רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 2 באפריל 2015

הרב של עופרה הצטרף לבקשת הקרבת הפסח בהר הבית. פעילי המקדש לראש הממשלה: תתערב

מאת מקדשער

פעילי המקדש ממשיכים במאמצים להקריב השנה את זבח הפסח בהר הבית בערב החג. הרב אבי גיסר הרב של עופרה הצטרף לבקשה. הפעילים פנו אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיתערב לטובת המבקשים לחדש את המצווה המרכזית של חג הפסח.

לפני כשבוע פנו מאות אזרחים אל המשטרה בבקשה מאורגנת לאפשר להם לקיים את מצוות זבח הפסח. לאחר שתשובת המשטרה התמהמה פנו יוזמי הבקשה משה חכים ואלי יורב אל ראש הממשלה שיתערב בענין.

חכים ויורב שיזמו את מבצע 'במועדו' - לחידוש קרבן פסח" זכו לחיזוק רב מהצטרפותו של רב היישוב לדרישה. המבקשים מסתמכים על ההלכה הקובעת שקרבן פסח דוחה טומאה, וניתנת לקיום גם ללא בית מקדש בנוי.
בפנייתם אל ראש הממשלה כתבו השניים "אנו מבקשים את התערבותך, במטרה לאפשר את קיום הפסח כבימי עבר". לדבריהם קיומו של זבח הפסח בהר הבית "איננה דורשת פגיעה בשום מבנה מהמבנים הקיימים היום על הר הבית". העתק של פנייתם שלחו גם לנשיא המדינה, בתקווה לקבל את התייחסותו החיובית לדרישתם.

בפתח מכתבם אל ראש הממשלה טוענים חכים ויורב שההתנכרות להר הבית ועזיבתו למוסלמים, הביאו בקרבם לתחושות ניצחון האיסלם על היהודים. עובדה שמחזקת את מעשי האיבה שלהם, בתקווה לגרש אותנו מהארץ כולה כפי שהצליחו בהר הבית. בכדי "להפוך את התודעה הערבית וגם העולמית צריך לתקן את הדבר ממקומו. הר הבית חייב להיות פתוח ליהודים כל היום וכל השנה. התפילה והפולחן של היהודים צריכים להיות ראשונים במעלה" הם כותבים לראש הממשלה.

בנוסף לרבה של עופרה חתמו על הבקשה הציבורית לאפשר את הקרבת הפסח גם הרב ישראל אריאל, פרופ' אריה אלדד, ד"ר יואל אליצור, והאומן אריאל זילבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.