רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 ביולי 2015

דוד לאו עובד בשביל אוסם

מאת איש הרבנות הראשית

זהו שהוא כבר לא מפחד מאף אחד אפילו לא מהחתונת שלו הרבנית הדסה רלב"ג שהזהירה אותו אלף פעם תהיה זהיר. אבל בבנין בבית יהב מקום משכנה של הרבנות הראשית לישראל כולם אומרים שהוא האדם הכי זחוח בבנין ויש לו ביטחון עצמי מופרז הכוונה למי שלא יודע לבעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל דוד לאו.
היום מתפרסם תחקיר בגלי צה"ל שבעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל דוד לאו קידם אישית את חברת אוסם. במסמך ששלח היועץ המשפטי לרבנות, הראל גולדברג, ללשכת הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ופורסם הבוקר (חמישי) לראשונה בגלצ, טען היועץ שהרב לאו התערב באופן אישי למען חברת אסם, חברת המזון המובילה בישראל, והסיבה לכאורה: קשר אישי ומקצועי בין הרב לבין עורך הדין המייצג את אסם.
הפרשה הזו התחילה כאשר ברבנות התעורר חשד שהחברה מתחמקת מנוהל קפדני לבדיקת כשרות. תכתובת התחילה בין הרבנות הראשית לבין המשפטן המייצג את אסם, הפרופסור אביעד הכהן.
בשלב הזה נכנסה לתמונה לשכתו של הרב לאו, שפנתה במכתב ליועץ המשפטי ובו היא שאלה מדוע לא טרח היועץ גולדברג לעדכן בסוגית אסם את הרב הראשי. כמו כן, היא האשימה אותו בזלזול בסמכויותיו של הרב לאו.
המכתב הזה שוגר עם העתק ללא אחר מאשר הפרופסור אביעד הכהן, המייצג כאמור את חברת אסם. בשלב הזה היועץ המשפטי של הרב הראשי מתח ביקורת על הרב הראשי ורמז על ניגוד עניינים של הרב בנושא הזה.
גולדברג השיב כי נטען בפניו שיש קשר של עורך דין-לקוח, בין אביעד הכהן לרב הראשי דוד לאו. "עיסוק של רב ראשי בעניין בו מטפל עורך דין שהעניק לרב במהלך השנתיים האחרונות שירות משפטי באופן פרטי, הוא אסור", הוא אמר.
היועץ המשפטי לרבנות הוסיף במכתב לרב לאו תזכורת מעוררת תהיות משנת 2014, אז ביקש הרב הראשי ממועצת הרבנות "להסמיך" או לאשר את רב חברת אסם, הרב יעקב חרל"פ. היועץ המשפטי טען שאין נוהל כזה, ושמאחר שהרבנות לא "מאשרת" מינויים של רבנים של קוצנרנים אחרים, אין סיבה "להכיר" דווקא ברב של אסם.
גולדברג הזכיר גם שראש אגף הכשרות הארצי התנגד להצבעה הזו, ובכל זאת מועצת הרבנות הראשית אישרה את ההחלטה. מבדיקת גלצ התגלה שהרב חרל"פ, רבה של אסם, הוא לא פחות מקרוב משפחה של הרב לאו.
בעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל דוד לאו מנסה באחרונה להשוות לעצמו תדמית של אדם שמקפיד מאוד על כשרות וניקיון כפים אך מתברר שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ויש כאלה שבעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל דוד לאו עושה להם הנחות מפליגות ואף עוצם עינים למה שהם עושים כשהוא מעניק את חותמת הכשרות "היוקרתית" של הרבנות הראשית לישראל בהנחה משמעותית מכל הדרישות ההלכתיות ובלבד כך לפי התחקיר בגלי צה"ל שיצטיידו בעורך הדין הפרופסור אביעד הכהן שהוא בקשר איתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.