רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 ביולי 2015

הרב ישראל זיכרמן התפטר מתפקידו ב'שארית ישראל'

הרב ישראל זיכרמן חבר בד"צ 'שארית ישראל' התפטר מתפקידו עקב חילוקי דעות קשים עם חברי הבד"צ. הרקע להתפטרותו היה רצונם של חבר הועדה הרב שבח צבי רוזנבלט ובעל השליטה במערכת הכשרות רפי מנת להעביר לידי 'שארית ישראל' את השחיטה הפרטית שבבעלותו של הרב זיכרמן תמורת משכורת על פיקוח השחיטה על ידי הרב זיכרמן.
בנוהל שהונהג עד עתה, השחיטה הפרטית שבניהולם של הרב ישראל זיכרמן והרב צבי וובר עמדה תחת כשרות 'שארית ישראל' זאת בתמורה ל'אגרת כשרות' שהועברה מידי חודש לידי ההנהלה.
בשבועות האחרונים החליטו כאמור הרב שבח רוזנבלט ובעל השליטה רפי מנת, שהרב זיכרמן והרב צבי וובר חייבים להעביר את השחיטה לידי שארית ישראל, "התכנית הייתה להעביר את השחיטה הפרטית לידי 'שארית ישראל' והרבנים שהשחיטה הזו הייתה בבעלותם, יקבלו משכורת חודשית על פיקוח השחיטה בחו"ל", אומר גורם בבד"צ.
על פי גורם בכיר המקורב לרב זיכרמן, ה'קלף' הנמצא בידי הרבנים זיכרמן וובר, הוא פתיחת שחיטה נפרדת, "אם לא תהיה ברירה", מספר הגורם. "הם יפתחו מערכת שחיטה נפרדת כמו הרב נחום יברוב שפתח מערכת שחיטה בארץ".
יצויין כי לפני כשנה, השליטה ב'שארית ישראל' עברה רשמית לידי רפי מנת, לאחר שרפי מנת קיבל את המניות בהן החזיקו הרבנים הגאונים, הרב עזריאל אויערבך והרב צבי פרידמן. במסגרת המהפך בשליטה במערכת הכשרות, צורפו הרבנים הגרש"צ רוזנבלט, רבי אברהם הכהן רובין, רבי ישראל זיכרמן ורבי יחיאל יוסף במברגר כחברי ועד הכשרות.
מהנהלת כשרות 'שארית ישראל' נמסר: "הרב ישראל זיכרמן ביקש לעזוב את תפקידו כחבר הבד"ץ עקב העומס הרב המוטל עליו. וימשיך לשמש כרב שחיטת בקר בחו"ל מטעם שארית ישראל". לדבריהם, "כל השמועות האחרות בנושא אינם נכונות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.