רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 באפריל 2015

הרב פינטו צונתר מחשש לאירוע לבבי

מאת יואב יצחק

הרב יאשיהו פינטו עבר אירוע לבבי קשה במהלך הטיסה מניו-יורק לישראל. בעקבות זאת הוא הובהל הבוקר (יום שני), עם נחיתת המטוס, לבית החולים איכילוב ומיד צונתר.

הרב פינטו טס מניו-יורק לישראל לאחר שחויב להתייצב בהקראת כתב האישום נגדו בדיון הקבוע ליום שלישי. במהלך הטיסה חש ברע, וכאמור, מיד עם הנחיתה הוא הובהל לבית החולים. רופאו שביצע את הצנתור קבע כי אכן קיים חשש לאירוע לבבי וכי הוא מוחזק עתה בבית החולים לצורך השגחה.

עוד קודם ביקש פינטו, באמצעות באי-כוחו עורכי הדין אייל רוזובסקי וצבי קלנג, לדחות את הדיון והקראת כתב האישום - מחמת מצבו הרפואי. פינטו עבר בחודשיים שחלפו שלושה ניתוחים: שניים בחלל בטנו, להסרת גידול סרטני, ואחד בראשו-עורפו. רופאיו בניו-יורק קבעו לו סדרת טיפולים, לרבות תוכנית לביצוע הקרנות. בשבועות הקרובים הוא אמור לעבור ניתוח נוסף.

למרות האמור לעיל, ועל-אף מצבו הרפואי, ובעקבות חוות דעת רפואית שהזמינה הפרקליטות - שקבעה כי הוא יכול לטוס לישראל, החליט השופט עודד מודריק לחייב את פינטו להתייצב בכל זאת לדיון ולהקראת כתב האישום.

האם תתקיים ההקראה

מודריק קיבל את החלטתו לאחר שהתביעה, כולל פרקליט המדינה שי ניצן, הטילו דופי בפינטו וייחסו לו כוונות שליליות - כאילו הוא מתחמק מלהגיע לישראל לכיבוד הסדר הטיעון.

פינטו, באמצעות באי-כוחו, קבל על ההתעמרות בו, והודיע לבית המשפט כי בניגוד לטענות, בכוונתו לכבד את החלטת בית המשפט ואת ההסדר ולהגיע לישראל. בנסיבות שנוצרו, במהלך היום יתברר - נוכח האירוע הלבבי שעבר פינטו - האם יתקיים הדיון ביום שלישי (מחר), כפי שנקבע.


הפרקליטות מוליכה שולל את השופט מודריק
כפי שחשפנו ב-News1 - כתב האישום נגד הרב יאשיהו פינטו כולל אמירות כוזבות ומטעות המציגות את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, כ"צדיק", וכמי שנזעק לחשוף שוחד שהוצע לו על-ידי הרב פינטו תמורת מידע על חקירה שהתנהלה נגד עמותה שבה קשור הרב פינטו.

אלא שחומר החקירה המצוי בידי הפרקליטות ובידיהם של באי-כוחו של פינטו - שטרם הועבר לידי השופט מודריק, כולל עדויות וראיות התומכות דווקא בגירסתו של הרב פינטו, שלפיה: הרב ובני משפחתו ומקורביו העניקו במשך שנים רבות טובות הנאה כספיות, בהיקף כספי גדול, לאפרים ברכה. העברת הכספים באותו אירוע נעשתה לטענתם כדי לסייע לו, כפי שנעשה הדבר פעמים רבות קודם לכן. כמו-כן כולל חומר החקירה ראיות לשיבוש הליכי חקירה ומשפט מצד ברכה.

חמור מכך: חומר החקירה מעיד כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה שי ניצן, מגבים את ברכה ומחפים עליו, במקום להעמידו לדין בגין קבלת טובות הנאה אסורות ושיבוש מהלכי חקירה ומשפט. וינשטיין וניצן מסתירים את המידע הן מהציבור והן מבית המשפט. בפועל הם מובילים למצב שבמסגרת הסדר טיעון יוכשל השופט מודריק, והוא עלול לאשר כתב אישום הכולל מצגים מטעים ואף כוזבים - מצגים שנועדו "לטהר" את אפרים ברכה מהחשדות ומהראיות החמורות שהתגלו.

שאלת השאלות היא: האם יאפשר השופט מודריק להשתמש בו כב"חותמת גומי"; או אם יעשה את המינימום הנדרש בנסיבות שנוצרו, בטרם יגזור את דינו של פינטו ולצורך קביעת גזר הדין: להורות לבאי-כוח התביעה ולבאי-כוח ההגנה להגיש לבית המשפט את כל חומר הראיות שהצטבר בתיק החקירה הנוגע לאפרים ברכה, שאם לא כן, הם עלולים לחטוא בשיבוש מהלכי משפט. חומרי חקירה אלה, שאותם ציווה השופט מודריק על הפרקליטות למסור לפינטו מכורח היותו נאשם וזכותו לקבלם, כדי שיוכל לעשות בהם שימוש להגנתו, דרושים כאמור לקביעת גזר הדין ולחשיפת המידע בפני הציבור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.