רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 בינואר 2016

מרן הגאון ר' אברהם יהושע סולווייציק חושף את הקלפים על ארגון אתרא קדישא

מאת בריסקער

זו תקופה ארוכה שנאלם קולו של ראש ישיבת בריסק ר' אברהם יהושע סולובייצ'יק וזאת למרות שבאופן רשמי הוא עדיין עומד בנשיאות ארגון אתרא קדישא. יודעי דבר מציינים כי באמתחת ר' אברהם יהושע קיימות טענות כבדות משקל על התנהלות ארגון אתרא קדישא והעומד בראשו, ואשר על כן הוא מעדיף שלא להתערב, בשיחה פנימית שקיים ר' אברהם יהושע עם מקורביו בימים האחרונים הוא השיח את אשר על לבו ודעתו על ארגון אתרא קדישא ומאבקיו.

ר' אברהם יהושע התבטא כי כבר בפרשת גולובנציץ הוא לא גיבה בפומבי את אתרא קדישא, וזאת מהסיבה שהיו לו טענות קשות על ההתנהלות של יו"ר הארגון, למשל הוא טוען אחרי שבשעתו גם הגאב"ד והראב"ד וגם האדמו"ר מהרז"ל מסאטמאר הסכימו כולם למנות את הגאון רבי אליהו פוזן לפוסק ומכריע בכל הנוגע לפרויקט גבעת ירושלים שבמתחם גולובנציץ, ולמרות כל הסיכומים הלך אז יו"ר אתרא קדישא ופוצץ את ההסכם.

גם בכל הקשור לבית הקברות בציריך אומר ר' אברהם יהושע שכל ההתנהלות של יו"ר אתרא קדישא בענין היא מטופשת עד מרושעת, אם הוא היה נוהג בחכמה ונותן כבוד לרבני ציריך היה מונע מעצמו את הצרה צרורה שנכנס אליה עכשיו, ר' אברהם יהושע אומר עוד כי כבר מתחילת הפרשה בציריך הוא הפציר ביו"ר אתרא קדישא שלא להתערב בכל הענין אך הוא העדיף לשמוע לעצת אחיתופל של סגנו חיזקי קלמנוביץ השוחר קטטות ומריבות.

סיבות אלו וכהנה, סיים ר' אברהם יהושע את דבריו, מונעות ממני לצאת לטובת ארגון אתרא קדישא, וזאת מפני שכל פעולותיו כהיום אינן מונחות לפי דעת תורה של גדולי ישראל, ולמרבה הכאב יו"ר אתרא קדישא עושה הכל על דעת עצמו מבלי לשמוע לדעת גדולים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.