רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 27 בספטמבר 2015

יום טוב שני של גלויות החג הכי אהוב עלי - אתה מרגיש את החג

אני חוזר על זה שוב ושוב, מפני שאני מתגעגע לחגים האלו, וכשזה מגיע אני מלא שמחה. רגילים אנו עם חגי ישראל במועדיהם, אבל נודה על האמת מגיעים אליהם עייפים והרוגים מעבודה קשה ומפרכת של ימי החול שקודמים להם, ועם הרצון הכי טוב אי אפשר להפיק מן החג את העונג העילאי, מפני שהעייפות מונעת זאת. עם הרצון הכי טוב אי אפשר להתגבר על הטבע הגוף דורש שינה ומנוחה

מה שקורה ביום השני של החג שאותה תמצא רק בחוץ לארץ, אתה מגיע אל היום הזה רענן ושבע מלא כח, ומפיק ממנו את המקסימום. אגלה לכם שאני ביום השני של החג כמעט ולא יושן מרוב שמחה ועונג של להפיק כל רגע שבו לדברים שאיני יכול לעשות כל השנה. קודם ולפני הכל, מתפטרים לכמה ימים מן הטלפון מן המחשב שזה לכשעצמו הדבר הכי טוב שקורה בימינו, אנחנו כל כך דבוקים למכשירים הללו לצרכי עבודה, וכאשר אתה סוגר אותו לכמה שעות מתחילים לחשוב מי יודע מה קרה לך, לא חושבים לרגע כי אולי ישנם אנשים בעולם שסוגרים את הטלפון ואת המחשב לכמה שעות בשביל לזכות בחירות, להתרכז בשקט בלי שמפריעים, התרגלנו להיות צמודים לטלפון ואם אתה לא עונה הדאגה מתחילה לרחף וגורמת לאחרים למחשבות שטותיות, ולכן משתדלים ועונים לכל מי שמטלפן. בשבתות ובחגים אנחנו פטורים מן הצרה הזו ולולא ניתנה השבת רק בשביל זה דיינו. עכשיו כשיש לנו יומיים כאלו, זה כמו שהרווחת בלוטו מיליונים, עבורי זה העונג הכי גדול שיש

חג הסוכות הוא זמן שמחתנו, וכאשר יש לנו חגים שמתנתקים בהם מהבלי העולם הזה, שקועים בעונג אמיתי שהוא שילוב של רוחניות וגשמיות יחד, אין טוב ממנו. אסור לשכוח, כי אנו בני אדם, נוצרנו מששה חלקים, שלשה מן המלאכים ושלשה מן הבהמות, אסור לנו להיות בהמיים ואסור לנו להיות מלאכים, משימתנו היא ההליכה באמצע שזה יסודנו ולשם כך נבראנו וזה תפקידנו. שימו לב, מיד לאחר יום הכיפורים מגיע חג הסוכות בשביל לאזן את ההתרוממות הרוחנית של ראש השנה ויום הכיפורים לסוכות שהיא כל כולה שמחה ועונג, ככה להגיע להושענא רבה ושמיני עצרת כשאנו מאוזנים ונמצאים בקו הנכון היכן שאנו צריכים להיות בכל השנה

אשתדל לנצל את החג הזה עד כמה שרק אוכל, מפני שהחג הבא יהיה רק בעוד שבעה חדשים, השנה מעוברת, ובנוסף שנה מלאה שפירושם של דברים מקסימום של ימים, חשון וכסלו חדשים מלאים, אני מאמין באמונה שלימה שמשיח יבא בכל יום, אבל לא אסתיר כי באיזשהו מקום מתגנבות ללב הסימנים והרמזים מתי שזה יקרה, אני חלילה לא מחשב קיצין, אבל יש לי הרגשה ומקוה מאוד שמשיח יגיע בעשרה בטבת הקרוב, כך שצריך הרבה להתכונן לימים האלו שלא יהיו פשוטים כלל

ובינתיים מאחל אני לכל בית ישראל בלי יוצא מן הכלל חג שמח, ונשוב לכתוב במוצאי יום טוב שני
חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.