רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 13 במרץ 2015

אריה דרעי: "לבטל את המפלגות החרדיות"

יו"ר ש"ס לשעבר שב ואמר כי יחזור לפוליטיקה, ומתח ביקורת על המיעוט במגזר החרדי שמוציא שם רע לחרדים בעיני החילונים. "מראה של שורפי עגלות, זורקי אבנים וסחטנים"
פורסם: 14.07.10, 20:40


אריה דרעי אמר הערב (יום ד') כי יש לשנות את שיטת הממשל ולבטל את המפלגות החרדיות. הוא שב ואמר כי יחזור לפוליטיקה, "באיזו מסגרת בדיוק, אני עדיין לא יודע". בנוסף, הוא תקף את המיעוט במגזר החרדי שמוציא שם רע לחרדים כולם.

דרעי השתתף הערב בכנס שעסק בקרע בין הציבור החרדי לציבור החילוני בקמפוס החרדי השייך לקריה האקדמית אונו. באירוע השתתפו גם יושבת ראש האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, והעיתונאי סבר פלוצקר.

"אני בעד שינוי שיטת הבחירה. אני רוצה בחירה ישירה לראשות הממשלה, בדומה לזה הנהוג בארצות הברית", אמר דרעי בכנס שהתקיים בקמפוס באור יהודה.

"אני בעד ביטול המפלגות החרדיות, ובחירות אזוריות, כאשר הנשיא או ראש הממשלה ימנה שרים מקצועיים ולא פוליטיים", אמר דרעי לקהל הסטודנטים החרדי. לדברי יו"ר ש"ס לשעבר, "בשיטה הנוכחית אין דרך אחרת למיעוט להגן על עצמו".

"שורפי עגולת, זורקי אבנים וסחטנים"

דרעי תקף חלקים במגזר החרדי, שלדבריו פוגעים בתדמית שיש לציבור החרדי בעיני החילונים. "לצערנו, כחרדים, אנו חייבים לעשות חשבון נפש נוקב בקרבנו. המראה שלנו בציבור החילוני היא של שורפי עגלות, זורקי אבנים וסחטנים". הוא ציין כי "זה הקשר היחיד שיש לחילונים עם החרדים אבל זו לא האמת. 99% מהציבור החרדי מסתייג מהדברים הללו. מדובר במובחרים שבמובחרים שחי חיי פשטות, לומד תורה ביום ובליל".

על המיעוט ה"בעייתי" בחברה החרדית אמר דרעי: "לא אפרט כדי שמחר בבוקר לא ישרפו לי את האוטו. המיעוט הזה הוא אפילו לא מיעוט, הוא פרומיל שמשתלט עלינו, ויש פחד אצל הרבנים כי יש קבוצה שיש לה דין שרודף את כל הציבור החרדי".

בהתייחסו לפרשת עמנואל אמר דרעי, שתיווך מאחורי הקלעים בפרשה, כי "לא היה צריך לעשות מחיצות.

הם לא התנהגו נכון ולא בחוכמה". לדבריו, "יש לנו בעיה קשה במגזר החרדי של דעות קדומות אבל לא של גזענות. אין מספיק מוסדות חינוך ספרדיים".

ח"כ לבני החמיאה לדרעי על פעילותו בפרשת עמנואל ואמרה כי: "אני לא מוצאת מספיק הנהגה אצל החרדים שאומרת לא רק תצהירו, אלא גם תעשו. את זה מצאתי אצל דרעי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.