רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 29 ביוני 2015

ניחוח גז לטיהור הסירחון הפוליטי

מאת רונן חי
דרעי החליט לנהוג כמנהג השפן ולברוח ממימוש אחריותו כשר הכלכלה בנושא הגז. הכל כמובן מגובה בתיקון לתיקון של תיקון בחוק, ונוכח הבדיחה על גודל המעמד. כי אם כבר לברוח מאחריות, לפחות נעשה זאת באלגנטיות חתולית כשרה למהדרין, ומצחינה עד שמים נורמטיבית וניהולית.
אותו דרעי לא היה מעיז לפסול את עצמו במקרה בו הוא היה נדרש, למשל, לחתום על העברת...כספים לש"ס.  הוא גם לא היה מעז להעביר לאחר את שיקול דעתו להכרעה בנושא גיוס בני ישיבות. הוא גם לא היסס להצביע בעד הסכם אוסלו, או להשתתף בדיוני קבינט ערב יציאה למלחמה. הוא כמובן לא היה מבקש באף אחד מהמקרים הנ"ל להעביר את סמכותו לכנסת על מנת ש...מרצ יקבלו החלטה בנושא. כל אלה הם כאין וכאפס מול נושא הגז.
היחס שניתן לשר הבורח מאחריותו, תלויה בעמדת שני גורמים בעלי זיקה הדוקה ביניהם : התקשורת והאופוזיציה.  לא התקשורת ולא האופוזיציה מרוצים מנושא הגז, ולא בגלל הגז עצמו, אלא בגלל ההקשר הפוליטי שלו. ( להזכירכם, "רק לא ביבי"). לא לחינם המצדדים בעד ונגד נחלקים גם על פי שייכותם הפוליטית, למעט בודדים ובהם הפרשן שטרסלר. כלומר, לא הנושא עצמו עומד לבחינה ועיון, אלא האם בריחתו של השר מאחריות משרתת את עמדת שני הגורמים שציינתי. ומרגע שהיא משרתת את עמדת שני הגורמים שציינתי, הם מאדירים את שמו ומנסים להופכו ליקיר הציבור, הפועל לשמם ולמענם, עד כדי כך שהוא קורס מעומס האחריות, המסכן.
לזכותו של דרעי יאמר שהוא חתול פוליטי רב מעללים.  הוא בעצם האופוזיציה בתוך הקואליציה, המנתר ומדלג בקלילות מאירוע אחד להחלטה אחרת, וכל מעשיו כשרים ומוסרים.  הם כאלה כל עוד הוא משרת נאמנה את עמדת שני הגורמים שציינתי.  כך הוא מסיר מעצמו אחריות שניתנה לו בדין, בורח בצורה חוקית מאחריותו הקולקטיבית כלפי הממשלה וראש הממשלה, למרות שהממשלה קיבלה את כל התנאים המוקדמים שהוא הציב לאישורו. כוחו העצום מתוקף היות הממשלה בעלת 61 מנדטים בלבד, מאפשרת לו לרקוד על שתי החתונות, לספוג חריקת שינים מהממשלה בה הוא חבר, לצד הערכה מהאופוזיציה אותה הוא משרת. זו דוגמא נוספת לבעיית משילות הנובעת מסחטנות פוליטית.
ואלה שעד אתמול זעקו כנגד יושרו ועברו הפלילי של דרעי, הם אלה היום הנהנים משוחד פוליטי על השולחן : שמרו לי אמונים ואני אעביר אליכם את ההכרעה. כנראה שפושע לעולם נשאר פושע. נאמנותו תובטח כל עוד האתנן שהוא מקבל תואם את צרכיו האישיים. והיום, יותר מתמיד, הוא זקוק לחיבוק האופוזיציה והתקשורת, כדרך לטיהור שמו ומעשיו להמשך. אין כמו גז טוב על מנת לטהר את האווירה ולהכשיר את השר, בחסות שלי יחימוביץ וזהבה גלאון.
דרעי וכחלון ידידו יהיו גם הראשונים לקפוץ מספינת הממשלה בהזדמנות הראשונה. ומי שרוצה לראות במעשה זה סימן ואות לכך, בהחלט לא טועה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.