רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 26 במאי 2015

לדעת: כחלון פירסם בפייסבוק בליל החג - החרדים שותקים

מאת שלומי סגל

היה זה בפתיחת מושב הקיץ הראשון של הממשלה הקודמת. שר האוצר דאז, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עלה לנאום מעל דוכן המליאה את נאומו הזכור לכולם במהלכו קרא לח"כ משה גפני: "המדינה סיימה לקבל מכבודו הוראות. בגלל זה אתה כבר לא יו"ר ועדת הכספים, כי נמאס לנו לקבל מכבודו הוראות". 

בהמשך העיר גפני ללפיד על פרסום הסטטוסים ברשת החברתית תוך כדי חילול כבוד השבת. לפיד ענה לו "אני מפרסם פוסטים בשבת כי אני לא שומר שבת. אני לא אומר לך מה לעשות בשבת ואתה לא תגיד לי".

הייתכן שיש "איפה ואיפה" בהתנהגות בין שרי אוצר? שר האוצר הנוכחי, יו"ר כולנו משה כחלון פירסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו תוך כדי חילול השבת והחג - ועד לשעת פרסום ידיעה זו, דממה. אף נציג ציבור אינו מעוניין להגיב נגד כחלון.

בפוסט שפירסם בליל חג השבועות התייחס כחלון לכניסת חברי הכנסת של מפלגתו למשרדי הממשלה השונים ולוועדות השונות, והצהיר על כך שיקיים את הבטחותיו לציבור, כפי שהתחייב במערכת הבחירות.

בפוסט, שכאמור פורסם בעצם חג השבועות, מתייחס כחלון לקדושת החג. "החג מיוחד בכך שהוא מסמל אירוע מרכזי ומכונן בתולדות העם היהודי - מתן התורה המהווה את היסוד לאמונה שלנו ולמערכת המצוות שלנו כעם. את האמונה, את המצוות ואת הערכים שלנו אסור לשכוח לעולם. עלינו תמיד לזכור מאין באנו ולאן אנחנו הולכים.

אחד מחברי הכנסת החרדים שהסכים להתייחס לנושא ללא ציון שמו הסביר את ההתעלמות של נציגי הציבור בכך שאי אפשר להעכיר את היחסים עם שר האוצר על מנת שזה לא יפגע בהעברות התקציבים לעולם התורה ולרווחת הציבור.

'לדעת' פנה לשר כחלון בבקשת תגובה אך לא נענה עד לשעת פרסום הידיעה. את תגובתו של ח"כ משה גפני לא הצלחנו להשיג עד כה. אנו נעדכן את תגובותיהם כאשר אלו יתקבלו במערכת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.