רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 9 במרץ 2015

אלפים בכנס בני תורה למען תנועת "יחד"



מאת ש"סניק

הגאון רבי יורם אברג'יל שליט"א: "מרן בשמים יושב ושמח מהדבר החדש, מהפתעה הזו שהעם התאחד"
באירוע רב רושם שנערך אתמול בעיירה הדרומית נתיבות נטלו חלק מנהיגיה הרוחניים של "יחד", מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א, אב ביה"ד הגאון רבי דב ליאור שליט"א, ראש מוסדות "רב פעלים" הגאון רבי יורם אברג'יל שליט"א שיזם את עצרת האלפים, ראש מוסדות "יצחק ירנן" הגאון רבי יצחק ברדא שליט"א, ראש מוסדות "יתד התשובה" הגאון רבי רפאל כהן שליט"א מצפת, נכדו של מרן זיע"א הנושא את שמו - הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א, ראשי הכוללים הגאון רבי חיים אלמקייס שליט"א, הגאון רבי יצחק מועלם שליט"א, והגאון רבי אריאל חפץ שליט"א.
לקראת יום הבחירות הקרב אלפי בני תורה התכנסו אמש באצטדיון הגדול שבנתיבות לצד הרבנים וראשי הכוללים, לגמוע בצמא את דברי התורה ולהביע את תמיכתם בתנועת "יחד".
באירוע נכחו חברי הרשימה לכנסת בהם יו"ר התנועה חה"כ הרב אלי ישי, חה"כ יוני שטבון, ברוך מרזל, יו"ר המועה"ד בכפר סבא הרב ששון טרבלסי ואיש התקשורת לשעבר דודי שוומנפלד.
באירוע נשא דברים ראש מוסדות "רב פעלים" הגאון רבי יורם אברג'יל שליט"א שגילה טפח מההתרחשויות שאירעו מאחורי הקלעים, אלו שהביאו להולדתה של תנועת "יחד" ולאחר שסיפר בעבר כי מרן זצוק"ל בשיחתו האחרונה ביקש שתקום תנועה חדשה הוסיף אמש הגאון רבי יורם שליט"א וחשף טפח נוסף:

להמשך כנסו כאן:


״מורי ורבותי, מרן, בשנה אחרונה עבר תהפוכות לא קלות. מרן אמר באחד השעורים המזעזעים ששמענו פעם 'תדונו אותי לכף זכות, אני לא עשיתי שום דבר מעצמי. כפו אותי, לחצו עליי, 'איימו עלי קצת שיעשו כך או כך. ואני זקן וכבר קשה לי לכתוב. אני לא יכול, הוא אמר, כבר בלווין נאלצתי לעשות מהלך שהוא על אפי וחמתי אבל עדיין אני אוחז שהאיש שבכל ביתי נאמן הוא - הוא הרב אלי ישי'".
"כל הזמן שהיה מרן חי, עכשיו יש את ספריו שזה חייו. היה לי עניין לפתוח עוד כולל, ויום אחד שאל אותי מרן 'כמה אתה יכול להכביד על עצמך?', אמרתי למרן אם זה יעשה נחת רוח למרן החלק השני של הגשמיות ממש קטן לעומת הרצון לשמח צדיק, כלום יש דבר שעומד בפני זה?!'. כתוב 'והיה ביום ההוא שורש ישי אשר עמד לנס עמים אליו גוים ידרשו' וזה הדבר היחידי שיביא למרן את הנחת שמה שלא הספיק בחייו עכשיו יראה את זה מרן איך נציגו האמתי - וזה הסוף של הפסוק - והייתה מנוחתו של מרן כבוד. הכבוד יחזור אליו כמו בהתחלה״.
"היום מרן בשמים יושב שמח מהדבר החדש שנעשה, מההפתעה הזאת שהעם התאחד, שהעם דבק באמת, שהעם בחר גדול דור שמי שהולך אחריו נדבק בנצח, אנא, אנא עם ישראל, כל שניתן לנו, לעשות בחירה להחזיר את השמחה למרן. מה שביקש בסוף ימיו - הלימוד לכף זכות - אנחנו לא נלמד זכות, אנחנו נעשה זכות! אנחנו נביא לו את מה שהוא רצה, את מה שהוא אהב, להחזיר את העטרה ליושנה!"
מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א נשא דברים ואמר בין היתר כי היתה זו שגיאה כשהיו מי שכינו את ציבור חובשי הכיפות הסרוגות עמלק. "הם עמלק? הם נלחמים בעמלק!", אמר.
לדבריו, "הטעות האחרונה הייתה כשאמרו נציגי המפלגות החרדיות 'אנחנו הולכים עם השמאל'. עם השמאל פירושו של דבר לחזור על הסכמי אוסלו, לחזור על גוש קטיף, ומרן זצוק"ל כתב בשבט תשס"ג, 'ומה שאמרתי בזמנו על הסכמי אוסלו בטל ומבוטל, זה לא תקף, חשבתי שיהיה שלום אמתי, עכשיו, אני שלום וכי אדבר המה למלחמה'"
הגאון הרב חיים אלמקייס נשא דברים ובין היתר ביקש לחזק את ידיד יו"ר התנועה חה"כ הרב אלי ישי לאור דברים שנאמרו בגנותו ואמר: "בתורה, הפסוק 'ואהבת לרעך כמוך' איננו מנוקד. אהבת ישראל היא בלי צבע והבדל"
יו״ר תנועת יחד חה״כ הרב אלי ישי:

"זהו רגע מרגש, רגע של שמחה גדולה בשמים, קמה התנועה של יחד שבטי ישראל שבעזרת ה' תשמור על תורת ישראל, שאין לנו קיום בלי תורת ישראל, על עם ישראל - בדאגה לכלל עם ישראל 'ואהבת לרעך כמוך', בקירוב רחוקים כמו שציווה אותנו מרן זצוק"ל וכמובן תשמור על ארץ ישראל השלמה. לא ניתן שיחזירו שטחים, נהיה המזוזה של הממשלה, אנחנו נשמור על הממשלה כדי שלא יחלקו את ירושלים, נשמור על הממשלה שתדאג לכל השכבות החלשות, לזוגות צעירים, לקשישים.
אני מרים את עיני לבורא עולם ומודה לו על הכוחות שהוא נתן לנו, ללכת ולקדש שם שמים ולהנהיג את התנועה הקדושה הזאת למען שמו באהבה, בעזרת ה' - יחד, בדעת תורה, כמו שלא זזה ידי מתחת ידו של מרן זצוק"ל כך לא תזוז ידי מתחת ידו של מרן ראש הישיבה. אני רוצה לומר למורינו ורבינו מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל שאנחנו בעזרת ה' נמשיך את המורשת שלו, נמשיך בדרך שלו"
ח״כ יוני שטבון :
״עמדתי לפני שמונה שנים בחזית המלחמה כששירתתי בצה"ל. לפני שנה בדיוק זכיתי לעמוד בחזית נוספת לבד מול הקואליציה כדי לשמור על עולם התורה, כדי להילחם את מלחמת עולם התורה.
אחרי שנתיים ארוכות של קרע גדול בעם ישראל, בין הציבור הדתי לאומי לבין הציבור החרדי כשהיחס לכבוד התורה נפגע, כאן בנתיבות אנחנו נמצאים בחזית יהודית מאוחדת, זאת החזית האמתית. הנאמנות לתורה מחייבת אותנו שליחי הציבור להיות מחויבים לשמירתה של ארץ ישראל מתוך התורה, לא בגלל סיבות ביטחוניות, לא בגלל טילים. המבחן הגדול שלנו הוא לא רק עכשיו לפני הבחירות, אנחנו צרכים מתוך התורה הזאת לשמור על ה'ביחד' הזה גם אחרי הבחירות"
יעקב מעלימי מ"מ ראש העיר בנתיבות ונציגו של הגאון רבי יורם אברג'ל בעירייה אמר: "ראינו אתמול את התמיכה  העצומה ואהדה למורנו הגאון רבי יורם אברגי'ל, כולנו ערוכים ליום הבחירות לקיים מצוות 'ועשית ככל אשר יורוך'"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.