רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 25 במרץ 2015

השנה גם נתניהו כשר לפסח? - הצביעות החרדית

מאת מאיר אשכנזי

לפני שנה בדיוק, בתקופה זו של ההכנות לחג הפסח התארח וביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו במאפיית המצות בכפר חב"ד.
בימים שקדמו לביקור ובימים שאחריו עמדו עסקנים מטעם עצמם ונציגי הציבור החרדי מעל כל במה אפשרית והשתלחו באנשי חב"ד על כך שהם מעיזים להביא את ראש הממשלה לביקור בכפר חב"ד בזמן שממשלתו גוזרת גזירות על הציבור בכלל ועל ציבור שומרי המצוות ולומדי התורה בפרט.
מאמרים נכתבו בכל מקום אפשרי ודוברים מטעם התראיינו בכל מקום אפשרי כשהם תוקפים את חב"ד על כך שהם נותנים 'גושפנקא' לראש הממשלה בעצם זה שמקבלים אותו לביקור בכפר חב"ד בתקופה כזו.
אנשי חב"ד שהגיבו לדברים הסבירו את דרכה של חב"ד האמונה על הוראות הרבי שאומרת ש"ואהבת לרעך כמוך" היא לכל יהודי באשר הוא גם אם הוא ראש ממשלה העומד בראש ממשלה שמקצצת ומפחיתה מיליונים למוסדות התורה.
היו שהזכירו גם את הוראת הרבי להזמין לחגיגת י"ט כסלו בכפר חב"ד גם את אלו שבאותה תקופה לחמו נגד תיקון חוק מיהו יהודי עליו צעק ודרש הרבי במשך שנים רבות.
שנה עברה לה, ערב פסח מגיע, ואני עובר ליד מאפיית המצות בכפר חב"ד וחושב לעצמי בחיוך, אם ראש הממשלה היה מגיע היום לביקור במאפיית המצות בכפר חב"ד האם היה מישהו מעיז לדבר נגד זה, או שמא היו באים כל העסקנים והח"כים החרדים להסתופף בצילו בזמן הביקור ולזכות בתמונה משותפת שתתפרסם בעיתון המפלגתי?
רק שנה עברה לה, ובנימין נתניהו עדיין לא הקים את הממשלה, אבל כבר בשבועות שקדמו לבחירות הפך אותו נתניהו שקיצץ וחתך בבשר החי לכל משפחה ומשפחה ולמוסדות החינוך ולציבור החרדי ליקיר הקהילה.
רק שנה עברה לה ואם נשמיע היום את הדברים שנאמרו אז כנגד אנשי חב"ד וכנגד נתניהו יהיו הרבה אנשים שיצטרכו לעלות לשידור ולהתנצל ולהסביר שדבריהם לא הובנו ודבריהם הוצאו מהקשרם וכו' וכו'.
אבל אנחנו, חסידי חב"ד ההולכים ופועלים לפי הוראות הרבי לא התחרטנו אז ולא מתחרטים גם היום על הזכות שהייתה לנו להביא את ראש ממשלת ישראל לביקור במאפיית המצות בכפר חב"ד בערב פסח.
הביקור בשנה שעברה זכה לתהודה תקשורתית כל כך גדולה (חלק מזה בזכות אותם דברנים ופטפטנים) שאני בטוח שלפחות יהדי אחד אם לא יותר אשר ראו את הכתבות על ביקור ראש הממשלה קנו מצה שמורה לחג הפסח.
רק בשביל אותו יהודי שאכל מצה שמורה בחג הפסח היה שווה כל הביקור המתוקשר ואפילו היה שווה כל הכתבות וההכפשות וההשמצות נגד חסידי חב"ד.
כי בשביל חסיד חב"ד, בשביל הרבי מליובאוויטש, כל יהודי באשר הוא ולא משנה מה מצבו הרוחני ומה הוא עושה הוא קודם כל יהודי, הוא קודם כל נשמה יהודית שצריך לקרב ולחבק גם אם הוא לא נותן לנו מיליונים למוסדות!
אבל בשביל אותם עסקנים ופטפטנים, מי שלא נותן כסף והרבה, הוא כנראה לא מספיק יהודי.
בשבילם, אתה נמדד לפי מעשיך ועד כמה אתה נותן להם להיות קרוב לצלחת.
לכל אדם בעולם יש תפקיד שאותו עליו לעשות.
כנראה שישנם כאלו שנגזר עליהם להיות דברנים ופטפטנים ומשמיצים.
אשרינו שחסידים אנחנו ונגזר עלינו לקרב כל יהודי באשר הוא ובלי כל קשר לכמה כסף הוא נותן והאם הוא מקצץ ולמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.