רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 25 במרץ 2015

הר הבית: נבואת ישעיהו מתגשמת מול עינינו - מה חיפשו אנשי שגרירות רוסיה על הר הבית


מאת מקדשער

אתמול (יום שני) ארגנה עמותת והדריכה "נקודת מפגש" עלייה של עובדי שגרירות רוסיה בישראל, בני משחפותם ותלמידי בית הספר של השגרירות, סך הכל 21 איש.

חברי הקבוצה הלכו בהר הבית במסלול הרגיל של העולים היהודים - מסלול המותר הלכתית ליהודים טמאי מת שטבלו במקווה ולגויים.

בכניסה להר הבית היתה לשוטרים התלבטות קשה, כיצד להתייחס לקבוצה, שכן בניגוד לקבוצה - המדריך הוא יהודי שומר תורה ומצוות. האם יש להתייחס לקבוצה כקבוצה יהודית לפי המדריך או כתיירים, לפי שאר המשתתפים. לאחר שיג ושיח נמצאה פשרה - המדריך חבש קובע קסקט וכיסה את הכיפה. לפי צעקות אללה אכבר של הפורעות הערביות, הכובע לא בילבל אותם, אולם הפשרה אפשרה לנו להסתובב באין מפריע בהר.

התיירים נדהמו מהאפליה המשטרתי, שבאה לידי ביטוי בויכוח על הכיפה ובעובדה שהמדריך מאיר אנטופולסקי ואשתו אניה נדרשו להציג תעודות זהות ולעבור בדיקה קפדנית והם עצמם – לא.

מיד לאחר הכניסה להר הבית ניסו שומרי ווקף להתנכל לנשים מהקבוצה ולדרוש מהם לקנות בגד כלשהו לצניעות – כביכול, למרות שכולן היו לבושות בצניעות עם חצאיות ארוכה וכו'. כאשר אמר המדריך לאנשי ווקף, שאנחנו מוכנים לדבר איתם רק דרך שוטר הם עזבו את הנשים לנפשם.

זו פעם ראשונה שאנשי נקודת מפגש מדריכים עלייה שכל משתתפיה אינם יהודים. במהלך העליה נהגו העולים בכל ההנהגות של עלייה רגילה: בכניסה הכריז המדריך, שעלייה היא לשם מצוות יראת המקדש ויראת ה' א-לוהי ישראל ולא סיור תיירותי חלילה, מול קודש הקודשים עמדה הקבוצה לתפילה שקטה ובבית המדרש על שם יצחק וטליה אימס ישבו חברי הקבוצה ללימוד המסורתי במקום - ברוסית כמובן.


המדריך והמארגן מאיר אנטופולסקי מדגיש, שתייר נוצרי בכלל ותייר רוסי בפרט צמא מאוד לשמוע בזמן הביקור בהר הבית על קדושת המקום. כמה וכמה תיירים נוספים ששמעו את הדרכה הצטרפו לקבוצה והמשיכו איתנו בסיבוב. כולם הביעו ענין וכבוד רב לקדושת המקום וחוסר נוחות קיצונית מהתנהלות הווקף ומהנהלים "מוזרים מאוד" כלשונם שמונהגים במקום.


זמן הביקור הקצר של עלייה לא הספיק להדרכה. השוטר ביקש מהקבוצה לרדת מן ההר דרך שער הברזל ולא כרגיל דרך שלשלת. הקבוצה ניצלה את היציאה הלא מתוכננת משער הברזל, ערכה ביקור גם ב"כותל הקטן" ושמעה את סיפורו של המקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.