רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 באפריל 2015

'מאסר עולם' ממתין לרבנים הכופין גיטין בארצות הברית שנמצאו אתמול אשמים


כצפוי זה קרה, חבר המושבעים הרשיע את הנאשמים פרט לאחד שהתברר כי הוא לא היה חלק מן הענין, כל היתר מואשמים כי חטפו היכו וסחטו והוציאו גיטין בכפיה 
לאחר משפט שארך כמה חודשים שעורר סערה רבה והיה ללא ספק המשפט הכי מסוקר בתקשורת בשנים האחרונות, מאחר וכל הנאשמים הינם רבנים חרדים מוכרים, אמש הגיע המשפט לסיומו עת חברי המושבעים גזרו את דינם ומצאו את חבורת המאפיה הרבנית בפרשה שכונתה 'הרבנים הכופין' אשמים בכמה אישומים חמורים של קשירת קשר לביצוע חטיפה, וגרימה לחטיפה.
כזכור, החבורה אשר נהגה לחלץ גיטין מבעלים מעגנים ע"י חטיפה ועינויים פיזיים, בתמורה לעשרות אלפי דולרים ולעתים עד למאה אלף דולר לתיק אותם קיבלו מהנשים העגונות, כפי שדיווחנו כאן בהרחבה במשך כל התקופה האחרונה.
במהלך המשפט הועלו ראיות לחמישה מקרים של חטיפה וסחיטת בעלים שהתרחשו בין השנים 2009 ל2012, כשבסופו של דבר חברי המושבעים אושרו להתייחס רק לשניים מהם, ישראל מרקוביץ ב2009, וישראל מאיר בריסקמן ב2010.
עיקר שיטות הפעולה נחשפו כאשר סוכנת FBI התחזתה לעגונה שביקשה את עזרתם, והקליטה את כל השיחות עם הרבנים באשר לאיך שהם מתכננים לטפל "בבעל המעגן" שלה.
ראש החבורה, הרב מנדל עפשטיין נמצא אשם באישום של קשירת קשר לביצוע חטיפה, בזמן שהרבנים האחרים ג'יי גולדשטיין ובנימין שטימלר נמצאו אשמים בניסיון לחטיפה וכן בקשירת קשר. אישומים חמורים עוד יותר. בנו של מנדל עפשטיין, דוד, יצא זכאי.
בצאתו מבית המשפט אמר עפשטיין האב שהוא בהלם מהצורה בה הגיעו חברי המושבעים למסקנה לגביו, אבל לגבי בנו הוא היה בטוח שיצא זכאי מאחר והוא כלל לא נכח במקום ולא היה חלק מזה.
נתן לווין, עו"ד של שטימלר, כבר הודיע שהם מתכוונים לערער על ההחלטה, לטענתו הראיות לא היו מספקות בכדי להגיע לאישום. אליו הצטרפו שני העורכי דין האחרים שסיכמו שהולכים לעירעור.
תאריך קביעת העונש נקבע ל15 ליולי, והעונש המירבי שהם עלולים לקבל על פי הסעיפים בהם נמצאו אשמים עלול להגיע עד מאסר עולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.