רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 ביוני 2015

מבזקים - מפה ומשם


תקנה חדשה ודרמטית בקהילת  גור בערד: על פי הוראת האדמו"ר, הסכום המקסימלי לתשלום שכירות יעמוד על 500 שקל בלבד ! מכיוון שמרבית המשכירים הינם חילונים, וקהל השוכרים הפונטציאלי הם חסידי גור, סביר כי הם יאלצו לקבל את התכתיב החדש.
-------------------
המרכז הרפואי הדסה:
לאחר 12 שעות הסתיים הניתוח של פצוע פיגוע הירי אמש, בחור בן 34  אשר נפגע בגפיים התחתונות.
הוא מתאושש, מצבו יציב, עודנו מונשם ומורדם.
הפצוע השני בן ה-26, אשר נפגע אף הוא בגפיים התחתונות מאושפז במצב בינוני, בהכרה ומצבו יציב.
-------------------
סקר גל"צ: 42% מתנגדים להסכם הגז, 19% תומכים. 53% אין להם אמון בצוות שמנהל את המו"מ.
 -------------------
משטרת ישראל מתריעה על חשש לפיגוע: ערבי בן 23 תושב עזה שהגיע לביה"ח אסותא בת"א לצורך ניתוח, נעלם מהמחלקה.
 -------------------
ישראל כהן ב'סקופים': אל ישיבת המועצת החסידית הגיעו עד עתה: האד׳ מגור, האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מסלונים, האדמו"ר מצאנז והאדמו"ר מבויאן. ידונו גם בנושא חילולי השבת באשדוד.
 -------------------
 השר דרעי על הצגת מתווה הגז לציבור: "אני משוכנע כי לאחר שזה יוצג בפני אזרחי ישראל והעולם כולו, יהיה קל יותר לקיים דיון ציבורי".
 -------------------
'בחדרי': החמרה במצבו של האדמו"ר מבלאזוב מחשובי האדמו"רים בבורו פארק, המצב מוגדר קריטי.
 -------------------
'ניוז 1': תנ"צ אפרים ברכה העביר מידע חקירתי נגד שרה נתניהו לעיתונאי מעריב אבירם זינו כדי למנוע כתבת תחקיר נגדו בפרשת הרב פינטו. זינו מסר עדות במח"ש.
 -------------------
אביגדור ליברמן ברשת ב': "אם רה"מ בנימין נתניהו אינו יודע למשול - שיתפטר".
 -------------------
'ווינט': הטיפול שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו ב'מעייני הישועה' בב"ב, הוא טיפול שמשרד הבריאות אסר להשתמש אלא כניסוי רפואי בלבד.
 -------------------
היזם אברהם מרדכי ברגר פרסם היום מאמר מרכזי ב'המודיע' נגד השוד של משרד השיכון במחירי הפיתוח היקרים בעיר בית שמש.
 -------------------
בית שמש: ראש העיר אבוטבול הדיח אמש את חבר המועצה דירנפלד מתיק הכספים. הסיבה: הצביע נגד הקואליציה בצו הארנונה והתראיין לתקשורת נגד החלטת העירייה.
 -------------------
מרדכי דירנפלד ב'קול חי' על השעייתו: "משה אבוטבול היה צריך להוביל את מהלך שינוי טבלת ההנחות בארנונה לטובת האברכים. לא מבין את חבריי ואת אבוטבול שלא תמכו בי".
 -------------------
דירנפלד מבית שמש ל'כיכר': "לא תקפתי בשום כלי תקשורת את ראש העיר. אני מכבד אותו ואנחנו חברים, אבל בעניין הזה יש לנו חילוקי דעות. בטוח שיחזור בו מההחלטה להדיח אותי".
 -------------------
אחרי דחיית ההצבעה - מתווה הגז יפורסם היום בצהריים.

להמשך המבזקים כנסו כאן:



 -------------------
דוברות איחוד הצלה: מתנדבי איחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ראשוני לאשה שנפצעה בינוני ולשתי נשים שנפגעו באורח קל כתוצאה מפגיעת עמוד תאורה שקרס מסיבה שאינה ברורה בשוק העירוני ברחוב הרצוג בלוד.
 -------------------
גל"צ: הפצוע יאיר הופר משחזר את הפיגוע אמש: "חזרנו ארבעה חברים מכדורסל, הרכב לידנו האט בצומת ורוקנו עלינו מחסנית אקדח". סגן ראש המועצה מטה בנימין ישראל גנץ בראיון: "מכיר חלק מהפצועים".
 -------------------
הפצוע הקשה מהפיגוע ירי אמש נותח הלילה ב'שערי צדק' במחלקת טיפול נמרץ.
 -------------------
בוז'י הרצוג בפייסבוק: מפלה לקואליציה של רה"מ בנימין נתניהו שמוביל ממשלת שיתוק. שיטת הקומבינה בהיחבא נכשלה.
 -------------------
ארה"ב: בתאונת דרכים מחרידה הלילה בקראון הייטס נהרג המשפיע החב"די הרב יקותיאל מנחם ראפ ז"ל, משגיח בישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית ב-770. למד בצעירותו בישיבה הליטאית 'קול תורה' בארץ.
 -------------------
ברכת מזל טוב לנגיד שלמה יהודה רכניץ לאירוסי בתו עם הבחור זאב גולדשטיין מישי' מיר.
 -------------------
עידו בנבג'י בטוויטר: מקורבי אריה דרעי אחרי פגישתו עם נתניהו: אין סיכוי שיסכים לחתום בעצמו על מתווה הגז.
 -------------------
הטרגדיה בחוף בקיבוץ נחשולים - יו"ר איחוד הצלה זאב קשש ל'הקול החרדי': "מדובר בבחור ישיבה כבן 25 תושב עכו שלומד בישיבה למתחזקים בקריית אתא, הבחור יצא עם חבריו לטיול וככה'נ קפץ לים ונחבל בראשו. אנו קוראים לכלל המטיילים ובחורי הישיבות לשמור על עצמם ולשים לב למסלולי הטיול ולא לעשות דברים פזיזיים ומסוכנים".
 -------------------
ברייטקופף בטוויטר: ח"כ גפני בשיחה במזנון הכנסת: מצאתי מתווה מוסכם על כל הצדדים לחוק הכשרות.
 -------------------
מרתון ההצבעות והלחץ בכנסת - ח"כ מקלב נקרא תוך כדי שידור חי ב'קול חי' להצביע במליאה.
 -------------------
'ערוץ 2' חושף: ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר ניתוח בהרדמה מקומית בביה"ח 'מעייני הישועה' בבני ברק. נתניהו נכנס לביה"ח פעמיים במסתור, פעם ברכב להובלת פיתות ופעם ברכב של חברת הדברה כשהמאבטחים מתחפשים למדבירים. הרופאים שטיפלו בנתניהו בביה"ח מעייני הישועה בב"ב - ד"ר יגאל גת וד"ר מנחם גורן.
 -------------------
אתר 2525: ילד בן 4 וחצי נפל מחלון בקומה הרביעית למרפסת בקומה הראשונה ברחוב נתיבות שלום במודיעין עילית, מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'מודיעין עילית' העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ובאורח נס מצבו בינוני - בהכרה מלאה.
 -------------------
דודי שוומנפלד שפרש מ'קול ברמה' בתקופת הבחירות - חוזר לשדר ברדיו מיום ראשון הקרוב.
 -------------------
דוברות איחוד הצלה: גבר כבן 65 טבע בסמוך לחוף ירושלים בתל אביב ונמשה מהמים כשהוא ללא הכרה, מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'תל אביב' ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חייו אך בסיום מאמצי ההחייאה נקבע מותו בזירה.
 -------------------
מוקד זק״א: התקבל דיווח ראשוני על אירוע ירי בצומת שבות רחל על ציר 60, מדובר בירי מרכב חולף, מהמקום מפונים 2 נפגעים במצב קשה ו-1 אנוש.
 -------------------
גל"צ: הירי בוצע מרכב חולף לעבר 3 בני אדם. מהמקום מפונה במסוק פצוע באורח אנוש ו- 2 נפגעים במצב קשה.
 -------------------

תקנה חדשה בקהילת גור בערד: על פי הוראת האדמו"ר מגור מהשבועיים האחרונים - הסכום המקסימלי לתשלום שכירות דירה יעמוד על 500 שקל בלבד.
בערד קיים אחוז גבוה של שוכרי דירות מחסידי גור, ששוכרים דירות מתושבים חילוניים. עד היום סכום השכירות נע על כ-1500 שקל, כעת הכריע האדמו"ר כי גובה השכירות לא יעלה על 500 שקל.
בחסידות גור בערד מסבירים את ההחלטה בסיפוק וטוענים כי בעקבות כך צפויים המשקיעים החילונים המחזיקים דירות להשכרה בערד, למכור את הדירות במחיר הוועדה של חסידות גור שהוקמה במקום, בטווח של כ-250 אלף שקל.
כאמור, ההוראה כבר התקבלה בערד אם כי היא עדיין לא בוצעה הלכה למעשה. תושב בעיר ערד אומר ל'בחדרי חרדים' כי יש לחשוש גם שמהלך כזה יכול להיכשל ולפעול כבומרנג. לדבריו, מספיק שעשרה בעלי דירות יחליטו לא לקבל את ההחלטה, ומיד יקפצו שוכרים אחרים, סודנים ורוסים שעדיין מתגוררים בערד, במה שעשוי לפגוע לבסוף בהתפתחות הקהילה החרדית במקום.
בנוסף הוא מציין כי קיים חשש ש"השוכרים יזרקו אותנו מהדירות, ואז לא יהיה איפה לגור, כי גם דירות של שני חדרים נחטפות היום ב-1500 שקל".
ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי מגור אף התבטא בפני אחד ממקורביו כי במידה ומהלך השליטה על המחירים יצליח - הוא יורה לחסידים לרכוש דירות בערד רק בסכום של 100 אלף שקל.
 -------------------
מהדורת 12 ב'קול החרדי':
ראש הממשלה נתניהו טופל בחשאיות בביה"ח החרדי בב"ב - פרופ' מוטי רביד מנהל ביה"ח בראיון: "הוא ראה"מ הראשון שמטופל אצלינו. כל המבצע התנהל בסודיות ודיסקרטיות, מתפלא שזה גלש לתקשורת. לא אנחנו הדלפנו. הוא הגיע בצנעה ללא שיירה. פורסם ב'ערוץ 2' שהוא הורדם, זה שקר".
מני גירא: המשבר הקואליציוני המשמעותי הראשון מסתיים בכישלון לנתניהו שכועס על דרעי שסירב לשמש חותמת גומי והביא אותו למצב הנוכחי. כעת, לא ברור מתי ואיך יצליח נתניהו להעביר את המתווה. אבוטבול ביד קשה נגד נציג אגו"י דירנפלד שעמד בחזית מאבק אליו הצטרפו 5 חברי מועצה נוספים לעדכון הנחה בארנונה.
מחר ההצבעה על ה'ספורטק' - פפה אללו בראיון: "החרדים חייבים כגוש אחד מחר להצביע נגד ולהמשיך להטיל ווטו. כל הפרויקט הזה הוא כישלון. כמו שנכשלנו בארנה הכל חוזר על עצמו. אני לא חרדי ואני נגד הקמת הספורטק".
הפרשן דן מרגלית 'ישראל היום' בראיון: "המתווה של נתניהו בפרשת הגז טוב אבל הוא מנהל אותו רע. הכישלון שלו הערב בגלל ההיסטריה שבה הוא נמצא. אם היה פונה מסודר לכלל ישראל, היה לו רוב בעם ובכנסת. העם לא עדר, אלא רוצה לדעת מידע מדוייק".
סערת חוק הכשרויות - שר הדתות לשעבר ח"כ מרגי בראיון: "היה לנו ברור ש׳כולנו׳ יכבדו את ההסכם הקואליציוני. יהדוה"ת וש"ס יחד באותה דעה, וסמוטריץ' מהבית היהודי מוביל קו כמו ש"ס. אם לא תהיה ברירה, נפעיל את כל הסעיפים שבהסכם הקואליציוני וזה לא יהיה נוח להם".
יצחק נחשוני עורך 'מרכז העניינים' בראיון: "משרד האוצר מתנכל דווקא לציבור החרדי בבדיקת העמותות. למעלה מ-300 עמותות עוברים בדיקת עומק כל שנה, רוב המוחלט חרדים. בדיקה כזאת משביתה את פעילות החסד. לקחת ארגון כחסדי נעמי שכל אזרח ישראלי נהנה ממנו, ולהשבית אותו רק כי היו"ר עם כיפה וזקן זה עוול. החשב הכללי באוצר נתן הוראה להתנכל דווקא לחרדים". 
 -------------------
מהדורת חצות ב'סקופים':
לאחר שלא השיג רוב, רה״מ דחה את הדיון על העברת הסמכויות בנושא הגז!
•• מועצת הפרשנים עם העיתונאים יקי אדמקר, ישי כהן, ואיתי גדסי, בהליכוד צפויים לנקום בש“ס על המהלך של דרעי?. ביקור נתניהו במעיני הישועה - איתי גדסי ביקש לפני חצי שנה את תגובת משרד ראה“מ אך לא זכה לתגובה.
• חיים אילוז העורך הראשי של ״כיכר השבת״: בעקבות התנגדות גדולי ישראל, מועצת הרבנות הראשית לישראל החליטה על שורת שינויים ברפורמת השחיטה עליה הוחלט ברבנות וזאת בכדי לזרז את הוצאת צוותי השחיטה לחו"ל.
• יהונתן ליס מעיתון הארץ: ייתכן ובגלל המשבר העמוק בחוק הכשרות, ש״ס תצטרך לדחות את ההצבעה עליו.  גפני מתנגד להסכם הגז אך הוא מחויב להצבעה בשל משמעת קואליציונית. דרעי עורר את המשבר בקואליציה וייתכן שבסופו של דבר אם לא יהיה רוב בכנסת הוא יספוג תבוסה.
• חמישה הרוגים חרדים בחודשים האחרונים וביניהם תלמיד ישיבה שטבע היום למוות: יריב שומרון, מדריך טיולים, בראיון: יש פחות מודעות בציבור החרדי לסכנות שיש בטיולים. בעקבות האסונות מוסדות חינוך חרדים לוקחים מדריכים מוסמכים בכדי להתמודד עם אסונות ולמנוע אותם אך עדיין יש בעיה בנושא.
•ביתר: הצלחה חלקית לאופזיציה ראש העיר הגיש צו ארנונה מתוקן, יו״ר סיעת למענינו הרב מנחם זיידה בראיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.