רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 ביולי 2015

מכתבים קצרצרים


השנאה הפנים חרדית היא הכי קשה ואין זה פלא מדוע הגאולה מתעכבת
אפתח בלהמליץ יושר, מצב חדש שנוצר גרם למצב הזה, בעבר לפני המלחמה באירופה כל קהילה היתה במקומה בעיר משלה, וגם שם היו הרבה מחלוקות במיוחד בערים הגדולות, קחו למשל את פולניה תמצאו מלחמות בין קבוצות של חסידים פולניים, אבל באופן כללי פחות או יותר יכלו לחיות בשלום או אפילו בעימות אבל לא כל כך נורא, כשגרים במקומות אחרים וניהלו כל אחד את מקומו, אבל כשהם נפגשו יחד כאן זה היה נורא. ובשביל להבין זאת צריך לשוב להיסטוריה להקמתה של אגודת ישראל, הקושי הכי גדול היה להביא את הגדולים יחד לצד שולחן אחד, לא מצאו נוסחה מאחדת, כל אחד איים שאם ההוא יהיה הוא לא יהיה, ובסופו של דבר ה'נהרא נהרא ופשטי' היה הרע במיעוטו שהביא חלק גדול מן החרדים לצד שולחן אחד אבל גם אז היו מי שלא רצו לקחת חלק בהקמתה של אגודת ישראל בטענה כי הצד האחר פשרנים מדי או גישתם והשקפתם אינם לרוחם, וגם כשהגיעו לצד שולחן אחד הדברים שהשמיעו אלו נגד אלו היו קשים, ובשביל להבין זאת אשוב על מה ששמעתי באזניי מהגאון ר' שמחה ווסרמן זצ"ל לפני יותר מארבעים שנה, כשאביו נסע לכנסיה הגדולה הראשונה הוא קרא לבנו ואמר לו כי יש לו שליחות מאוד דחופה וביקש ממנו שיעשה זאת, וככה הוא לא נסע עמו לכנסיה הגדולה. הוא מאוד הצטער אבל לא יכל לדחות את אביו. כשהתכוננו לנסיעה לכנסיה השניה שוב אביו קורא לו ומבקש ממנו שימלא עבורו שליחות ויסע לאיזה מקום, כאן הוא לא יכל עוד להתאפק ושאל את אביו האם אינו רוצה שיהיה בכנסיה הגדולה זו הפעם השניה שהוא עושה לו זאת, ותשובת ר' אלחנן היתה: 'איך וויל דו זאלסט בלייבן אן הערליכער איד' אני רוצה שתשאר יהודי ירא שמים', במילים אחרות הוא אמר לו כי לבא לשם ולראות מה קורה בין הגדולים מאבדים אמונת חכמים ועדיף שלא ישמע ולא יראה את מה שקורה בין הרבנים שם

קיבוץ הגלויות גרמה לחורבן היהדות החרדית
מצד אחד קיבוץ גלויות הוא דבר חשוב ונחוץ ואף טוב, עדיף שנהיה יחד, אבל כשבוחנים זאת בעיניים חרדיות איני חושב שזה כל כך טוב, ההיפך, זה גרם לנו את כל הצרות, עדיף היה שכל קהילה היתה מתיישבת בעיר אחרת ואז היו נמנעים כל כך הרבה צרות, אבל משום מה התיישבנו בערים מרוכזות חרדים, בבני ברק שכולה חרדית ובירושלים שחלקה הגדול חרדי, ולאחרונה בכמה ערים אחרות, ומה קורה שם, מריבות אין סופיות, כל אחד רוצה לשלוט כל אחד רוצה להיות בעל הבית, כל אחד רואה את עצמו גדול יותר מן האחר, ובקיצור תחרות קשה שמובילה לעברי פי פחת. תלמדו מה קורה בין הקהילות המתגוררות באותן ערים ותמצאו כי אי אפשר לקיים עיר חרדית בלי מריבות קשות, רק חלוקה גנגסטרית של שוד קופת הציבור מאפשר לחיות יחד, קחו את בני ברק שם בעבר לא נערכו בחירות, השודדים התחלקו עם השלל, בבחירות האחרונות גם עשו עיסקה התמודדו יחד ברשימה אחת נגד רשימה אחרת, כשאוייבים בנפש יושבים זה  לצד זה בברית הגזלנים, שימו לב מה קורה ביום יום בעיריה, אלו מריבות ואיך גוזלים זה את זה, איך ראש העיר מחלק את החלקות האחרונות שנשארו בעיריה למבני ציבור, ואיך האחרים זועמים ונלחמים, אין דבר כזה בציבור החרדי לחיות יחד, שאחד ידאג לכולם, כל קהילה אף הקטנה ביותר יש לה עסקנים משלה ואם לא מספקים אותה הם רצים למקום אחר

6 נציגים חרדים 6 מפלגות או יותר נכון 6 שודדים
הגדיר את זה נכון אחד משרי הליכוד, כי בכל מחלוקת קל הרבה יותר למצוא פתרון מאשר מחלוקת בין החרדים, כאן ירצחו זה את זה בצורה הכי מגעילה, אין דבר כזה להשלים עם מציאותו של האחר, שוברים את הראש איך קוברים את האחר, עד כדי שאריה דרעי לא התבייש כשהופיע בכינוס של 'המודיע' לפני כמה ימים ואמר כי הוא וליצמן עושים בית ספר לגפני ופרוש, במקום שיבא ויספר כשר הכלכלה מה הוא עושה למען החרדים, הראש שלו באיך דפקתי את הנציגים האחרים. במילים אחרות אמר דרעי כי לו ולליצמן יש ברית שודדים הלוחמים נגד השודדים האחרים. אין כמעט מי מהחכי"ם החרדים שאוהב את מי מחבריו בסיעה בכנסת, עשירית ממה שהם אוהבים חכי"ות במפלגות אחרות. מה שיש ביניהם, אלו הסכמים של תן וקח, אין דבר כזה טובת הציבור, יש רק את האינטרס הפוליטי, ובזה הכל נגמר, ומהו האינטרס הפוליטי, לראות את האחר גוסס

שנאת המחבלים את השונאים היא סימפטום של ה'חרדיות' בת זמנינו
בימינו השתבשו המושגים מה שהיה לא קיים עוד, מה שהיה חרדי לפני חמישים שנה אינו עוד חרדי של זמנינו וזה מתבטא בכל תחום, כשאני הולך אחורנית ומסתכל על איך שנראינו לפני חמישים שנה ויותר רבני המזרחי נראו צנועים יותר מרבני זמנינו, החרדיות אז התבטא במעשים טובים ולא במפלגה, התפארנו במה שאנו טובים מאחרים, ואילו היום המראה השתנה בני הישיבות נראים כמו תלמידי אוניברסיטה, המפלגתיות חוגגת בכל פינה דבר שהיה מחוץ לתחום בישיבות עד לפני 25 שנה. בימינו חרדי פירושו להשתייך למפלגה חרדית, ומאז שקמה ש"ס החליפו החרדים צורה, פתאום נראו יצורים שקראו לעצמם חרדים כששנים לפני כן אלו היו פחות מן המזרחניקים, עד להקמת ש"ס הישיבה בממשלה היתה אסורה בגדר של בל יראה ובל ימצא, ופתאום מה שצעקנו שלשים וחמש שנה נגד המזרחי וכינינו אותם בכינויים הכי גרועים הפך להיות חלק מן החרדיות. ש"ס ודגל התורה שינו את הצביון החרדי, והפכו אותו מתפארת שבתפארת לטינופת ממש. ולא שבאגודת ישראל היו יותר טובים, ההבדל היה בלבוש ששם עדיין שמרו על המבדיל בין חרדי למי שאינו חרדי, הספרדים והליטאים החלו ללבוש חולצות ומכנסיים ועוד חלקי ביגוד שהיו נחלת החילונים ומי שלא היו חלק מן העולם החרדי, הפוליטיקה והעיתונות הפכו להיות חלק מן החיים ובהכשר, ואין זה פלא שזו יצרה שנאה קשה. אך בעוד שלחילונים יש דבר טוב, שלמרות שהם נאבקים זה בזה בחירוף נפש הם יודעים מתי לעצור, יום אחרי הבחירות משלימים עם התוצאה ותראה את אלו לצד אלו, לא אצל החרדים, כשיש לי איתך חשבון פוליטי הופכים לאוייבים בנפש, עושים מזה מלחמת 'אור בחושך' ואין דרך לצאת מזה

החסידויות הפכו לקהילות מתחרות וביזנעס שהביא כליה על היהדות החרדית
אותה צרה יש לנו אצל החסידים אבל בדרך קצת שונה, כאן רבים על הרבה כסף ובשר תותחים, רבים על שמות של ערים נכריים, אחד הדברים הכי עילגים שקידשו שמות של גויים כאילו שמדובר בשמות הקודש בושה היא להשתמש בשמות הללו ואינני יודע אם אין זה אחת הסיבות לעיכוב הגאולה מפני שאנו משתמשים בשמות של גויים, אבל מילא בואו נתעלם מזה, איבת קבוצה לקבוצה היא כל כך קשה עד כדי שכל צד מבקש להוכיח כי לי יש יותר בשר בהמה ולי מגיע יותר מן האחר, ואם לפחות היו נוהגים כמי שמפרכסות זו את זו חצי צרה אפשר היה לחיות עם זה, במציאות היא שמדובר בשודדים שאינם מוותרים לאף אחד מבקשים לשדוד את כולם כולל את השודדים האחרים, אין דבר כזה של בואו נחיה יחד נתחלק בחלוקה שוה וצודקת ונכבד זה את זה, ועל כולם כאשר רבי הולך לעולמו ראו כמה רבי'ס חדשים באים לעולם כאילו שמי צריך אותם, הם מסדרים לעצמם חדר עם שולחן עליו שמים קערה שלא ישכחו להכניס כסף, ומקבלים קוויטלאך - איני רוצה לזלזל בענין, אבל במצב שנוצר אין מנוס - שכל כולם לעג אחד גדול, ומבקשים שיקבלו אותם כקדושים וצדיקים וכמי שהם עליונים, אלו הם הירודים שבירודים התחתית שבתחתית שמובילים את הציבור החרדי לעברי פי פחת, כשהם עושים מן העיקר טפל ומן הטפל עיקר, ועל כולם, את מה שהחסידות מבקשת ורוצה כלל לא חושבים בכיוון, עשו מזה כאילו מדובר במלכויות כל אחד בונה לעצמו מלכות משלו כאילו שזו היתה כוונת הבעל שם טוב, כשכל ילד שילמד את הבעל שם טוב יבין כי מטרתו היתה להציל את הדור את האיש הקטן ולא לבנות דור של מושחתים

אין ולא מצאתי שנאה כל כך קשה כפי שמוצאים אצל החרדים
כואב לכתוב זאת ובמיוחד בימים אלה אבל אין מנוס חייבים לפקוח עיניים אחרת הכל אבוד, השנאה הפנים חרדית היא הקשה ביותר שיש בעולם כולו, ולולא מוראה של מלכות אם חושבים אתם שדאעש הם רוצחים, אצל החרדים הייתם רואים רציחות פי עשר, מפני שהיו עושים זאת על פי 'שיטה' ו'השקפה' היו רוצחים ומרגישים כי עשו מצוה, חסד גדול עשה עמנו הקב"ה שאנו חיים בשלטון שאינו חרדי ואינו דתי ואי אפשר לעשות את מה שהיו עושים. מה לנו יותר היכן שהשלטון הוא חרדי איך זה נראה כמה שנאה יש שם, האופוזיציות הכי מכוערות בעולם כולו, אין סדיזם קשה מהם ואין רוע יותר מאשר אצל חרדים, והסיבה מפני שהם מאמינים כי זו מצוה, פרט לאותם מי שהם רעים מטבעם שעליהם אני מדלג כאן, אני עוסק באלו שמאמינים כי לשנוא את האחר זו מצוה מפני שאינו מאמין בדרכי בגדול או ברבי שלי. בית שני חרב בשל שנאת חינם, ושימו לב היכן השנאת חינם הזה עדיין מושרש כל כך חזק, דוקא אצלנו החרדים, אנחנו המעכבים את הגאולה לא החילונים ולא האחרים מפני ששם לפחות שנאה כזו אין. הם עוברים על ג' העבירות שעליהם נחרב בית ראשון אבל הגלות הזו לקחה לא יותר משבעים שנה, שנאת חינם החרדית היא זו שמארכת את הגלות הנוראה ולא נצא מזה עד שלא נכחיד מתוכנו את הקוצים והדרדרים הקרויים חסידים ליטאים גדולים ואדמורי"ם שהם מקור החורבן של דורנו, אף אחד מהם לא הצליח לעצור בעד השנאה הפנימית הכל כך קשה, הם עוסקים עם כל שטות רק לא עם העיקר, הלואי והיו משקיעים עשירית מזמנם בלשרש מתוכנו את השנאה, זו היתה פותרת את כל הבעיות האחרות אוטומטית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.