רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 במאי 2015

במה היה אברמלה ואזנר טרוד לפני הלווית סבו

מאת: לובלינער נייעס:

עם צאת השבת מתקשר אברמלה ואזנר לאברהם זאב לוי. - אברהם זאב למי שלא מכיר, הסתובב מקטנותו בקרבת הרב ואזנר ובמשך שלושים שנה תיעד את מורו ורבו ואגר אלפי תמונות יחודיות של מרן פוסק הדור זצוק"ל.
אברמלה מבקש ממנו שיש איזה צורך דחוף ושיתן לו את ההארד דיסק ובו נמצאים כל התמונות. אברהם זאב שאל אותו האם זה כ"כ דחוף לעכשיו טרם ההלוויה. אז אברהמלה ענה לו שאם זה לא היה כ"כ דחוף הוא לא היה מתקשר אליו בשעה קשה כזו שצריך לארגן לוויה המונית.
אברהם זאב לוי ביקש ממנו שימתין כי אין לו גיבוי לחומר המיוחד והנדיר הזה, ויקח לו קצת זמן לגבות את החומר שעמל עליו שלושים שנה. עונה לו אברהמלה שאביו הגרח"מ שליט"א צריך את התמונות דחוף וזה בגדר של פיקוח נפש ואי אפשר להתעכב ולו דקה.
דקות ספורות לאחר מכן הופיע דוד יונה ואזנר - הבן יקיר של אברהמלה - שעוד נכונו לו עלילות רבות
ולקח את ההארד דיסק מאברהם זאב.
   
עוברים כמה ימים ואברהם זאב לוי מבקש ומתחנן מאברהמלה ובנו דוד יונה את ההארד דיסק ודוחים אותו בלך ושוב...
עכשיו הם כבר אומרים לו שההארד דיסק עם כל התמונות נמצאות בחו"ל...

מדובר כאמור במאגר נדיר ביותר ובו אלפים רבים של תמונות שצולמו ברשותו של מרן פוסק הדור זצוק"ל. חלק גדול מהתמונות צולמו עוד עם פילים ועלה כסף רב להמיר אותם לתמונות דיגטליות בשביל לאחסן אותם.

ויתירה מכך אברהם זאב לוי הנ"ל ליקט כל פיסת כתבה ומאמר של כל עיתון שבועון ירחון עלון שנכתב משהו על מורו ורבו פוסק הדור שהוא היה כ"כ מקורב לו.
מדובר על עבודת נמלים של היסטוריונים והכל בוצע ע"י אדם אחד, שבו הוא גזר את הכתבה ואת העיתון וכדו' מהתאריך הרלוונטי שבו התפרסמה הכתבה.
לפני זמן לא רב הוא סיים עבודה מאומצת של חודשים ארוכים של סריקה מקצועית בכדי שהכל יהיה נגיש.
אבל לאברהמלה ודוד יונה אין לב ואין רחמים.

מיותר לציין כשהדבר נודע לגרח"מ שליט"א הוא כעס מאד ואמר שלעולם לא היה מעורב בכזה דבר, כששאל את בנו אברמלה מה הסיפור ענה לו בנו אברהמלה ונכדו דוד יונה בחוצפה רבה כי אברהם זאב לוי בודה את הדברים מליבו. אבל הם שכחו שהיו הרבה עדויות לכל הסיפור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.