רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 ביולי 2015

מכתבים קצרצרים


גדולים מרימים יד בגדולים - חורבן והרס הדור
זה מזעזע לחשוב שעד לשפל הזה הגענו, שהם כבר לא יודעים עוד להבחין בין המותר והאסור, עד כדי שהם הכריזו קבל עם ועולם מלחמה בגדולים, לא מלחמה במזרחניקים או קונסרבטיבים ורפורמים אלא בגדולים שלכאורה חיים עימם יחד, קרובים לאותה השקפה, מופיעים ברשימה אחת לכנסת, וכשנקלעו למחלוקת על ייצוג בוועדת המנויים לדיינים ענין שאין בו כל אידישקייט פרט למלחמה על ג'ובים, הגדולים מיהרו להתכנס להכריז מלחמה או יותר נכון לאיים על הגדולים האחרים לומר להם אם לא תעשו כרצוננו נלמד אותכם, והרחיקו עד כדי שנתנו הוראה שלא להצביע עבור החוק הנורווגי שכל עניינו הוא לסייע להכניס עוד נציג ליהדות התורה לכנסת, ומאחר ומדובר בנציג של הליטאים, מאיימים מי שקוראים לעצמם 'גדולים' על הגדולים האחרים, כי אם לא תכנעו לנו לא ניתן לכם את החבר כנסת הזה ושישאר בבית. לא עוד אידישקייט ואיך מחזקים את כוחנו בכנסת זה כלל לא חשוב, מה שחשוב שנבטיח לעצמנו ג'וב נוסף נשיג איזה משרת דיין לאיזה חסיד בעלזא ועל זה יהרסו את כל עולם התורה והחסידות יעשו ממנו אפס אחד גדול עד כדי שהם הגורמים אי אימון בגדולי ישראל המתנהגים גרוע מילדים קטנים

אתמול הוכיחו ה'גדולים' של 'מועצת' כי הם ברמה נמוכה מילדים קטנים
מי שילמד את מה שקרה כאן על מה נאבקו ומה שקורה בעיצומם של שעות אלה מי נגד מי ומה מבקשים אלו מאלו לא יאמין כי אלו המכונים 'גדולים', אפילו עסקנים רמתם גבוהה יותר וכמה שהם מושחתים הם עדיין מבינים כי לא הכל מותר ואפשר ובמיוחד לא בגלוי, ה'גדולים' אתמול התכנסו ושיחקו משחק של ילדים קטנים איימו על הגדולים האחרים כי 'יסדרו' אותם, ומי שיתבונן לרגע לא יאמין כי אפילו ילדים קטנים משחקים יותר טוב, ואינם מרחיקים עד כדי כך. גם אם הם לרגע כועסים, אבל קל מאוד להחזיר את השלום ביניהם, ה'גדולים' לא רק שהם משחקים כילדים קטנים גם את הצד הטוב שבילדים קטנים אין להם, וגורמים רעה גדולה לציבור כולו, שאתמול איבד את אימונו במכונים גדולי ישראל והגיע למסקנה כי ה'גדולים' שלנו גרועים מן הפחותים שבפחותים, ולא רק בגלל מה שהם עשו אלא הרבה יותר בגלל שלא הבינו כי במעמדם אסור להם לשחק משחק כזה, הם הורסים את היהדות החרדית הציבור מאבד אימון בהם ולא יכול לקלוט עד להיכן הם מתדרדרים

ה'גדולים' של ימינו אינם יודעים מה זה להיות 'גדול' מבחינתם זה לא יותר מתואר כוחני
מה שמזעזע, לא נמצא אחד ויחיד שיקום ויזעק יעמיד את ה'גדולים' על מקומם ויאמר להם כי הם מסכנים את הדור במעשיהם, וכי הם גורמים רעה לכל ה'גדולים' הציבור שיודע את האמת, לא יאמין כי אלו הם 'גדולים' ואם עוד היה מי שהאמין ב'גדולים' יתחיל לחשוב האם באמת אלו 'גדולים' או שמא חיים אנו בדמיון בתקופה שה'גדולים' כלל אינם יודעים מה זה להיות 'גדול' מה זה מחייב, מפני שאם היו יודעים לא היו מעיזים לקרא לאסיפה הזו, והיו משחקים בטקטיקה אחרת לגמרי, הרחוקה מעין הציבור ויחד עם זאת עושים בטוח כי המשחק הוא ברמה של 'גדולים' ולא ברמה של עסקנים מושחתים, המפעילים כח ומתנהגים כבריונים. מי שראה את הבעלזער אתמול מגיע ל'מועצת' כבריון ממש ומתנהג בישיבה כבריון, לוחם להבטיח כי נציגו יהיה הנציג בוועדת המינויים ולא קולט כי ההתנהגות הזו היא הרסנית לו למעמדו ולכלל החרדים הרואים מולם בריון ולא 'גדול'. מי שיכל לתבוע להחליט כי ממשיכים במחלוקת עם הגדולים מן המועצת האחרת כלל לא חשבו כי אולי צריך להידבר לשלוח משלחת לדבר עם גדולי הצד האחר זה בכלל לא עלה על הדעת, אלא החליטו על כוחנות ואלימות 'לדפוק' את הגדולים האחרים ולמנוע את חקיקת החוק הנורווגי וכך 'יסדרו' את הגדולים האחרים, הוכיח את עצמו כי הוא מתאים לעמוד בראש מאפיא ולא בראש קהילה ובודאי שלא בראש חסידות

הוכח שוב כי בראש הציבור עומדים בריונים ולא 'גדולים'
כאן צריך לשוב לנושא עצמו על מה רבים. אם מדובר היה בענין אידיאולוגי אפשר היה להבין כל צעד שלהם גם אם לא הכל מותר אבל היינו לוקחים בחשבון כי המאבק הוא על ענין רציני. - ולא חסרות מחלוקות בין החסידים לליטאים בכמה נושאים עקרוניים, אבל אלו כלל לא עולים לדיון - במקרה שלפנינו רבים על פחות מחומרי על מה שבכלל ספק. הנה, ישראל אייכלר ישב בועדה הזו כמה שנים ולא הצליח למנות חסיד בעלזא כלשהו, ומי ערב כי עתה הוא כן יצליח, רבים על דבר שלא בא לעולם. וגם אם נניח שהפעם הוא משוכנע שהוא יצליח, האם על כך הורסים את יסודות הקיום החרדי, האם זה שוה?

הצביעות של המועצת החסידית זועקת לשמים
אני האחרון שיגן על הליטאים בענין הזה, ומי שיקרא את מה שכתבתי לפני עשרים ושלשים שנה ימצא כי הזהרתי כבר אז מפני מה שיקרה, כשהרב אלישיב נאבק כי הנציג בוועדה למינוי דיינים יהיה ליטאי שאלתי אז את ליצמן ואת נציגי אגודת ישראל מדוע הם מוותרים ולא תובעים לפחות רוטציה, של קדנציה קדנציה, מדוע מפקירים את עניין הרבנות והדיינות כולה לידי הליטאים. מה שקרה למעשה, כל זמן שהרב אלישיב היה חי אף אחד כולל הרבי מבעלזא לא העיזו לצאת נגדו בענין הזה כי הם ידעו כי הוא נאבק על כך בכל כוחו, היה לו ענין אישי ברבנות הראשית, שם היה הכתם הגדול שלו שהרים יד נגד רבה של בריסק והחזון איש, וביקש לנרמל את היחס לרבנות הראשית כאילו שהיא מוכרת ברחוב החרדי וככה ישכחו ממה שהוא עשה, ובמקום שהחסידים ייאבקו בכל כוחם יאמרו להרב אלישיב כי הם מאוד מכבדים אותו אבל חייבת להיות חלוקה הוגנת וצודקת והמינויים האלו צריכים להיעשות שוה בשוה לפחות ולא שהכל יילך לליטאים. עתה, כשהליטאים במחלוקת פנימית מנצלים הבעלזאים את המציאות הזו למחלוקת? זה מוכיח כי לא התפקיד הג'וב כאן העיקר אלא המחלוקת עיקר, מפני שאם זה ענין כל כך חשוב מדוע עשרים שנה שתקתם

אייכלר וגפני צריכים ללכת הביתה ושיפסידו זו תהיה המתנה הכי טובה ליהדות החרדית
במצב שנוצר לאחר שהוכח כי דורנו דור יתום שכזה שאפילו הגדולים הם ברמת ילדים קטנים, והתנהגותם בריונית ומאפיונרית, הדבר הכי טוב שיקרה, אם שניהם יפסידו ויילכו הביתה, ולא איכפת לי שחילוני יתפוס את מקומם, מפני שזה רק יעשה טוב לחרדים. בסופו של דבר אין מועמדים לדיינות חילונים, כך שתמיד יהיה זה תלמיד חכם דתי או חרדי, ומה שחשוב כאן, שהציבור החרדי ילמד, כי על התנהגות כזו מענישים אותם מן השמים ומפסידים הכל, אולי זה יפקח את עיניהם כי הם הרחיקו ועשו מעשה אשר לא ייעשה. הכינוס אתמול של 'מועצת גדולי התורה' היתה הרסנית, מפני שהיא הרסה את היסוד החרדי, הציבור איבד את האימון בהם, ואם עוד היה מי שחשב אולי יש ביניהם 'גדולים' אז הוא למד כי האחרים לא יותר טובים, השתיקה שלהם זועקת לשמים, זה שהם לא מחו על ההתנהגות הזו מוכיחה כי משהו לא בסדר עימם, מפני שאם היו שם גדולים באמת הם היו עוזבים את הישיבה בטריקת דלת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.