רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 ביולי 2015

הצעירה שקראה למוחמד חזיר בהר הבית מדברת לראשונה: לא יכולתי לשתוק על ההשפלות..

הצעירה שקראה למוחמד חזיר בהר הבית מדברת לראשונה: "לא יכולתי לשתוק על ההשפלות והקללות"
אביה מוריס, שתועדה צועקת "מוחמד חזיר" למתפללים מוסלמים בהר הבית מציגה לראשונה את גרסתה לאירוע שעורר סערה והעלה את המתיחות בי-ם. "קראו לעברנו אטבח אל יהוד, צרחו וקיללו והמשטרה נתנה להם להתפרע", היא משחזרת. "עצוב שעצרו אותי ולא את אותן ערביות שהסיתו לאלימות ורצח"
"אמשיך להגיע לעיר העתיקה": אביה מוריס בת ה-20, נשואה ואם לתינוקת מהיישוב אחיה בבנימין, תועדה בשבוע שעבר כשהיא אומרת "מוחמד חזיר" בסמוך להר הבית - ועוררה מהומה. הסרטון הופץ דרך הרשתות החברתיות בעולם הערבי, ובעקבותיו התעורר החשש למהומות נוספות בעיר העתיקה בירושלים. היום (ראשון) היא הגיבה לראשונה לסערה ולמעצר - וסירבה להתנצל: "הן לא הפסיקו להשפיל אותנו, הגיעו מים עד נפש".

הסיפור החל שלשום (חמישי), כאשר קבוצת יהודים שיצאה מביקור בהר הבית לוותה כרגיל בקריאות פרובוקטיביות מצד המוראביטאת והמוראביאון. מוריס החליטה להגיב ואמרה: "מוחמד חנזיר (חזיר בערבית)". מיד לאחר האמירה הזו הגיבו הנשים המוסלמיות בזעם ובצעקות: "היא ואבא שלה חזירים ואתה חזיר שאתה מגן עליה, אם אני אתפוס אותה אני אהרוג אותה. יקולל אביך!"
בשיחה עם חדשות 2 Online שחזרה מוריס את השתלשלות האירועים: "עליתי להר הבית ביום חמישי האחרון, עם נשים ותינוקות. לאורך כל העלייה, במשך בערך 40 דקות, הקיפו אותנו עשרות ערביות שצרחו ונצמדו אלינו - הן קראו קריאות איטבח אל יהוד, אללה אכבר ועשו סימן של דאע"ש".
"אי אפשר לשתוק יותר להשפלות"
לדבריה, הקבוצה לא הייתה יכולה להגיב "כי היו סביבנו שוטרים, המשטרה נתנה להן להתפרע ולהגיד כרצונם למרות שביקשנו שירחיקו אותן. השוטרים התעלמו מהבקשות שלנו, אם היינו אומרים מילה אחת היו מוציאים אותנו מההר ועוצרים אותנו". היא סיפרה כי הקריאות הפוגעניות נמשכו גם מחוץ להר הבית, בזמן שהנשים הקיפו את המבקרות.
"הן לא הפסיקו לפגוע ברגשות שלנו ושל היהדות - בשלב מסוים, אחרי יותר משעה של התגרויות והשפלות, החלטתי להגיב אחרי שכבר הגיעו מים עד נפש", תיארה מוריס את הרגע שתועד. "רק כשהתחלנו להגיב ואמרתי 'מוחמד חזיר' - אז הרחיקו אותן, פתאום הם היו יכולים להרחיק אותן".
מוריס, ששוחררה לביתה אך הורחקה מהעיר העתיקה, לא הביעה חרטה על דבריה: "אי אפשר לשתוק יותר להשפלות של היהודים בהר הבית, אלו הסתות לרצח. כשאנחנו משפילים את הראש המשטרה לא מתייחסת. רק כשאנחנו מתחילים להגיב בחזרה המשטרה יודעת להשתיק אותם".
"צביעות שעוצרים אישה ואם, שעות לפני השבת"
המשטרה הוציא צו למעצרה, ומוריס נעצרה לבסוף בערב שבת - שעות ספורות לפני כניסת שבת. "לקחו אותי לירושלים, בסוף שוחררתי בנס בזכות עמותת 'חוננו'. זה עצוב שהם עוצרים אותי ולא עוצרים את אותן ערביות, שיום יום במשך שעות מסיתות לרצח ואלימות ופוגעות ברגשות הדת היהודית - זו צביעות של המשטרה שעוצרת אישה ואמא לתינוקת, ממש שעות ספורות לפני כניסת שבת".
לדבריה, הסרטון הוביל לאיומים רבים על חייה: "קיבלתי מאות מסרים ואיומים בכל מיני רשתות, בפייסבוק איימו עליי ברצח, ולא ראיתי שהמשטרה התייחסה". למרות האיומים היא אינה מוכנה לשנות את התנהגותה - ותחזור לעיר העתיקה ברגע שיתאפשר לה: "אני אמשיך לעלות להר הבית, אני לא מתכוונת לתת להם את מה שהם רוצים"
"כולם מזועזעים מהערבים, מההסתה הפרועה שלהם יום יום. המשטרה שלא יודעת להגן על היהודים נותנת גישה חופשית להשפיל אותנו, ודווקא אותי עוצרים על תגובה של שתי מילים", הוסיפה. "הסרטון ערוך, לא רואים את הכל - הם ערכו את זה מגמתית. לא רואים את הקריאות איטבח אל יהוד, הן דחפו אותנו ושלחו ידיים".
איתמר בן גביר, שייצג את אביה מטעם עמותת "חוננו", אמר בתגובה: "ביקשנו מהשופטת כבר בשלב הראשון להתייחס לנושא האיומים, והבוקר הגשנו פנייה למשטרה בדרישה לעצור את כל אלה שאיימו וגם את הערביות - בסרטון אחת מהן אומרת 'אני ארצח אותה'.
עו"ד בן גביר הוסיף וטען כי "השוטרים הציגו לשופטת רק את התמונה שהיא אומרת 'מוחמד חזיר' וכאשר הגעתי והראיתי לשופטת את הסרטון המלא היא פשוט הזדעזעה, המשטרה עשתה מעשה שלא ייעשה וקיבלה צו מעצר במרמה. אנו דורשים מהמשטרה למצות את הדין, לא יכול להיות שאביה הגיעה לבית משפט באזיקים ואותן ערביות שרדפו אחריה וקיללו ואיימו. וכל אלה שכותבים בפייסבוק מסמנים עיגול ואמירות מאיימות. כפי שעשו ליהודה גליק".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.