רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 באפריל 2015

קשרי הרב ווזאנר עם הרבי הריי"צ מחב"ד

לכב' הרב שאולזון שליט"א,

אולי יעניין אותך המצו"ב, המלמד כי הרב וואזנער בצעירותו היה בקשר פנימי עם הרבי הריי"צ מליובאוויטש, וזכה להוראות של הרבי בנוגע לסדר לימוד חסידות ועבודת התפילה. 

אף זכה להכנס ליחידות כמה פעמים וגם לקבל מכתבים עם הוראות בלימוד, ובהמשך היה לפרי עושה פירות כשהרביץ שיעורי תניא ברבים וגם שלח את שומעי לקחו להתקשר לרבי הריי"צ, כמשתמע מהמכתבים המצו"ב

באיחולים להצלחה מרובה!

מעניין גם לציין שהרב וואזנער זכה להיות ביחידות אצל הרבי הרמ"מ מליובאוויטש בשנת ה'תשל"ו כשהגיע לביקור בארצות הברית, והתקבל ל'יחידות' בהיכל קודשו של כ"ק אדמו"ר זי"ע. כאשר נכנס, נעמד הרבי לכבודו והפגין כלפיו חיבה יוצאת דופן. כאשר יצא מהיחידות היה בהתרגשות גדולה, ואמר למלוויו שעל בקיאותו של הרבי בכל מכמני התורה ידע זה מכבר, אך הוא יצא מהכלים מה'עמקות' הנוראה שגילה במהלך יחידות זו.
עוד סיפר, שהוא חזר על דברי המהרש"א בסוגיא מסויימת בפני הרבי, והרבי הגיב שהמהרש"א לא אומר זאת. הוא חיפש את הגמרא ואת המהרש"א וראיתי את המילים שהיו בזכרוני, אך בלימוד המחודש קלטתי שהכוונה בדברים אלו אחרים לגמרי ושוב נוכחתי על גדלותו העצומה של הרבי.
בהזדמנות אחרת, שחזר את היחידות ואמר "כשיצאתי מחדרו של הרבי, הרגשתי שאני יוצא מחדרו של גדול שבענקים. 
ואני מצרף בזה גם העתק מכתב שהרבי שלח לרב וואזנער.
דרך אגב, בעת המחלוקת נגד הגרמי"ל לנדא, הציעו אנשי הרב שך לרב וואזנער שהוא יהיה מועמד פשרה לרבנות בני ברק כדי להשתמש בו למנוע את רבנות הרב לנדא, והרב וואזנער סרב בתוקף. בזכות זה הבטיח לו אז הרבי משה מרדכי מלעלוב אריכות ימים במעמד רבים.
המו"צ החב"די בירושלים הגר"י פרקש שהיה תלמיד מובהק של הרב וואזנער, מספר בשמו כמה עובדות המלמדות על הקשר העמוק שלו לאדמו"ר מחב"ד.

לצערינו נכדיו המשתייכים לחוגי סאטמר הקיצונים, השמיטו את כל נושא הקשר לחב"ד מכל פרסומי קורות חייו שנתנו לעיתונות החרדית.
להמשך כנסו כאן:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.