רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 4 במאי 2015

אל תגזול דל כי דל הוא

מאת ישראל גולדמן

המשים עצמו חיגר כדי לקבל מן הצדקה, מקללת אותו המשנה: לא ימות עד שיהיה חיגר.
* * *
שאל הרבי מפשיסחא: ומי שמשים עצמו רבי? גם הוא לא ימות עד שיהיה רבי?
* * *
ומספר הרבי מפשיסחא משל:
רבי יהודי התאכסן בפונדק דרכים ולן את שנתו יחד עם אדם זר. הזר, בדרך למקרה היה כומר.
בבוקר נחפז הכומר לדרכו, לבש בטעות את בגדי הרבי והותיר את בגדי הכומרה בין המיטות שבפונדק.
התעורר בבוקר הרבי ומצא לידו בגדי כומרה, ובגדי רבנותו אינם. התחיל הרבי מהרהר: האם אני כומר או רבי? האם אני עתה בעיצומו של חלום או שכל זכרונות הרבנות אינם אלא חלום.
החליט לערוך לעצמו מבחן: יפתח את ספר הכומרה - אם יבין הרי הוא כומר, ואם לא יבין הרי הוא רבי.
פתח ספר, ולא הבין. רגע לפני שהחליט כי הוא רבי, חכך בדעתו: שמא, כומר אני, אך מעולם לא היה כומר שהבין את כתבי הכומרה. כולם מאחזי עיניים.
* * *
אמר הרבי מפשיסחא: מאחז העיניים ומשים עצמו רבי לקבל מן הצדקה, סופו שלא ימות בטרם יהיה לרבי. עונשו יהיה בכך שיחשוב: שכל הרביים מאחזי עיניים.
* * *
ימין, ימין, כמה איחזתם עיניים? כמה הוניתם? כמה כיחשתם? כמה כיזבתם? אינכם יודעים הפגנה מהי! את מחאותיכם באוסלו ובהיתנתקות משיתם ממועצת יש״ע, כספי ציבור בבקשיש. את מחאת המילואימניקים נגד אולמרט ארגנתם בעורמה, כשהמומחים היו מריונטות להשגת מהוויכם, מיניתם עליכם את איש הכשפים משה קלוגהפט, האיש ששכלל את מלאכת רימיית המחאות לאומנות של ממש.
ועתה, אוי עתה, ליבכם הפך לאבן. הייתם לאנשים אטומים. אבדתם את החמלה הבסיסית.
* * *
הקהילה האיתיופית היא המוחלשה שבקהילות ישראל, האומללה שבגורלות הוא מנת חלקה. קהילה שנדחית בכל מקום אפשרי, בבתי הספר ובבתי התענוגות הם חווים השפלות חדשים לבקרים. טובי בניה ומוכשרי בנותיה ניתנו לחוטבי עצים ושואבי מים, באצילות ובגבורה אין קץ הם סופגים את עלבונם שנות דור. ועתה כשכבודם נרמס עד עפר על ידי משטרה כוחנית ואלימה החמושה במיטב כלי יחסי הציבור על חשבון משלם המיסים בפרופורציות שלא היו למשטרה בישראל מעולם. לא יתכן שזה כואב להם? לא יתכן שלבם דווי? לא ייתכן שהם מוחים על כבודם?
* * *
איך? איך אתם מעזים? איך אתם מעזים לגזול מהדל את דלותו? ״אל תגזול דל כי דל הוא״ - פרשו חכמים: אל תגזול מהדל את הנכס היחד שיש בידו: דלותו.
כל כך שקועים אתם בכזבי מחאות שאינכם יודעים שיש אנשים שמחאתם מחאת אמת וכאבם כאב אמת?!?
* * *
כן, בימים כאלו זו צריכה להיות בושה להיות חלק ממחנה אטום וגס לב שכזה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.