רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 5 במאי 2015

איך עובד הרב משה שאול קליין על סאטמאר

מאת בני ברקי

הרב משה שאול קליין מנסה למצוא חן בעיני סטמר ועובד עליהם: לפני יותר משבוע היה הספד על הרב ואזנר בבית הכנסת של הרב קליין בשכונת אור החיים בבני ברק בהשתתפות קהל רב כשמתוכם לפחות חצי מהמשתתפים אם לא יותר הם ליטאים וספרדים.
יצויין שציבור המתפללים שלו לבד אינו גדול ומורכב מכלל חסידי או כאלה שאין להם כח ללכת לויזניץ. בימים הנוראים יש לו 15 איש. עם זאת יש ציבור גדול ששואל אותו שאלות. הרב קליין פתח את ההספד ודיבר חצי שעה בעברית צחה. יצויין שאין לו שום בעיה לדבר בעברית. הוא מסר כבר אלפי שיעורים בעברית ומשיב לשואליו בעברית. גם עם הנהג שלו לשעבר שהפך לבאבא יוסף חייט שניידר הוא היה מדבר ועושה עסקים רק בעברית עד שהבן בנימין קליין אמר לו שיזרוק אותו אחרי שהוא הסתבך בפלילים ומאז הוא היועץ והנהג שנוהג ברכב מפואר. אלא מה, פתאום באמצע הדרשה הרב קליין עבר לדבר בלושען קוידש עילגת וכך זה היה נשמע:
הרב ואזנר הויו רויצה שיוקימי מיקדאם. ואז ניגש אליו הבן בנימין ושם לו פתק על הסטנדר ואח"כ הרב קליין אמר כך: ממילא 98 אחוז ממי שנמצא כאן מבין אידיש אז נעבור לאידיש כי ככה קשה לי להתבטא. בטח שבצורה מצחיקה כזו קשה לו להתבטא אבל אין לו שום בעיה להתבטא בעברית צברית. ובכן מה קרה?
פשוט מאד. הרב קליין שם לב שבאמצע הדרשה שלו הגיע הרב חיים צבי מייזליש ראש ישיבת סטמר בב"ב ואחיינו ועושה דברו של האדמו"ר מקרית יואל וחיל ורעדה אחזתהו על דברו בלשון הטמא ועל כן מיד חזר בתשובה ועבר ללושן קוידש עילגת וכראות בנו שזה מצחיק את הציבור הליטאי והספרדי הורה לו לעבור לאידיש.
והסיבה לכל זה היא, כי הרב קליין רוצה תמיכה מסטמר לזה שהוא רואה את עצמו כפוסק הדור החסידי אחרי הרב ואזנר ואכן ר' אהרן מסטמר מחזיק ממנו ובשנה שעברה בא לבקר אותו בביתו כאשר המשטרה הציונית סוגרת לכבוד זה את רחוב נועם אלימלך בב"ב למשך חצי שעה.
אגב איך הוא יכול לומר ש98 אחוז מהציבור מבינים אידיש כשלפחות חצי ליטאים וספרדים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.