רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 ביולי 2015

דרעי חוזר על תרגיל אוסלו

      סוגיית הגז בה דשה התקשורת לאחרונה מעלה כמה וכמה נקודות לעיון, וברצוני לעסוק באחת מהן, אשר דומני שטרם קיבלה את ההתיחסות הראויה, והיא התנהלותו של שר הכלכלה אריה דרעי בפרשה. דרעי, אשר רץ לבחירות האחרונות תחת הדגל של "השקופים", נדרש לאשר מתווה שיזם נתניהו הקפיטליסט, והדבר נראה צורם במיוחד לנוכח העובדה שחלפו אך חודשים ספורים מאז אותה מערכת בחירות, בה ליהג דרעי בפאתוס מרשים על אלו שאין להם לחם וחלב. חברו של מרטין שלאף האוליגרך מאוסטריה, אריה דרעי איש הסיגרים והיינות היוקרתיים, נזכר לפתע בימי המעברה, בשם "מחלוף" וב"שקופים" האומללים, תוך שהוא מתעטף באיצטלה של רובין הוד, הנאבק בעשירים ומעניק לעניים.חלק  מהציבור קנה את הסחורה, ומיודענו נתמנה לתפקיד החשוב של שר הכלכלה.
            אולם כעת – שוד ושבר! אל מול גלי הפופוליזם שמובילה יחימוביץ' כנגד ההסכם וכנגד הטייקונים שהולכים להתעשר עוד יותר, נותר אריה מחלוף בבעיה. מצד אחד,הוא מחובר יותר למיליונרים מאשר לשרופים ואינו מעוניין לפגוע בחבריו העשירים שחלקם סייע לו בעבר ועל חלקם הוא בונה בעתיד מצד שני, מה יאמרו עליו, שהזניח את ה"שקופים"? נכון שתמיד הוא יוכל למצוא תרגיל שישיב את הבוחרים לפני הבחירות הבאות, אבל בכל זאת... לא נעים. ואז נולד הרעיון לחזור על פטנט שעבד באוסלו ועבד לדרעי עוד כמה פעמים דרעי יעשה רעש שהוא לא יכול להצביע בעד אך הוא יסרב לחתום על המתווה מתוקף תפקידו ויגלגל את הכדור לעבר הממשלה והכנסת. הרי בשורה התחתונה, הוא יודע היטב שההסכם יעבור, בסתר ליבו הוא גם מעוניין בזה, בהיותו מיודד עם טייקונים רבים ומגוונים. להם הוא יאמר שבגלל שלא הצביע נגד זה עבר, אבל להמון הנבער יאמר שניסה להתנגד, ומכל מקום – ההסכם לא יקרא על שמו. כך יפשוט דרעי את טלפיו ויאמר - כשר אני.
            אותה חלקלקות, אותה בריחה מאחריות, אותה היתממות מעושה, מזכירה לי נשכחות, שאריה דרעי היה רוצה שירדו לתהום הנשיה, אולם חובת הציבור הינה לזכור, וזאת על-מנת שיזהר מהאיש ותחבולותיו. הסכם אוסלו הידוע לדיראון הושג, כזכור, מכח ההימנעות של תנועת ש"ס באותה הצבעה. זה מה שנתן לרבין את הכח לבצע את אותו מהלך הרה אסון, ואריה דרעי היה השושבין המרכזי. הוא דאג לסדר את הרב עובדיה זצ"ל ולספר לו סיפורי בדים על-מנת שיתמוך בהסכם. כמובן, הוא לא הצביע בעד ההסכם, ש"ס "רק" נמנעה. אך זה בדיוק מה שרבין היה צריך. המשך הסיפור כתוב באותיות של דם אשר אריה דרעי, ככל שירחץ את ידיו, לא יצליח להינקות ממנו. אתם סבורים כי בכך מסתכמים מעלליו של האיש? לא ולא.
            אחד החוקים המרכזיים, המשמשים את בג"ץ במאבקו נגד ההתישבות היהודית ונגד כל דבר שבקדושה הינו חוק יסוד "כבוד האדם וחרותו". מכח חוק זה פוסלים שופטי בג"ץ כל חוק שיש בו ריח של יהדות או של שפיות. מצעדי התועבה נסמכים על החוק הזה, הסודנים אינם מגורשים מכאן בגלל אותו חוק, ובהשראתו נתונים בחורי הישיבות לאיומים ולמעצרים בשל רצונם לשקוד על תלמודם. זהו רק חלק ממה שהביא עלינו אותו אסון ששמו "חוק כבוד האדם וחרותו". החוק נחקק בימי ממשלת רבין הידועה לשמצה, וגם אז, היה זה אריה דרעי אשר יכול היה להפיל את הממשלה ולא לאפשר את העברת החוק אילו רצה בכך. אלא שחברו הטוב, ידיד נפשו חיים רמון, השמאלן הקיצוני, הוגה מפלגת "קדימה" זכרונה לקללה (שדרעי ישב אחר-כך במועצה שלה) – אותו חיים רמון אמר לדרעי שחייבים להעביר את החוק. ומה לא עושים בשביל חברים? דרעי הלך למרן זצ"ל, הפעיל את דרכי הרמיה הידועים שלו, ואפשר את העברת החוק, זאת בשעה שהרב שך וכל עולם התורה זעקו נגדו. אלא שדרעי, כמו בהסכם אוסלו, לא הצביע בעד החוק. היה די בהימנעותו בכדי שהחוק יעבור. מזכיר לכם משהו?
            אותו חמקמק, אותו תחבולן אשר אינני יודע כיצד הוא ישן בלילה לאור התוצאות של הסכם אוסלו ואשר לחובתו נזקף האסון הגדול של "חוק כבוד האדם וחרותו" אינו מסתפק בשני אותות קלון אלו. אחר שמכר בעבור נזיד עדשים את ארץ-ישראל ואת תורת ישראל, הוא רוצה כעת לעשות את אותו משחק עם "השקופים". ודאי, הוא יראה לכולם איך הוא התנגד למתווה הגז, אבל בשורה התחתונה ההימנעות שלו היא שתאפשר לברוני הגז את הניצחון. הפעם, ישנם באמת צדדים לכאן ולכאן וכלל לא בטוח שמתווה הגז יביא עלינו אסון. אבל התופעה של אותה צביעות, של כאילו להיות נגד ובפועל לאפשר את ההפך, התופעה של לעבוד על הציבור בעיניים הינה אותה תופעה שראינו כבר בעבר. ראוי לקבוע לה שם בז'רגון הפוליטי – "דרעיזם".
            נותרה בפי רק שאלה אחת לאריה דרעי. הרי אתה כל-כך מתגאה במוצא שלך, ובכל מקום אתה מקפיד שיקראו לך "אריה מחלוף". זה באמת ראוי להערכה. אבל אם שורשיך המרוקאים כל-כך יקרים לך, מדוע כל הזמן אתה מוכר לנו לוקשים?
ברוך מרזל.
עוצמה יהודית.
חברון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.