רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 6 באפריל 2015

הרב אריה שטרן: התפעלתי. ישנה השתוקקות גדולה בציבור לקרבן הפסח

מאת מקדשער

בראיון חג שנתן רבה של ירושלים הרב אריה שטרן הוא התייחס להשתתפותו האישית בתירגול קרבן הפסח הציבורי שהתקיים בירושלים.

הרב שטרן הביע את התפעלותו מההשתוקקות הגדולה שישנה בציבור לקרבן הפסח. הוא טוען שאפשר להביא קרבן פסח בימינו ושכל גדולי ישראל לדורותיהם השתוקקו אף הם לקיים זאת.

לשאלתו של העיתונאי חזקי עזרא אודות השתתפותו של הרב בתירגול קרבן הפסח שהתקיים לפני החג השיב הרב שטרן ש"ראיתי את כל הקהל והתפעלתי. התפעלתי מזה שיש השתוקקות גדולה לקרבן פסח".

לדברי הרב שטרן "הציבור הגדול שהיה שם, הוא עד לכך, שזה אכן נכון להגיד שישנה השתוקקות גדולה לקרבן פסח". "זה לא דבר של מה בכך" אומר הרב.

הרב שטרן חיזק את ההשתוקקות הציבורית בהוכחה מגדולי ישראל שנהגו כך. "צריך לראות את ההשתוקקות הגדולה של גדולי ישראל לדורותיהם, שתמיד גילו תשוקה גדולה לקיים סוף סוף את המצווה המיוחדת הזו" אמר הרב והוסיף ש"דווקא בגלל שקרבן פסח נעשה בציבור, ומכוון לכל הציבור היהודי הישראלי, ולא דווקא לכהנים, לכן זה גם אפשרי תיאורטית גם בזמן הזה", שבית המקדש חרב ורובנו טמאי מת.

לדבריו, עיקר הענין של קרבן פסח, הוא להעלות לקדושה את אכילת הבשר שאנו נוהגים בה בצדק ביום יום. בליל הסדר אנחנו לוקחים את האכילה הפשוטה של כל השנה, את המנגלים שאנו עושים, ועושים את זה למצווה, מתוך קדושה. זה מבליט את היותינו עם קדוש. ואת שמחת החג המיוחדת הזו.

הרב הסביר בראיון לערוץ שבע שבגלל ההשתוקקות הגדולה למצווה המיוחדת הזו, "לא בכדי אנחנו מתפללים ומברכים שנאכל מן הזבחים ומן הפסחים", כפי שאנחנו אומרים בפסוקים המיוחדים שמסכמים את ההגדה בליל הסדר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.