רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 באפריל 2015

מכתבים קצרצרים


ר' ישראל מויזניץ הביא עמו לויזניץ את ה'חמס' הוא לא רק 'קרומער' הוא גזלן פשוטו כמשמעו
זה גובל ברשעות ואכזריות ואף גרוע מכך, עוסקים כאן בחמס ממש, ובאיצטלא של ראביסטעווע עושים מעשים מחרידים ואיש לא מעיז להעמידו במקומו, זו לא הפעם הראשונה, ולכן אין מנוס אלא להעלות את הדברים על הכתב בתקוה כי ימצא מי אשר יעמידו במקומו יפקח את עיניו כי פרומקייט היא לא רק קרומקייט היא מלאה ברשעות ואכזריות ובמקרה שלנו שוד וגזל לעיני השמש, וכי הוא ישלם על כך מחיר כבד, על מעשים כאלה לא שותקים לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, ואם ר' ישראל שכח נזכיר לו כי את השאלה הראשונה ששואלים כשבאים לעולם הבא אינה אם היית קנאי או פרומער משוגענער, אלא אם נשאת ונשאת באמונה, כאן זה מתחיל, ואם כאן נכשלים הפסדת בכל, לא יעזור לו הפרומקייט-קרומקייט, ההיפך, יוכיחו לך שגם זה בא ממידות רעות ומגונות

הוא עשה כך לקסירר ועכשיו למשפחה אחרת גזלן ושודד פשוטו כמשמעו
אם היתה זו הפעם הראשונה הייתי מליץ יושר שאולי הוא לא מודע לפרטים ומי הכשיל אותו זה יכול לקרות לכולם, אבל מדובר בכמה מקרים ואלו הספיקו בשביל שיבין כי הוא עושה מעשה אשר לא ייעשה  וכי עליו לכבד עיסקאות שנעשו על ידי אביו, אי אפשר להתכחש למי ששילם הון וביום פטירתו לומר לו לך תחפש חלקה אחרת. הסיפור התחיל מן הנגיד קסירר מאנטוורפן שנתן לויזניץ מיליונים, הוא בנה להם את בית המדרש הגדול, הוא היה הנגיד מספר אחד של ויזניץ אין מי שנתן לויזניץ כל כך הרבה כסף כמו שהוא נתן, הוא קנה חלקת קבר בבית הקברות של ויזניץ בכסף מלא ואף יותר ממה ששילמו אחרים, והכל ידעו כי הוא חי עם נכרית וכי אורח חייו רחוקים מאוד מלהיות של יהודי דתי מודרני, הוא הרחיק מאוד התיר לעצמו נכרית, דבר שהיו צריכים כבר אז לומר לו כי לא יוכל להיקבר בבית הקברות של ויזניץ, אבל העדיפו את הכסף שלו ולא אמרו לו מילה המשיכו לקחת, וכשמת הלך לעולמו נזכר ר' ישראל כי הוא לא עומד ב'תקנות' של ויזניץ, כאילו שהוא עמד בהן כשלקחו כסף להחזקת המוסדות בכל שנות חייו, ולא איפשר לקבור אותו בויזניץ, ולכן הוא נקבר באנטוורפן זמנית, ובני המשפחה פתחו במאבק, שבסופו הכניע את ר' ישראל שחשש מהפסד של מיליונים ונאלץ להתיר את הקבורה, ר' ישראל הבין רק כח, הגיון ושכל ישר לא עבד כלל

לומר למשפחה ביום הפטירה כי לא עומדים בתקנות זה גרוע מרצח
שיהיה ברור, המכירה לא נעשתה אתמול או שלשום או בזמן שאולי לא היו בקיאים בפרטים, זה נעשה לפני הרבה שנים ובזמן שויזניץ היתה צריכה כסף והתחייבה כי המקומות הללו יהיו של מי שירבה במחיר, והם שילמו טבין ותקילין כל מה שנדרש על המקומות הללו, ומשוכנעים היו כי זה מקומם לאחר המאה ועשרים, ואם ר' ישראל יש לו בעיה עם מה שעשה אביו, היה עליו מיד כשנהיה רבי לקרא ולהזמין את אלו שקנו קברים ולומר להם כי הוא לא ירשה לקבור אותם, ולהתדיין עימם בדין תורה, ומי שיזכה בדין כך יעשו. אבל ביום המוות לעצור ולומר כי אי אפשר לקבור כאן בגלל התקנות, יש בכך רצח על גבי רצח, לא מספיק שההוא הלך לעולמו רוצחים את בני משפחתו גורמים להם כאב נוסף ועוול שאי אפשר לתאר. הם לא גנבו אף אחד, הם קנו את המקומות הללו ביושר, ולא לאפשר להם לקבור את המת, יש בזה גזילה והונאה, אם ר' ישראל סבור כי הם לא מתאימים היה עליו לעשות בענין שנים קודם לכן, ולא להמתין ליום המוות ואז לסגור את בית הקברות ולומר לאברהם מרדכי ווייס שיתחבא אי שם שלא יוכלו למצוא אותו בתקוה כי יקברו במקום אחר. הם סידרו אותו, פנו לבית המשפט, והענין פתוח, עתה גם אם יקברו בנחלת יצחק הנושא פתוח לדיון בבית המשפט, ואם יתבעו את ר' ישראל וויזניץ הם ייאלצו לשלם מיליונים על הצער שגרמו ועל הגזל שגזלו

ההתנהגות הזו מוכיחה כי ר' ישראל שחקן ורמאי משחק פרומער וגרוע מן החילוני
אפתח ואמליץ יושר כי הוא מעולם לא חונן בחכמה ושכל ישר, בכל חייו הוא עשה מעשים הנוגדים את שכל הישר, וגם עתה כרבי הוא הולך בדרך לא דרך, ושוב, קשה להאשימו מפני שאינו חכם, ובכל זאת, לאחר שכל כך הרבה פעמים הוא נכשל והוא ממשיך ועושה את האסור, סימן שהוא רחוק מיראת שמים, מפני שאם היה לו טיפ טיפת יראת שמים הוא היה יודע כי לגזול או לקחת אפילו פרוטה מן האחר שלא ביושר ובגזל זה חמור ואין על כך מחילה מבלי שעושים זאת בהסכמת הצד האחר. מצד הדין אם ר' ישראל היה יהודי ירא שמים הוא חייב היה להזמין את הצד האחר ולנסות לשכנע אותם שיסכימו להחליף ואם לא היו רוצים הוא חייב היה להיכנע, מפני שהמקום שלהם על פי דין, היתה לו ברירה להזמינם לדין תורה בזבל"א לא בויזניץ שהם נוגעים בדבר, להתנהג כפי שהתנהגו מוכיח כי ההנהגה של ויזניץ רקובה, מתנהגת כמו מאפיא, לא חוששת כלל מן הדין

פרומקייט זה קרומקייט אלו מובילים למעשים חמורים כאלו
נכון שזה לא רק ר' ישראל נמצא עוד מי שמשחקים גדולים והם גזלנים כמו הזקן ממרא שלקח הלוואות ולא החזיר, חתם על ערבויות ולא קיים, מדובר בגזלנים באיצטלא של פרומקייט הם חושבים כי הם משחקים קנאות אז מותר להם לגזול ולשדוד, הם שוכחים שלקחת מן השני פרוטה אחת שאינה שלך תיאלץ לחזור בגלגול ואין על זה מחילה עולמית עד אשר מי שגזלת ממנו ימחל לך, ובמקרה שלנו הוא כבר מת הוא אינו יכול למחול. קיימת בעיה קשה עם ר' ישראל, שאינו קולט עד להיכן הוא הרחיק, וגם אם יטען שזה לא הוא אלא סובביו אז מדוע הוא לא מעיף אותם על טיל. למשל אחרי מעשה כזה אם אברהם מרדכי ווייס נשאר בתפקיד האחריות כולה על ר' ישראל, הוא זה שחייב להעיף אותו על שעשה מעשה שכזה

אין זה פלא שכל כך מתדרדרים ואף אחד לא רוצה לעשות עסקים עם חרדים שהפכו לסמל של הונאה
זה מחריד, בימים אלה פורסם כי חברות הביטוח לא מאשרים תשלומים לתאונות של חרדים מחשש כי מדובר בהונאה, לא רק בארץ גם באמריקה החרדים קיבלו שם נורא של מי שגוזלים וגונבים לא הולכים בדרך הישר, בודקים חרדים פי כמה מאחרים חוששים כי התירו לעצמם גניבה והונאה, במיוחד מגוי, החילול ה' נורא, ואין זה פלא מדוע לא רוצים עוד לעשות עסקים עם חרדים חוששים שאלו יגנבו ימצאו דרך איך להתחמק מתשלום, הם למדו זאת מן הרבי'ס שלהם, בויזניץ ר' ישראל הוא דוגמא לגזילה והונאה, אצל המחבלים שמואל אויערבך עשרות שנים גזל וחמס יהודים בתירוצים למדניים מדוע הוא לא צריך לשלם או להחזיר הלוואות שלקח או ערב להם. מן החרדים ציפו שהם יהיו הראשונים שיתנהגו ביושר, ומה אנו לומדים כי דוקא החרדים הם מושחתים בתחומים האלו, ומדוע, מפני שהם גונבים עם לומדות ועם פרומקייט, ולא בחינם הזהירה אותנו התורה מן הצבועים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.