רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 23 במרץ 2015

תירגול 'על חי' של הקרבת קרבן הפסח


ביום שני הבא, "בעשור לחודש הראשון", י' בניסן, ביום שבו נצטוו בני ישראל במצרים ליטול שה לביתם לקראת הקרבתו, יקיימו תנועות המקדש יחד עם המוני בית ישראל מעמד חגיגי שיכלול תירגול מלא של הקרבת הפסח

המעמד יכלול שחיטת כבשים, הזאת דמם על מבנה דמוי מזבח, בידי כהנים לבושים בבגדי כהונה כשרים, ויסתיים בצליית הכבשים – ראשם על כרעיהם וקרבם. במטרה לתת ביטוי לכמיהת הדורות לחידוש העבודה במקדש בירושלים. (הרחבה נוספת בתחתית הידיעה)

האירוע יתקיים ביום שני י' בניסן (30.3.15) החל מהשעה 16:45, ברחבת תלמוד תורה מאור התורה 'מימון', רח' בן ציון 7, קרית משה בירושלים.

מעמד התירגול והכיסופים לקיום קרבן פסח בימינו
כהנים בבגדי כהונה כשרים,
שירת ההלל כבמקדש - האמן מרדכי יצהר ולהקתו
שחיטת הכבש וצלייתו על האש על קרבו וכרעיו.
דברי ברכה מפי איש הר הבית יהודה גליק
ראש המכון הגבוה לתורה באונ' בר אילן, הרב שבתי רפפורט: הלכות קרבן הפסח
חלוקת כזית לנוכחים לקערת ליל הסדר


הכניסה חופשית | לפרטים: מטה ארגוני המקדש 054-5720066

 האירוע נועד לעורר מחדש את הגעגוע. בכל הגלויות הזכרנו לעצמנו תמיד שסדר הפסח הנוכחי עם הכרפס, החרוסת, החסה והמצות, הוא סדר חסר, זיכרון בלבד לפסח האמיתי. והנה, שבנו לארצנו, והגיע הזמן לתת ביטוי ממשי לכמיהת הדורות לראות את הבית על מכונו. כל יהודי מזכיר שלוש פעמים ביום בתפילת הא-ל את שאיפתו בעניין המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. האירוע נועד לחוות מחדש את הזיכרון העולה מן המלים העתיקות ולנפוח בו נשמה. להחיות את המלים, את הצבעים, את הריחות שאבדו לנו זה אלפיים שנה. לאפשר הצצה, סדק צר, חלון הזדמנויות, לחוויה היהודית העתיקה.

פסח הוא מצווה מהתורה, כמו מילה, כמו תפילין. בימי הבית זו היתה אחת מהמצוות המרכזיות של השנה, אבל מזה כאלפיים שנה הוא איננו קרב. המעמד החגיגי הזה נעשה מתוך ציפיה וכמיהה לשוב ולחדש ימינו כקדם.

דוברות – איתי אליצור 0527203210

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.