רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 במרץ 2015

עדויות: הוצע לנו כסף בתמורה להצבעה לש''ס

מעדויות שהגיעו לוואלה חדשות עולה כי לשלושה מצביעים חרדים משתי ערים שונות, במרכז הארץ ובצפונה, הוצע כסף בתמורה להצבעה לש"ס בבחירות לכנסת. חלקם סיפרו כי התשלום ניתן להם בסמוך לקלפי. כמו כן, בידי וואלה חדשות שיחה מוקלטת עם קבלן קולות מאזור המרכז, שבה הוא מצהיר כי שילם ל-20-30 בוחרים כדי שיצביעו לש"ס. במפלגת ש"ס טוענים: "מדובר בהמצאות ובסיפורי בדים".
על פי החוק, תשלום לבוחר עבור הצבעתו או הבטחת כסף עבור הצבעה או שינוי הצבעה מוגדרים שוחד בחירות ומדובר בעבירה פלילית.
פעיל פוליטי מאזור המרכז תיאר בשיחה עם תחקירן וואלה חדשות, יצחק חברוני, כיצד עבדה השיטה: "היה לנו תקציב, סכום של כמה מאות (שקלים – י"י, י"א) טובים, (לשלם ל – י"י, י"א) בערך משהו כמו 20 אנשים, 30 אנשים. משהו כזה. לכל אחד שילמתי 50 שקלים. היו איזה שניים שהתעקשו על מאה. לכחלון (אנשים שתכננו להצביע לכחלון – י"י, י"א) שילמנו יותר". בסוף השיחה הבהיר הפעיל: "אם תוכל... אל תעביר את זה הלאה כי לפי החוק זו בעיה לפרסם את זה, שזה לא יצא החוצה כי זה פלילי הדבר הזה של הכסף".מצביע מאזור המרכז סיפר כי קיבל כסף כדי לא להצביע למפלגת יחד של אלי ישי. "חבר שלי קיבל מאה שקל ואשתו מאה שקל, ואני קיבלתי רק 50 כי לא היה לי כוח להתווכח", הוא סיפר. "הבנתי שהיו ערימות של כסף בשביל זה. הביאו את הכסף בבוקר הבחירות". הוא הוסיף כי הכסף לא ניתן לו בסמוך לקלפי עצמו. לדבריו, הייתה לו התלבטות קשה משום שרצה להצביע יחד, אבל הצביע לש"ס כי היה לו מה להרוויח מזה. "הגיס של החבר שלי הוא מאלה שקיבלו את הכסף לחלק אותו", הוא הוסיף. "הוא לא היחיד שקיבל, הוא סתם פעיל. כל פעיל קיבל סכומים אחרים".
עדות נוספת הגיעה גם כן מאזור המרכז. מצביעה סיפרה לתחקירן וואלה חדשות: "אני ובעלי קיבלנו 50 שקל כל אחד וחברה שלי קיבלה מאה. היא רצתה להצביע לכחלון ואמרתי לה ש"ס אז נתנו לה מאה, זאת בעיה?".
נוסף על כך, תושב צפון הארץ טוען כי אחיו קיבל 300 שקלים בתמורה להצבעה בש"ס. "פעיל מקומי עבר לידינו. הוא יודע שאנחנו (תומכים ב – י"י, י"א) אלי ישי, ובא אלינו, שם לו 300 שקל והלך. זה היה בדרך לקלפי", סיפר האיש.
מערכת וואלה חדשות הגיעה לעדים בלא סיוע מגורמים במערכת הפוליטית. ככל הידוע, מצביעים אלו אינם חברים בשום מפלגה.
מש"ס נמסר בתגובה: "מדובר בחלק ממסע השמצות נגד תנועת ש"ס. דברים אלו מנוגדים לחלוטין לדרכה של התנועה, ואנו בטוחים כי מדובר בהמצאות וסיפורי בדים".
לאחר שעומת עם הדברים שאמר בהקלטה, סירב הפעיל הפוליטי להגיב לטענות.
מקור: וואלה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.