רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 באפריל 2015

"הסטרא אחרא פעלה למדר את הגר"ח גריינימן מההנהגה ותמורתו משליטה איש רע מעללים"

מאת הירא והחרד

אחד מגאוני הדור בירושלים שלא אנקוב בשמו ולא אסגיר ולו ברמז במי מדובר, אמר לי לפני עשרות שנים שראה את ההתנהגות האלימה והברוטאלית של בית הרב שך נגד מרן פאר הדור הגר"ח גריינמן זצוק"ל והבין לאן הרוח נושבת ומה עומד מאחורי הפעלולים נוסח בני ברק, את המילים המצמררות הללו, הסטרא אחרא פועלת למדר את ר' חיים מההנהגה, ותמורתו משליטה איש רע מעללים" סתם ולא פירש. אבל את השקט שהיה לאחר אותו משפט יכלו לחתוך בסכין.

אומר את האמת, שלא הבנתי את הדברים לעומקם אז. באמת חשב חשבתי שזה בית שמאי ובית הלל, ויש כאן באמת רצון של הצד השנים לחזק את הבני תורה וצריך כביכול משהו חדש ומרענן.

אבל מתברר בפרספקטיבה של שנים, שהיין הישן והטוב של ר' חיים גריינמן, אותה גמרא ישנה איתה למדנו מאות שנים, זוהי הערובה היחידה לקיומנו, ולא תחליפים של מפלגות פלגנות בריונות ואלימות רחובית ומשיכת זנבות הסוסים ולשחק קנאות שקרית ולפגוע בחוגים אחרים שלא הולכים בדרכנו.

כולנו שילמנו מחיר כבד על הרס עולם התורה על מצב החינוך של הדור לאן שהוביל על המחלוקות בתוכנו. את התוצאות כולם רואים וזה לא נתון לויכוח. אני מאד מקווה שיוצרי המחלוקת ואלו שהסיתו את הרב שך במלחמה הפרועה הזאת נגד מרן הגר"ח גריינמן או הציתו והגדילו את הלהבות, יעשו חשבון נפש נוקב כמה דם של ילדינו נשפך, כמה יצאו לתרבות רעה בגלל המחלוקת הארורה הזאת. שיעשו נא חשבון נפש האם כך ניראו בני התורה לפני 30 שנה. 

ר' חיים  גריינמן לא הפסיד כי הוא זה מהמחלוקת, זכה שיהיו לו פחות כאבי ראש מהעול הציבורי וב"ה ממה שאני יודע לא היה רגע אחד של מנוחה מעבודתו הגדולה בכל התחומים בהם עסק ללא הפוגה. ר' חיים בזכות זה זיכה את הדור בעוד ספרים ובעוד דברים של לימוד התורה מתוך יגיעה עצומה. אנחנו שלימנו את המחיר הנורא ועדיין משלמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.