רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 12 ביולי 2015

מכתבים קצרצרים


רמאים צריך להכות אבל להכריח אסור ההפסד כאן גדול
אחת הטעויות הבסיסיות שעושים הנציגים החרדים כשהם עוסקים בענין ההונאה בכשרות, שהם מזכירים את המילה 'כשרות', זה אוטומטית דוחה מיליוני אנשים שלא אוהבים שמכריחים אותם לאכול מה שאנו החרדים רוצים או מסכימים שיאכלו, ההתנגדות היא אוטומטית גם אם הוא לא מתכוון לאכול לא כשר, עצם העובדה שאנחנו תובעים שיאכל רק מה שאנחנו מתירים דוחה אותו ויהיו מי שלהכעיס יאכלו לא כשר. הנסיון מלמד, כי אסור בשום אופן להכריח, חייבים לגשת לנושא בצורה אחרת לגמרי, והפלא הגדול הוא, שיושבים בכנסת נציגים הקוראים לעצמם 'חכמים' ועובדים כטיפשים, לא קולטים כי הם מזיקים לענין, פרט אם יש להם חשבון אחר של לעשות כסף על גבו של החילוני ולא איכפת לו כלל שיאכל לא כשר

לחוקק חוק הונאה כללי שיכלול ממילא את הכשרות
כששומעים את החרדי מדבר על הונאה בכשרות אוטומטית צצה ועולה השאלה ומה עם הונאה אחרת, זו מותרת או שמא כל הונאה אסורה? משום מה הנציגים החרדים משקיעים מאמץ על 'הונאה בכשרות', אבל על הונאה בכלכלה במסחר או בכל ענין אחר, זה מותר? משום מה הנציגים החרדים לא רוצים לעסוק בהונאה ההיא מפני שאז הרבה חרדים יישבו בכלא. אבל האם מותר ואפשר להפריד בין אלו, האין זה אותו איסור חמור של הונאה, וכל מי שנותן יד להונאה כלשהי דינו כאותו אחד שעושה מעשה הונאה בכשרות. אי אפשר ואסור להפריד בין הונאה להונאה, כל הונאה זועקת לשמים וגורמת חילול ה' גדול ונורא שלעיתים חמור פי מאה מההונאה בכשרות, מפני שבהונאה בכשרות אין זה בהכרח שיאכלו לא כשר, ברוב המקרים האוכל כשר רק אין להם הכשר, במילים אחרות, הרבנות הראשית אינה עושה כסף עליו, ואילו בהונאה אחרת, עוברים על איסורי דאורייתא חמורים, והשתיקה שם זועקת לשמים

ההונאה נדבקת לחרדים כמעט בכל תחום ולכן הזהירות חייבת להיות כפולה ומכופלת
מי שילמד את החיים החרדים ימצא כי אומרים כך ועושים אחרת, ולא חלילה שמרמים או משקרים, משחקים עם מילים שכל כולה הונאה נותנים לך להבין כך ומעשית מתכוונים לעשות אחרת, ככה בבחירות וככה בכל מבצע וענין, ומה שהכי חמור שהחרדים איבדו כמעט כל אימון בעניני מסחר, מעטים הם מי שמילתם מילה, ישנם היום סוחרים שעם חרדים יאכלו טשולנט וקוגל אבל לא יותר מזה, מפני שהם מעדיפים להפסיד כמה פרוטות מאשר להפסיד מיליונים. נתינת הצדקה למשל, אצל חלק גדול היא הונאה גדולה, על מנת להונות אחרים שיאמינו שיש להם כסף, הם מחלקים כספים של אחרים וככה נותנים להבין שיש להם הרבה כסף ואפשר לסמוך עליהם, מוציאים סכומי עתק ובסוף כולם מפסידים את הכסף. רשימת העוסקים בהונאה היא כל כך גדולה. ולא רק אנשים פרטיים גם המוסדות החרדים עובדים כך, לא רק שמשקרים את הממשלה, תסתכלו איך הם משלמים משכורות, כמה הם מורידים והאם משלמים ומתי למרות שהם קיבלו את הכסף בזמן, מספרים סיפורים שכל כולם הונאה, ולכן מגוחך הוא לשמוע מן החרדים תובעים לחוקק חוק נגד הונאה בכשרות

ולמי שיש הכשר האם שם אין הונאה?
משום מה נטפלים לאלו שאין להם הכשר, מבחינה מסויימת זה עדיף כי אתה יודע שאין לו הכשר, ועליך להחליט אם אתה סומך על הבעלים כן או לא, שמהרבה בחינות זה יותר טוב מאשר לסמוך על ההכשר. מציאות היא שלכל כך הרבה יש הכשר, ולא הייתי סומך עליהם אפילו אם היה להם את ההכשר הכי טוב. מי שילמד את הקורה בתחום הכשרות ימצא כי המשגיחים מטיילים מבקרים פה ושם ואינך יודע כלל מה נכנס לחנות רגע אחרי שהמשגיח סיים את הסיבוב היומי שלו. בארצות הברית זה נורא, תפסו את מי שקנו נקניקיות טריפות ומכרו אותן כגלאט כשר במקום שיש שם 'הכשר' לכאורה טוב, כל כך קל לרמות ולהונות, ולא מצאנו שמי מן הנציגים החרדים יעשה לתיקון הדבר, שלכאורה אי אפשר לתקן כלל פרט אם בכל מקום יהיה משגיח תמידי, וגם כאן מי אומר שהייתי סומך על כל משגיח, ישנם מי שעושים עיסקאות אפלות עם הבעלים, ולא כאן המקום להכנס לזה, אם נלמד מי הם המשגיחים, ישנם יראים ושלמים, אבל ישנם גם מי שקיבלו את התפקיד בפרוטקציה ביניהם מושחתים עד היסוד עושים כסף על חשבון הטריפות שהם מאכילים אותך, כל הנושא הזה של כשרות בימינו היא הונאה אחת גדולה

בעלי ה'הכשר' הכי טוב מכשילים יהודים באיסורים חמורים
אם עוסקים בהונאה אז בבקשה עד הסוף. למשל, כשספרדי נכנס לחנות ששם בעל ההכשר הוא אשכנזי הוא מכשיל את הספרדי באכילת בישול עכו"ם. על פי הרמ"א מספיק שיהודי הדליק את האש, על פי הבית יוסף צריך גם להניח את הסיר על האש. בחנויות שווארמה נראה היכן שההכשר אשכנזי שהמשגיח רק מדליק את האש ולא מניח את הבשר במקום שיתבשל מפני שזה מספיק, ובכך מכשילים כל ספרדי, האם זו לא הונאה? אותו דבר בבשר שעל פי הספרדים ושו"ע הרב יש פער גדול בניקור, האם אין כאן הונאה כשנכנס יהודי ואינו יודע כי במקום הזה נוהגים אחרת, האם השלט מכריז ואומר אנחנו נוהגים כך, ואיננו טובים לספרדים ולכל מי שנוהג אחרת? או קחו למשל יין על פי הבית יוסף ושו"ע הרב צריך יותר מחמישים אחוז ענבים לברכת בורא פרי הגפן ואילו רוב האשכנזים מתירים עם הרבה פחות, האם מישהו מכריז ואומר למי שלא יודע - וההמון הגדול לא יודע - שעליו להזהר מפני שמכשילים אותו?

הנציגים החרדים דואגים לכסף ולא להונאה, מפני שאם ההונאה היתה מפריעה להם היו קודם דואגים שלא להכשיל את מי שבאמת רוצים לאכול כשר
השאלה הנשאלת לשם מה חוק ההונאה בכשרות, האם הם מבקשים להבטיח שכל יהודי הרוצה לאכול כשר שחלילה לא יכשל, או שמא חשבונות אחרים כאן הם רוצים לשלוט על הקופה. מי שילמד את המאבק הזה ימצא כי הכל סובב סביב כסף ולא סביב כשרות, מפני שאם היה מדובר בכשרות בראש וראשונה היו דואגים שמי שבאמת רוצה לאכול כשר יידע בכל חנות שהוא נכנס מה הוא קונה והאם זה מתאים למנהגיו, כמו בפסח שיודעים להזהיר מקטניות לאשכנזים המחמירים, כך בבישול עכו"ם, בחלב, ביין ובעוד כמה עניינים שיש שם הבדלים גדולים בין מי שנוהגים על פי שיטה זו או אחרת, ואסור לשכוח רוב הציבור הישראלי האוכל כשר אינו יודע את ההבדלים וכי מכשילים אותו מוכרים לו 'גלאט כשר' (חלק) כשלמעשה בשבילו אלו טריפות, בישול עכו"ם, או ברכה לבטלה, כאן יצליחו פי מאה מפני שכאן ימצאו מאות אלפים שיבדקו לפני שיקנו אם זה מתאים להם, אז אנחנו נלחמים על חוק שמרגיז מאות אלפים אם לא מיליונים ואלו דוקא בגלל שמכריחים אותם יאכלו לא כשר ואז קלקלנו יותר מאשר הועלנו. - אם רוצים אתם להצליח, אז אנא תחוקקו חוק נגד ההונאה בכלל וזה יכלול גם את הכשרות, אבל זה לא מתאים לנציגים החרדים בגלל שיותר מדי מחבריהם ייאלצו לשבת בשל כך בכלא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.