ואני זאת בריתי אותם אמר ה' רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ה' מעתה ועד עולם"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.