שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת נשא התנש"א
סימן יג
ובכל זה ניתוסף
עילוי מיוחד והדגשה מיוחדת בשבת שלאחרי מתן תורה , שבת פרשת נשא , בשנה זו ,
ובהקדם המדובר כמה פעמים שעל פי כל הסימנים שבדברי חז"ל אודות אחרית הימים [
נוסף על ההודעה הכללית בזמן הגמרא שכלו כל הקיצין ] , דורנו זה הוא דור האחרון של
הגלות ודור הראשון של הגאולה , כפי שהעיד כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא
דורנו – בקשר ובשייכות להכרזתו הידועה לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה – שבימיו [ לפני
עשרות שנים ] סיימו כל עניני העבודה , וצריכים רק לצחצח הכפתורים ולעמוד הכן לקבלת
פני משיח צדקנו , ועל אחת כמה וכמה לאחרי ריבוי העבודה דהפצת התורה והיהדות
והמעיינות חוצה מאז ועד עתה , כולל ובמיוחד השלימות דארבעים שנה [ לאחרי הסתלקותו
] שקאי איניש אדעתיה דרביה , לב לדעת ועינים לראות ואזנים לשמוע –בודאי ובודאי
שסיימו גם לצחצח הכפתורים , ועומדים הכן לקבלת פני משיח צדקנו , וענין זה מודגש
ביותר וביותר בשנה זו - שנת ה'תנש"א , שסימנה מרומז בפסוק תנש"א
מלכותו [ דקאי על דוד ושלמה ,שמלך המשיח הוא מזרעם ] בכל העולם כולו , והראשי תבות
שלה היה תהיה שנת אראנו נפלאות , כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות – מתחיל
מהנפלאות שכבר ראו [ נוסף על אלה שיראו בעתיד , אראנו ] בפועל ובגלוי לעיני העמים
בשנה זו , שבהם נתקיימו דברי הילקוט שמעוני , שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכיות
אומות העולם מתגרים זה בזה , מלך פרס כולהו מלך ערבי כולהו ,ואומר להם [ הקדוש ברוך
הוא לישראל ] בני אל תתיראו , כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם , , הגיע זמן
גאולתכם ,
להמשך כנסו כאן:
ומאז [ ובפרט בחודש ניסן , חודש הגאולה ] עומדים כבר בשעה שמלך המשיח בא [ הנה זה בא ] , , ומשמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם , ובפרט בעמדנו בזמן מתן תורה וימי התשלומין שלו , כדאיתא בספרים בהרמז במאמר רז"ל הכל מודים בעצרת דבעינן נמי לכם , שעצרת , , הוא הזמן המוכשר לעת רצון להתפלל לקרב קץ הגאולה , , דבעינן לשון אם תבעיון בעו , והוא לשון תפלה ובקשה , נמי לכם גימטריא קץ , היינו , שאז זמן המוכשר להתפלל שיתקרב קץ הגאולה , קץ הימים , וקץ הימין , ובעמדנו בשבת שלאחרי הקץ דעצרת , שבת פרשת נשא , נשא [ ראשי תבות שנת אראנו נפלאות ] שבתנשא – הרי זה הזמן הכי מוכשר להחידוש דתורה חדשה מאתי תצא , והשמים החדשים והארץ החדשה אשר אני עושה – לא רק בלשון עתיד , אלא בלשון הוה , ועד שברגע שלאחרי זה נעשה כבר בלשון עבר , כיון שהנה זה בא , וכבר בא , [ והדגשה יתירה בענין זה – בעריכת התוועדות מיוחדת [ שלא על דרך הרגיל ] דכמה וכמה מישראל בזמן רעוא דרעוין , השייך ביותר לגאולה האמיתי והשלימה [ כנזכל לעיל סימן יב ] , באופן של סעודה ממש , ובברכת במזון [ ואפילו על אכילה שאין בה שיעור שביעה ] על כוס של ברכה , שקשור עם הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , כפי שמצינו בגמרא בנוגע לכוס של ברכה בסיום הסעודה דלעתיד לבוא , נותנין לו לאברהם אבינו כוס של ברכה לברך , ואומר להן איני מברך וכולהו , אומר לו לדוד טול וברך ,אומר להן אני אברך ולי נאה לברך , שנאמר כוס ישועות אשא ובשם השם אקרא , כסא דדוד לעלמא דאתי מאן ועשרין לוגא מחזיק , שנאמר כוסי רויה , בגימטריא הכי הוי ]
להמשך כנסו כאן:
ומאז [ ובפרט בחודש ניסן , חודש הגאולה ] עומדים כבר בשעה שמלך המשיח בא [ הנה זה בא ] , , ומשמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם , ובפרט בעמדנו בזמן מתן תורה וימי התשלומין שלו , כדאיתא בספרים בהרמז במאמר רז"ל הכל מודים בעצרת דבעינן נמי לכם , שעצרת , , הוא הזמן המוכשר לעת רצון להתפלל לקרב קץ הגאולה , , דבעינן לשון אם תבעיון בעו , והוא לשון תפלה ובקשה , נמי לכם גימטריא קץ , היינו , שאז זמן המוכשר להתפלל שיתקרב קץ הגאולה , קץ הימים , וקץ הימין , ובעמדנו בשבת שלאחרי הקץ דעצרת , שבת פרשת נשא , נשא [ ראשי תבות שנת אראנו נפלאות ] שבתנשא – הרי זה הזמן הכי מוכשר להחידוש דתורה חדשה מאתי תצא , והשמים החדשים והארץ החדשה אשר אני עושה – לא רק בלשון עתיד , אלא בלשון הוה , ועד שברגע שלאחרי זה נעשה כבר בלשון עבר , כיון שהנה זה בא , וכבר בא , [ והדגשה יתירה בענין זה – בעריכת התוועדות מיוחדת [ שלא על דרך הרגיל ] דכמה וכמה מישראל בזמן רעוא דרעוין , השייך ביותר לגאולה האמיתי והשלימה [ כנזכל לעיל סימן יב ] , באופן של סעודה ממש , ובברכת במזון [ ואפילו על אכילה שאין בה שיעור שביעה ] על כוס של ברכה , שקשור עם הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , כפי שמצינו בגמרא בנוגע לכוס של ברכה בסיום הסעודה דלעתיד לבוא , נותנין לו לאברהם אבינו כוס של ברכה לברך , ואומר להן איני מברך וכולהו , אומר לו לדוד טול וברך ,אומר להן אני אברך ולי נאה לברך , שנאמר כוס ישועות אשא ובשם השם אקרא , כסא דדוד לעלמא דאתי מאן ועשרין לוגא מחזיק , שנאמר כוסי רויה , בגימטריא הכי הוי ]
סימן יד
כיון שיום השבת שלאחרי
זמן מתן תורה , פרשת נשא , דשנת אראנו נפלאות , הוא הזמן הכי מוכשר ומסוגל להתגלות
דתורה חדשה מאתי תצא – מובן שההוראה למעשה לפועל שהזמן גרמא היא בהכנה [ מעין
ודוגמא ומביאה בפועל ממש ] לקיום היעוד תורה חדשה מאתי תצא , ובפשטות – התחדשות
והוספה בלימוד התורה מתוך חיות ותענוג עד שמחדש חידושים בתורה , הן בנוגע לעצמו ,
והן בנוגע להפעולה על הזולת ,העמידו תלמידים הרבה , כידוע שכל איש ישראל יכול
לגלות תעלומות חכמה ולחדש שכל חדש בתורה , הן באגדות הן הנגלה הן בנסתר , כפי
בחינת שרש נשמתו , ומחוייב בדבר , כולל ובמיוחד – התחדשות והוספה בלימוד והפצת
פנימיות התורה שנתגלתה בתורת החסידות , מעין ודוגמא וטעימה מתורתו של משיח [ טומיה
חיים זכו ] שלכן על ידי זה מזרזים וממהרים ופועלים ביאת דוד מלכא משיחא , וכדאי
ונכון ביותר שכל אחד ואחד יקבל על עצמו שנוסף על אמירת פרקי אבות [ מילי דחסידותא
] בכל שבת משבתות הקיץ , יוסיף וילמד בעיון משנה אחת [ לכל הפחות ] עם הפירושים
דמפרשי המשנה , כל חד לפום שיעורא דיליה ,
סימן טו
ויהי רצון
שמהדיבור וקבלת החלטה טובה בהנזכר לעיל נבוא תיכף ומיד להתגלות דתורה חדשה מאתי
תצא , בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , ומשה [ שקיבל תורה מסיני ]
ואהרן [ שידליק המנורה בבית המקדש ] עמהם , והבעל שם טוב וכל רבותינו נשיאנו עד
לכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר עמהם , ביחד עם כל צדיקי ונשיאי ישראל וכל בני
ישראל [ ועמך כולם צדיקים ] בדורות שלפני זה , שהקיצו ורננו שוכני עפר , ביחד עם
כל בני ישראל שבדורנו זה , נשמות בגופים ללא הפסק בינתיים , וכולם יחדיו שומעים
התורה חדשה [ ש ] מאתי תצא , בארצנו הקדושה , בירושלים עיר הקודש , בהר
הקודש , בבית המקדש ובקדש הקדשים – מעל הכפורת אשר על ארון העדות מבין שני הכרובים
, ועוד והוא העיקר – תיכף ומיד , מיד ראשי תבות משה ישראל [ הבעל שם טוב ,
שכשיפוצו מעינותיו חוצה קא אתי מר ] דוד מלכא משיחא , וכפשוטו ממש , באופן של
ממשות למטה מעשרה טפחים , ממש ממש ,
בברכת התורה
משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.