רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 7 ביולי 2015

תגובה הרב אמסלם להחלטת הממשלה

מאת הרב חיים אמסלם

הצדק האנושי וההלכתי, מחייב להתייחס ביחס שונה למי שנרדף על ״יהדותו״ והוא או בניו בעצם אינם יהודים על פי ההלכה כשהוא בא להתגייר. מפני שהם ״זרע ישראל״ החרדים והחרדלי״ם מאוד לא אוהבים את ההגדרה שהם טוענים ש״המצאתי״ ״זרע ישראל״ אך אני לא זה שהמצאתיה, אני רק גיליתיה לעולם והבאתי לה תימוכין, מולידיה וממציאיה הם גאוני עולם הרב צבי הירש קאלישר, והרב בן ציון עוזיאל, ומצאנו לה סעד בראשונים בתשובות הרשב״ש, ובעוד מקורות רבים שהובאו בספר ״זרע ישראל״, אגב גם הרבנים החרדים בעצמם היו מהם שהודו שיש להבדיל בין גוי רגיל שבא להתגייר לבין צאצא יהודי, לכמה ענינים, נו כך השכל הישר גם נותן.
שנית, אנשי ״הממלכתיות״ שמבין החרדלי״ם בציונות הדתית, שדבקים במוסד הרבנות הראשית כקודש קדשים, לא הבחינו שכבר מזמן הרבנות הראשית אינה ״ממלכתית״ והיא כבר לא ״ציויינית״ והיא עוינת גם אותם, אבל הדבר העיקרי שקרה הוא, שבשלושת העשורים האחרונים הרבנות החליפה ידים, הנהגה, ופוסקים, ובמקום גדולי ישראל כהרב עוזיאל, הרב ניסים, הרב עובדיה, הרב הרצוג, הרב אונטרמן, הרב גורן, והרב אליהו, באו הרב מצגר הרבנים לאו הרב בקשי הרב עמאר והרב יצחק יוסף.... ומבלי לפגוע, מיצאו את ההבדלים.
שלישית הרבנות הראשית ראשיה ורבניה, הרבנות ההיא מלפני ההשתלטות החרדית, בכל זאת הישאירה לנו תיעוד, ספרים, ומסורת של פסיקה בגיור, להקל... אז הם היו רפורמים חלילה? או שאלו שבאו אחריהם גדולים מהם בתורה?
רביעית כבכל מחלוקת בישראל שהללו מקלים והללו מחמירים, כשאנחנו נמצאים בשעת דחק וסכנה לשלמות האומה וחוסנה, הלכה כדברי המקלים.
חמישית הרי כל החמרה בגיור היא הקלה בהתבוללות, אז אנשי ״דרך אמונה ו״הוועד העולמי״ (של איש אחד) וכל אותם רעשנים למיניהם מהלכים על הציבור אימים, כאילו כל גיור שאינו כגיור בית מדרשו של הרב אלישיב, הרי הוא מזוייף, ו״גיור פיקטיבי״ כי מצאו ציבור בור והם מנצלים זאת, ועל הדרך משכתבים את ההסיטוריה.
שישית מי שמעיז לבוא ולומר, סליחה מה הרבנים המקלים לא היו גדולי תורה? לא היו ברבנות הראשית? לא היו סמכויות עולמיות? מיד יקפצו עליו מהעולם החרדי,כל הברוורמנים, והרבינוביצים וסמרטוטי עתונים כיתד ודומיו, וגם החרדלי״ם בחלקם למדו את אומנות ה״עליהום״ וישפכו את דמו בחוצות קריה, הוא כבר לא יקרא רב, וספריו אינם כלום, ואין להתייחס אליהם, יבטלוהו כעפרא דארעא וירדפוהו עד חרמה עד שיקוץ בחייו, ומי יעיז?
הרי הקיצוניים בזמנו לא פסחו ברדיפתם גדולי תורה כהרב עובדיה או הרב גולדברג או הרב בצרי כבר לפני שנים בזמנו, כש״נחשדו״ כמקלים בגיור, הם חושבים ששכחנו? פתאום הרב עובדיה נהיה אצל החרדים הליטאים, מאן דאמר ובסדר והוכשר...
אז נכון שיש דעות אחרות מחמירות, אך ישנם אחרות המקלות מאוד והם הרוב! אז שיפסיקו לעבוד על הציבור בעינים, ולדבר בפסקנות ובנחרצות כביכול שזו ההלכה ואין בלתה.
אמנם השבוע החרדיזציה המקצינה רשמה ניצחון על המתגיירים, ואונאת הגר תימשך, אך אין לזה דבר ולא חצי דבר עם ההלכה והאמת התורתית, זו מטוטלת פוליטית היום כך מחר אחרת ונקוה שיבואו ימים טובים מאלה, כי לא אלמן ישראל...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.