רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

רחמנא לצלן - דרעי מתקפל: יאפשר לרכבת ישראל לבצע עבודות בשבת

מאת 'מזהירי שבת'

ניצחון זמני לרכבת ישראל: משרד המשפטים הודיע היום (ג') כי המדינה הגישה הבוקר בקשה להארכת מועד להגשת תגובה לעתירה שהוגשה נגד ההחלטה של משרד הכלכלה להפסיק את עבודות התחזקוה של הרכבת בשבת. המשמעות היא שהרכבת תהיה רשאית להמשיך ולפעול בשבת.
הסאגה בנוגע לפעילות הרכבת בשבת החלה לפני פחות משבוע כאשר משרד הכלכלה בראשות השר אריה דרעי (ש"ס) אסר על רכבת ישראל לעבוד בשבת. החברה הזהירה וטענה כי הדבר יגרום לפגיעה בציבור הנוסעים. ואף איימה כי פתיחת הקו המהיר לירושלים עלולה להידחות בשנתיים בגלל החלטה זו. ברכבת מעריכים כי ההפסדים הכלכליים מצעד זה נאמדים במיליארדי שקלים.
ביום שישי האחרון הגישה רכבת ישראל עתירה לבג"ץ כנגד החלטת משרד הכלכלה להקפיא את היתר העבודות בשבת אשר ניתן לה. מאוחר יותר הוציא בג"ץ צו ארעי המבטל באופן זמני את החלטת דרעי, והורה למדינה להגיש תגובה מקדמית עד 29 בחודש.
לאור החלטת בית המשפט, משרד הכלכלה פרסם הודעה ממנה עולה כי הוא למעשה מתקפל מהדרישה הקודמת שלו. "ההיתרים לעבודה במנוחה השבועית עבור רכבת ישראל יינתנו או יוארכו לפי העניין בכפוף לבחינת עמידתן של בקשות העותרת בתנאי החוק, על פי הנוהל שנהג עד כה, בטרם הוציא שר הכלכלה את הנחייתו החדשה בדבר קבלת עמדת שר התחבורה בעניין", נכתב בהודעה. "תוקף ההיתרים שיינתנו או שיוארכו כאמור, יהיה עד למתן החלטה אחרת, וזאת לאור ההליך בבית המשפט".
את רכבת ישראל מייצגים עו"ד יוסי בנקל וניר שמרי ממשרד ראב"ד מגריזו בנקל ושות'.    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.