רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 ביולי 2015

החרדים בלונדון נרגעו - שופט בית משפט העליון בלונדון, קבע היום (ג'), כי משפחות נפטרים שיסרבו לערוך ניתוח לאחר המוות מטעמי דת, יוכלו להסתפק בבדיקה בלתי פולשנית באצעות מכשיר תהודה מגנטי (M.R.I), צילומי רננטגן


הקהילה החרדית בלונדון רשמה לעצמה היום הישג היסטורי: שופט בית משפט העליון בלונדון, קבע היום (ג'), כי משפחות נפטרים שיסרבו לערוך ניתוח לאחר המוות מטעמי דת, יוכלו להסתפק בבדיקה בלתי פולשנית באצעות מכשיר תהודה מגנטי (M.R.I), צילומי רננטגן ועוד.
"מדובר בפריצת דרך", אומרים בקהילה החרדית בלונדון, "עד עכשיו היו שופטים שטענו כי במידה ומדובר בעניין דתי של בזיון כבוד המת, ניתן לקבוע את סיבת המוות באמצעות בדיקת רנטגן או בדיקת דם, אבל החוק לא השתנה, היום הורה השופט לעגן את הפסיקה בחוק ולשנות את החוק.
"אחד העסקנים בוועדה שטיפלה בעניין אומר: "המצב כאן באנגליה היה אבסורדי אנשים פחדו למות פה שמא הפתולוגית הראשית תעכב את הקבורה למשך ימים או בכלל תדרוש ניתוח לאחר המוות. היו כאן מקרים בהם קבורה עוכבה למשך שבוע שלם. לפני שנה נפטר כאן באופן פתאומי גבאי הצדקה הירושלמי, ר' מרדכי הלוי וייס. במשך שבוע עיכבה הפתלוגית את אישור הפטירה ובסופו של דבר הובא לקבורה כעבור שבוע מיום הפטירה.
"מדובר בפתולוגית ראשית שעשתה קשיים ליהודים ולמוסלמים שתי הדתות שמתנגדות לניתוח לאחר המוות. מת שנפטר ביום שישי היה צריך לחכות עד יום שני, הפתולוגית הראשית סירבה לענות לטלפונים או לפניות, שלא בשעות העבודה. המצב היה בלתי נסבל, עד שקבוצה של עסקנים חרדיים החליטו לקחת את העניין לידיים, שכרנו את טובי עורכי הדין, בדקנו את כל המקרים שבהם טיפלה הפתולוגית הראשית וגילינו כי היו מקרים שהיא אישרה סיבת מוות גם ללא ניתוח ורק על סמך בדיקת דם, או טביעת אצבעות,
אשר גראטט העומד בראש הארגון "עדת ישראל" אומר: "אנשים בקהילה שחיו עד היום בפחד מהצורך בניתוח לאחר המוות יכולים עכשו לנשום לרווחה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.