רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 במאי 2015

הסתה לדם ועם דגלי חמאס ואשף שעטה צעדת חיפה להר הבית


מאת מקדשער

קריאות הסתה לדם, דגלי חמאס ואשף, רעולי פנים תוקעים דגל חמאס בראש אל אקצה, והפניית אחוריים למקום המקדש. כל אלו הם הבוקר חלק ממה שהתרחש היום בהר הבית ערב חגיגות יום שחרורו.

כחמישה עשר מוסלמים מפעילי התנועה האיסלמית של ראאד סאלח יצאו השבוע בצעדה להפגנת הזדהות מחיפה להר הבית. הצועדים הפגינו תוך כדי הליכה ועצירות בעורקי תחבורה, בצמתים ובכפרים הערביים שבדרך. את ברכת הדרך קיבלו באום אל פאחם מראאד סאלח, והבוקר הגיעו לירושלים.

בבירה הצטרפו אל הצועדים עוד כעשרים פעילים, שצעדו בעיר שבין החומות בצעקות וקריאות הסתה לדם בדרכם אל הר הבית. קריאות ההסתה לא פסקו מהם גם כאשר שעטו פנימה לתוך ההר.

במתחם הר הבית עלו המפגינים המוסלמים עם דגלי חמאס ואשף לרחבת כיפת הסלע. השתחוו לכיוון אל אקצה תוך כדי דיקלום קריאות הסתה שונות, הניפו אצבעות תמיכה בדעאש במורסי ובאחים המוסלמים, וקינחו בהפניית אחוריהם אל מקום המקדש.

לאחר מכן פנו אל מסגד אל אקצה, עם דגלי חמאס ורעולי פנים שטיפסו על גג המסגד הניפו עליו את דגל חמאס בתרועות ניצחון של ההמון שהריע להם מלמטה. (סרטון מצורף).

לא נרשמו מעצרים בקרב המסיתים, קוראי קריאות האלימות ומניפי הדגלים.


במטה ארגוני המקדש קוראים לראש הממשלה ולמשטרה לאכוף באופן מיידי את פסיקת בג"צ שניתנה אך לפני ימים אחדים, ובה קראו להם שופטי בג"ץ "לאפס סובלנות כלפי מתפרעים אלימים, מילולית". הסלחנות למתפרעים האלימים בהר הבית מגבירה את בטחונם ומאבדת את ההרתעה. מקרינה על המדינה כולה, ומסיתה את המוסלמים לבצע פיגועים ביהודים.

פסיקת בג"צ השבוע:
יש מקום לאפס סובלנות כלפי מתפרעים אלימים, מילולית או פיסית, יהיו אשר יהיו. אכן, תפקידה של המשטרה מורכב וקשה בעיר מורכבת וקשה כירושלים, הכוללת אלימות מכיוונים שונים שלא זה המקום לפרטם – אך במקרה הספציפי אין מחלוקת בין כל הצדדים לעתירה, כי אלימות מכל סוג יש למנוע, וגם לאכוף כנגדה אם אירעה. לטעמנו אותה קריאה משותפת למשטרה ולרבנים מארגני התהלוכה, צריך שתכלול אמירה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים נגד אלימות מילולית וגזענות, לרבות "מוות לערבים" שהיא חציה ברורה של הקו האדום הפלילי, ונגד אלימות פיסית וונדליזם, לרבות קריאת אכיפה פלילית; וגם נחוצים צעדים בעולם הישיבות המשתתפות כלפי מי מתלמידיהן שחלילה ינהג שלא כראוי, ואיננו כמובן מטילים דופי באיש בהקשר זה, אלא מתייחסים לסיטואציה הכוללת ולעשבים שוטים אפשריים. כמובן גם אם המדובר בעיקר במי שאינם מן הישיבות המשתתפות, והם מצטרפים לתהלוכה ועוברים עבירות – ייקוב  לגבי כולם הדין את ההר, ואכיפה תהא במקומה באופן ברור וללא פשרה.

לגלריה כנסו כאן:













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.