רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 6 באפריל 2015

עירית בני ברק מתנערת מן המחדל

דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים, אמר בהתייחסו לאסון כי "העירייה לא ארגנה את ההלוויה, היא לא מארגנת הלוויות. העירייה בסך הכול התבקשה לעזור בכמה דברים טכניים, ומה שהתבקשה היא עשתה. מה שקרה לא קשור לעירייה. לא אנחנו מאבטחים ולא אנחנו עושים את כל הדברים האלה. ממתי עירייה עושה את כל הדברים האלה? מה, זה אירוע עירוני? היתה הלוויה. מי ארגן את הלוויה? זה לא עניין שלנו".

טננבוים אמר עוד כי "העירייה התבקשה לעזור בדברים טכניים בשטח בית העלמין ולא מחוצה לו, למשל בבית העלמין להרוס קירות - היא הרסה קירות. בית העלמין קטן וצפוף. ביקשו מאיתנו להרוס קיר בבית העלמין כדי שיותר אנשים יוכלו להיכנס, אז שלחנו פועלים באמצע הלילה כדי להרוס את הקיר. ביקשו מאיתנו להאיר את בית העלמין – העירייה האירה את בית העלמין, כי הכול היה חשוך שם. העירייה התבקשה לספק מים – העירייה סיפקה מים. יותר מזה, האבטחה הוא לא תפקידה של העירייה, היא לא עוסקת באבטחה, בשטח בית העלמין לא היתה בעיה ומה שקרה ברחובות לא קשור אלינו".

טננבוים הוסיף כי יידרשו הסקת מסקנות והפקת לקחים: "נאמר שהטעות הייתה שהיו צריכים להוציא את הנפטר שלא דרך המדרגות. דובר תחילה שיעבירו אותו מכיוון רחוב הלפרין. ברחוב הזה אין מדרגות ולא היה קורה דבר כזה. ברחוב רגיל אין בעיה, אבל מישהו החליט ברגע האחרון להוציא את הנפטר דרך המדרגות של בית המדרש, שם הוא היה. כשיש הרבה מדרגות והמוני אנשים מצטופפים – אני לא איש משטרה ולא חוקר, אבל המשטרה צריכה להגיד מה קרה פה. אנחנו לא מארגני הלוויות ולא מאבטחי הלוויות. המשטרה תחקור ותבדוק. בהלוויה כזו המונית צריכים להסיק מסקנות. זה דבר רציני מאוד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.