רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 2 במרץ 2015

העימות בין ר' אברהם יהושע מבריסק לתלמידו

מאת בריסקער

פעם כשרצה לחזק לב תלמידיו בעליונות דרך בריסק על החסידים השוטים וצדיקיהם עמי-הארצות העלה ראש ישיבת בריסק ר' אברהם יהושע סולובייצ'יק את זכר אבותיו וסביו ומלחמותיהם בחסידים. סיפר בשם סבו הגרי"ז שבזמן מלחמת העולם הראשונה גלה אביו הגר"ח בין החסידים בוורשא ופגש חסיד אחד שסיפר לו בשם הרעבע שלו שהצדיק ר' יעקב יצחק מלובלין, הידוע כ"החוזה מלובלין", ורבה של לובלין ר' עזריאל הורביץ, הידוע בכינוי "ראש הברזל", נחלקו כל חייהם ואעפ"כ קבורים הם אחד לצד השני בבית העלמין של לובלין. ומכאן ראיה, המשיך החסיד בסיפורי רבו, שמחלוקתם הייתה לשם שמיים.
נענה הגר"ח ואמר לחסיד: "אני הייתי בבית הקברות של לובלין, ובמו עיני ראיתי שהם אינם קבורים כלל אחד ליד
השני". מיד נתחלחל החסיד בכל גופו, כביכול שמע דברי כפירה וצעק בהתרגשות: "במו אוזני שמעתי את הרבי שלי מספר בסעודת מלווה מלכה שהם כן קבורים, ואתה אומר לי שראית שלא?"
וסיים ר' אברהם יהושע, שהסבא הגרי"ז נהג לספר את הסיפור של אביו וראה בכך דוגמא להבליהם של החסידים שאינם מסתכלים כלל על המציאות אלא רק סיפורי חסידים וצדיקים בראשם.
רק סיים ר' אברהם יהושע ללעוג לחסידים, קפץ אחד מתלמידיו שומעי לקחו וסיפר שלפני כמה חודשים היה בלובלין והלך להתפלל על הקברים וראה שהם כן קבורים אחד לצד השני, ואפילו תמונות יש בידיו.
הקפיד ר' אברהם יהושע ולעג כדרכו על התלמיד: "הסבא סיפר שראה שאינם קבורים, ואתה אומר לי שראית שהם כן קבורים

הערת המערכת:
הסיפור הזה הזכיר לי סיפור אחר, פעם שאל חסיד למדן ליטאי האם הוא מאמין בהקב"ה והאם יש דבר כזה, והוא אמר בטח, המשיך ושאל אותו החסיד מהיכן אתה יודע? והוא השיב, עס איז דאך א מפורעשער רמב"ם, הלא זה רמב"ם מפורש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.