רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 27 בנובמבר 2015

ר' בן ציון מבאבוב 48 התעלל בסב החתן ר' לייבל סטעמפעל רק מפני שאינו רוצה לקחת צד במחלוקת

מאת באבאווער

בשבוע שעבר התקיים בבארא פארק חתונת בתו של ראש ישיבת באבוב 48 ברוך אברהם הורוויץ, גיסו של ר' בן ציון האדמו"ר מבאבוב - הכלה היא בת אחותו של ר' בן ציון. החתן הוא וקסמן, אביו הוא אח של הרבנית של ר' בן ציון. אמו של החתן היא הבת של הנגיד הישיש ר' לייבל סטעמפעל מפארי חסידי באבוב, נכד הקדושת ציון.
לרב"צ יש בעיה עם ר' לייבל סטעמפעל כי הוא לא רוצה להתערב במחלוקת, יש לו ילדים בשני המחנות, והוא מקפיד ללכת לשני האדמורי"ם מבאבוב. הוא מתגורר בלאנדאן, ושם הוא מקפיד כל שבת להתפלל בשני הקהילות.
כדי ללמדו לקח, רב"צ בחתונה התעלם מהסבא לגמרי, בתמונות החתונה המופיעות באתר JDN ובעוד אתרים אפשר לראות איך שר' לייבל סטעמפעל הישיש בן התשעים נדחף הצידה על ידי גבאי החסידות בעת שר' בן ציון יושב.
גם כשר' בן ציון קם לרקוד עם החתן והמחותנים וכל המשפחה, הוא "שכח" להזמין לריקוד את סב החתן שעמד בצד.
בשבת שבע ברכות היו שביקשו מהסבא ר' לייבל שלא ישתתף בתפילות ובעריכת השולחנות של ר' בן ציון. אך הוא ממשיך להתעקש שהוא אינו מתערב במחלוקת.
אין זה תימה כלל, שר' לייבל לא כובד במשך השבת לא בעליה, ולא בברכה באחת מברכות השבע ברכות. התייחסו אליו כאל זר משונה שנדחף למקום, ולא כר' לייבל פאר חסידות באבוב, ונכדו של הקדושת ציון. הנכד האחרון שעדיין זוכר את הסבא הקדושת ציון.
בושה וחרפה. כך האדמו"ר מבאבוב 48 מחנך דור של חסידים לאהבת ישראל ושלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.