רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 ביולי 2015

מכתבים קצרצרים


השכל הגיע מאוחר - מדוע לא שלח הרבי מבעלזא את השליח שבוע לפני כן והיה מונע את החילול ה' והרס היהדות החרדית?
לומר שהם חכמים קשה, מפני שאם היו כאלו את מה שעשו אתמול בבוקר היו צריכים לעשות שבוע לפני כן ויתכן והכל היה נגמר בכי טוב או בהסכמה על סדר כזה או אחר ובעיקר מונעים את החילול ה' הנורא את ההתנצחות והמלחמה הפרועה של נציגי 'יהדות התורה' אלו באלו, ואת כל מה שעברנו בשבוע האחרון שלא הוסיף כבוד ליהדות החרדית בכלל ול'יהדות התורה' בפרט. אם הרבי מבעלזא היה באמת חכם, הוא היה שולח את השליח הזה אז, והכל היה אחרת. גם אם נניח שבאותה שעה לא היו מגיעים להסכמה עצם העובדה שהיתה מתקיימת הידברות לא היו מגיעים למה שהגיעו, ומונעים את כינוסה של' מועצת גדולי התורה' שהזיקה לעצמה והרסה את יסודות החרדיות, מפני שהנזק הזה הוא קטסטרופלי. כל מלחמת 'גדול'ים לא טובה, ועל שטות שכזו על אחת כמה וכמה

להתחייב שישמור על האינטרסים הליטאים - מדוע לא יכל לעשות זאת שבוע קודם?
שימו לב, הרבי מבעלזא קיים דיונים על גבי דיונים בביתו, יענקל ליצמן הגיע לביתו כמה פעמים, ישראל אייכלר בודאי היה שם כמה וכמה פעמים ולא דיווח מפני שזה לא מתאים, הנושא הזה הריץ את הרבי מבעלזא בימי חופשתו, ואיך זה שבכל הזמן הזה הוא לא חשב כי אולי הדרך הנכונה במצב כזה הוא 'להידבר', מדוע זה לקח כל כך הרבה זמן לשבור את הגאוה שלו או של מי שהיו עמו בעצה אחת, להבין כי טובת היהדות החרדית קודם לגאוה המסריחה של כמה פוליטיקאים המבקשים לכופף את האחר בכח, דבר שעבר עליו הכלח מזמן. מדוע איפשר הבעלזער לעבור את כל ההתבזות הזו, ורק כשבאו מים עד נפש כשהבין כי האיש שלו לא יבחר בכל מקרה, גם אם משה גפני יפסיד אייכלר לא יהיה הנציג של הקואליציה בועדת המנויים לדיינים מפני שהקולות היו מתפצלים ואחר היה נהנה מכך, רק אז הוא הטריח את עצמו ושלח שליח לדבר עם הרב שטיינמן להבטיח כי האינטרסים הליטאים ישמרו. מה קרה במשך שבוע שרק אז הוא יכל להבטיח דבר כזה, אם אכן שבוע לפני כן לא היה לו כוונה כזו, אז מה לו שיבא בטענות לצד האחר

את הכלים שברו ולתקן כבר אי אפשר
עד כמה חוסר הרגישות וההוכחה שיש לנו עסק עם אגואיסטים אנוכיים מי שמעניין אותם רק עצמם וכלל לא טובת היהדות החרדית, מצאנו בשבוע האחרון שוב, כשמי שמכונים 'גדולים' שאמורים לשמור על העסקנים שלא יעשו שטויות, וברגע של חילול ה' היכן שקיימת סכנה של פילוג מיותר ושבירת כלים חובתם לנווט את הספינה על מנת שלא נזיק לקיומה של הספינה וכוחה, במקום שיעצרו בעד כל העסקנים ויאסרו עליהם לעסוק בענין, להשאיר זאת לגדולים בלבד ומאחורי הקלעים, יקיימו שיחות בין הגדולים ויגיעו להחלטה כזו או אחרת, ויורו לעסקנים מה לעשות, המכונים 'גדולים' הלכו כעוורים אחרי קבוצת עסקנים מושחתים שלא איכפת להם כלל טובת היהדות החרדית אלא טובת עצמם בלבד, וגרמו לשבירת הכלים, לפילוג פנימי קשה, לנקמות שיבואו ולאי אימון מוחלט עד כדי שנשלחה הודעה לראשי הקואליציה כי מעתה מה שמסכמים עם אגודת ישראל לא מסכמים עם דגל התורה שבמילים אחרות פירושם של דברים פילוג של ממש. ולא שקודם היו מאוחדות, אבל מציאות היא שבשנים האחרונות עבדו יחד סיכמו מראש, אפילו כינוסי המועצות האגודאית והדגלית היו בתיאום, ועתה מלחמה של זה בזה, על שטויות ממש

כולם - אגודת ישראל ודגל התורה - מנצחים, המפסידים הם החרדים
מדהים הוא לשמוע את הצדדים, כל צד מפרש זאת בדרך שלו שהוא ניצח, ונתחיל בדגל התורה, הם אומרים כי הם השיגו רבות, ראשית מכירים בהם כסיעה נפרדת, משה גפני יקבל פיצוי על הויתור, וכי מעתה אגודת ישראל לא יכולה לעשות דבר בלעדיה בכנסת, ויעקב אשר יכנס לכנסת, זו ההבטחה שנתן שליח הרבי מבעלזא להרב שטיינמן. באגודת ישראל אומרים כי הם ניצחו הם כופפו את גפני שנאלץ לוותר, גם ולמרות שהם כואבים כי מעתה יענקל ליצמן לא עוד בעל הבית לבד, וראש הממשלה הבהיר כי מעתה הוא רואה ב'יהדות התורה' 2 מפלגות אחרות ואחת אין לה סמכות לדבר בשמה של האחרת, אבל המציאות שמשה גפני לא יהיה באותה וועדה עבור ליצמן זה נצחון גדול. בבעלזא טוענים כי הם ניצחו מפני שאייכלר הוא מועמד יחיד של הקואליציה לועדה הזו - בשעת כתיבת שורות אלו עדיין לא ברור אם הוא הצליח בבחירות, את זה נדע בעוד כמה שעות - כולם טוענים כי הם ניצחו. אבל מי הם המפסידים הכי גדולים במשחק המכוער הזה? החרדים, היהדות החרדית משלמת כאן מחיר כבד בתדמית הרעה, ובמה ששמעו אלו על אלו. אסור לשכוח כי במשך השבוע האחרון ניהלו שני הצדדים קמפיינים להשפיע על החילונים שיצביעו לצד זה או אחר ושמעו דברים מחרידים של אלו על אלו, וכפי שאמר לי אחד מהם, הם התענגו למחזה הזה, איך שחרדים אוכלים חרדים חיים

האם שוה תפקיד של דיין על המחיר ששילמנו?
וכאן אני עובר לשאלה אחרת שמשום מה לא שמענו את המכונים 'גדולים' עוסקים בה, האם היה שוה כל מה שעברנו תמורת הבטחת איזה ג'וב לדיין באחד מחוגי החרדים, כשאיך שלא יהיה בתור ניצבים כמעט רק חרדים. האם שוה לרבי מבעלזא דיין חסיד בעלזא במחיר של חילול ה' כל כך קשה, ובזיון כל כך נורא ליהדות החרדית, מלחמה פילוג ומכות שעוד יבואו על חשבון זה? איפה הראש והשכל, האם על דבר כזה קוראים למלחמה שכזו? האם אין הרבי מבעלזא חש כי טיפש או טפשים מובילים אותו באף והוא נופל בפח שלהם? איך זה שהוא לא שאל את השאלה הזו לאותם עסקנים מיד בתחילת המלחמה הזו, האם המחיר שוה את התפקיד הזה?

מחלוקת מיותרת על תפקיד מיותר ו'גדולים' מובסים
עדיין רחוקים אנו מסיכום הדברים מפני שאם ישראל אייכלר היום לא יבחר המערכה הזו תימשך יאשימו זה את זה, ואיני רוצה לחשוב על מה שיבשלו כאן אלו לאלו. מצד אחד אני מתפלל שאייכלר לא יכנס מפני שהיהדות החרדית צריכה ללמוד לקח להבין כי בהתנהגות כזו מפסידים, אבל מאידך אני גם לוקח בחשבון את טובת היהדות החרדית כרגע, אני מעדיף את השקט והשלום הפנימי-יחסי על מנת שנוכל להמשיך במלאכה להשיג את מה שעדיין עומד לפנינו, ולכן אין מנוס אלא להתעלם ואם אייכלר יבחר לתפקיד זה ירגיע את מי שניהלו כאן את הקרב המכוער. אבל במצב הנוכחי כאשר אני מסכם את הדברים, אני מוצא משהו מדהים, מחלוקת על תפקיד כל כך טפשי, מפני שגם אם נכון כשאתה יושב בועדה אתה מתחלק עם החברים האחרים זה לא שוה את המחיר ששילמנו כאן שהוא כל כך קשה וכבד, הנזק בכל פינה, החדרנו כיעור קשה ביחסים עם הצד האחר, ואין מינימום של ספק כי עוד יבואו חשבון על מה שנעשה כאן, יכלו את כל זה למנוע אם מראש היו שולחים משלחת מכובדת לביתו של הרב שטיינמן - לא עסקנים אלא רבנים - להידבר ולהגיע לסיכום. ומה קרה בסופו של דבר, המכונים 'גדולים' במיוחד המועצת האגודאית יצאו מובסים, מפני שלכלכו את עצמם על מה שהיה מיותר מלכתחילה, אסור היה לדעת שהם בעניינים האלו בכלל, הם יצאו כאן כל כך קטנים ומבוזים שיקח להם הרבה מאוד לתקן - אם זה אפשרי בכלל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.