רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 26 במאי 2015

מנהלי חשבונות שמים


אנו נמצאים כאן, בעולם הזה, עולם שכולו שקר, בה יכול פושע להתחזות בקלא אילן, ולפשוט טלפיו לומר כשר אני, בה יכול חופר קברים להתחזות כשומר קברים, בה יכול החתול להיות השומר על החלב, כאשר הגענו לדור עקבתא דמשיחא, שגר זאב עם כלב, ואין בין זה לזה ולא כלום....
אנו קטני השכל, לא בינת אדם לנו, בקושי אנו רואים בעיני בשר המתרחש כאן בעולם הזה, וגם בזה אנו טועים בתדירות גבוהה, כמו שהלכנו למחות על כבוד אתרא קדישא, במקום על כבוד ישני עפר, שנחטטו ונחפרו באין מעצור, במחנה שנלר, התייחסנו ברצינות לפסק דינם החמור שיצא מרבנים חשובים שיש בה איסור הנאה, וכו', כמו כן הלכנו כעיורים כצאן לטבח, בשאר מעלליהם, כך שאפילו בעולם הזה קשה לנו מאוד לומר שאנו יודעים מה קורה.
אבל ישנם כאלו, המתיימרים בכל זמן לדעת בדיוק נפלא חשבונות שמים, הם יודעים למה פלוני נפטר ולמה אלמוני נכנס לבית החולים, למה ראובן נחלה, ולמה שמעון מעד ונפל, למה לוי ברח, כבורח מן הכבוד או מחמת כרגא, על הכל יש חשבונות מדוייקים, שנעשים בכובד ראש על ידי מנהל החשבונות שיושב צמוד לכרכים עבי כרס, במשרדי אתרא קדישא.
אך לפעמים, המנהל חשבונות הזה, מתנמנם, ומשום מה הוא לא יודע את החשבונות שמים בדייקנות כזאת, לפעמים הוא אינו יודע למה עשה לנו ה' ככה, מה חרי האף הגדול הזה:
כך היה בהלוית הקדוש הי"ד שנרצח במיתה משונה בשעת שמירה על קברים 'מטעם אתרא קדישא', שעמד ריש גרגותא על הדוכן, ובקול נהי זעק, אין אנו יודעים, 'מיר ווייסן ניט'.... למה עשה לנו ה' ככה, הם לא יודעים למה נפטר אותו גדול יומיים לאחר שחתם על מכתב פלוני, למה אותו רב סובל מצער ........, למה פלוני ואלמוני נפטר בקיצור ימים ושנים רח"ל, לפעמים השכחה גוברת, והחשבונות לא מנוהלות כל כך טוב.
לכן, אנו מציעים לכם - אתרא קדישא - שלפני שתפרסמו מודעה, תבדקו היטב את החשבונות אם מתאימים או לא, כי עלולים לקרא אתכם למעלה כדי לתאם את דיוקם של החשבונות.....
או תחליפו בבקשה איזה מנהל חשבונות, יודע לנהל חשבונות כראוי.
על כן יאמרו המושלים באו חשבון...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.