רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

חוצפה: זייפו את חתימות הרבנים המרוקאים כדי להגדיל את הרב יצחק יוסף בלשכתו מגיבים זה יוזמה של מר שלמה זלמן מיארה

שבוע לאחר שבעיתון 'יום ליום' פורסמו חתימותיהם של כמה רבנים יוצאי קהילות מרוקו, במודעה הקוראת שלא להמשיך ולקיים את מסורת מנהגי מרוקו בעניינים הלכתיים, וללכת אחר פסיקותיו של הרב הראשי הרב יצחק יוסף - הגיעו עדויות מרבנים המכחישים חתימותיהם על המכתב, או לחילופין טוענים כי חתמו על נוסח שונה מזה שהתפרסם. 

במכתב שפורסם בעיתון הבית של תנועת ש"ס, נכתב כך: "חובה על כל בני עדתנו לקבל עליהם את כל הוראותיו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרה"ג יצחק יוסף ללא פקפוק. אלו מבני עדתנו שנהגו אחרת עד כה, יקבלו על עצמם מעתה ועד עולם שלא לסטות מדרך ההלכה והמסורה של מרן הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל". 

ראשון המתנערים היה רבה של נתניה, הרב דוד שלוש, אשר פרסם מכתב הבהרה בו כתב: "הריני להודיע בשער בת רבים כי הנני עומד ומחזיק בדעתי בכל מה שכתבתי בספרי הלכה שו"ת 'חמדה גנוזה' בשלושה חלקים ובספרי 'בני עמי' בסוגיות משפחה. כל פרסום אחר שיצא בשמי אינו נכון". 

רב נוסף הוא רב העיר בית שמש, הגאון רבי שמעון ביטון, הוא התבטא בצורה תקיפה וחד-משמעית, ולמעשה טוען כי המכתב שונה: "המכתב הזה שבר לי את הראש. שינו את כל מה שהביאו לי". לדברי הרב החתימו אותו על נוסח אחר מזה ששלחו לו. 

שאלה: הרב לא חתם שצריך לבטל את כל מנהגי מרוקו? 

"לא, לא, חס וחלילה". 

שאלה: במכתב שהביאו לרב הוזכר כי מדובר במכתב לגבי הרב יצחק יוסף? 

"לא". 

לעומת הרב שמעון ביטון, הרב מסעוד אלחדד אב''ד ירושלים, טוען כי כלל לא חתם על המכתב. "על איזה מכתב אתה מדבר, לא ראיתי"... 

שאלה: הרב לא חתם שצריך ללכת אחר פסיקותיו של הרב יצחק יוסף? 

"לא לא". 

שאלה: דיברו עם הרב על כזה מכתב? 

"לא". 

גם חבר בד"ץ העדה החרדית הרב רפאל רוזיליו, הופתע לגלות את שמו במכתב הרבנים וטען כי מדובר ברמאות: "אני לא חתמתי ולא כלום. זה בא בלבל במוח ולחץ אותי וכתבתי מה שכתבתי... אבל לאחר שראיתי את כל המכתב זה נקרא רמאות ואני מוציא מכתב ואפרסם אותו". 

שאלה: האם רימו את הרב? 

"כן". 

הרבנים עצמם מבטאים עמדתם בלשון עדינה אך ברורה, אולם כשזה מגיע לבני הרבנים, כאן הביטויים קשים יותר. הרב עזרא בן שמעון, בנו של הרב מסעוד בן שמעון ראש ישיבת 'אור אליצור', זועם על המכתב: "אבי לא חתם על כזה מכתב. זאת אומרת הם לא הביאו לו את הנוסח והוא לא ראה את זה. הוא לא אמר כזה דבר. הוא אומר שכל אחד ישמור על המנהגים שלו". 

גם בנו של הרב יהושע ממן זקן רבני מרוקו, הרב רפאל ממן, תקף את האנשים שהחתימו את אביו ואמר כי רימו אותו. "לא. לא לא. במכתב הזה פשוט הטעו אותו. הטעו אותו בזה שאמרו לו שכותבים איזה מכתב הוקרה לרב יצחק יוסף ומביאים לו איזה שהם ספרים שיצאו על דייני מרקש אבל מעולם לא הייתה כוונה לבטל את מנהגי מרוקו וללכת רק על פי פסיקותיו של הרב יוסף. בשום פנים ואופן לא". 

לדבריו, גם החלק בו נכתב כי צריך ללכת אחר כל הוראותיו של הרב יצחק יוסף אינו נכון. "רצו לכבד אותו כראשון לציון אבל ודאי ועם כל הכבוד יש גדולים. אני בדקתי עם מו"ר אבי", הוא מבהיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.