רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 15 במרץ 2015

ש"ס רודפת את הרב הספרדי הרב שלמה אלחרר



רצינו לשתף אתכם בסיפור שאלמלא התרחש במציאות לא היינו מאמינים שהוא באמת עלול להתרחש.
הרה"ג משה אלחרר שליט"א מכהן מזה שנים כרב העיר שלומי.
הרב אלחרר, שגדל במוסדות ציוניים, מעלה על נס בכל שיעור שלו את הקשר המיוחד שהיה לכל חכמי ישראל ובמיוחד הספרדים לארץ ישראל ולציונות.
בעיני אנשי ש"ס הדבר לא מצא חן והם החליטו להביא את הרב אלחרר ליישר קו עם תפיסת העולם שלהם או לחילופין להדירו ממשרתו.
במשך כעשור עשו אנשי ש"ס כל שביכולתם על מנת להציק לרב, למדר אותו, לפגוע בו פיזית וציבורית ולבסוף במהלך מתואם בין אנשי משרד הדתות והמועצה המקומית/דתית להוריד את היקף משרתו לחצי משרה.
כך, חשבו, יעזוב הרב בעצמו את תפקידו והם יוכלו למנות את מי שמתאים לתפיסת עולמם. אלא שהרב אלחרר לא ויתר ונלחם בכל כוחו נגד כל הכוחות האדירים שפעלו נגדו, למורת רוחם של מתכנני המזימה.
לפני שנתיים חשב הרב שב"ה בא הקץ לצרותיו. מפלגת הבית היהודי נכנסה לממשלה וראשה קיבל לידיו את תפקיד שר הדתות. מיד החל הרב לפעול מול ראשי המשרד להשיב את משרתו למתכונתה הראשונה מתוך הבנה שמפלגת הבית היהודי בוודאי תשמח לסייע לרב שמזדהה עם דרך התורה הגואלת.

להמשך כנסו כאן:

 
למרבה הפלא במשך שנתיים למרות הבטחות חוזרות ונשנות לא רק שמצבו של הרב לא השתפר אלא שלא נעשה דבר על מנת לעשות צדק ולהבהיר כי ראש המועצה לא יוכל לעשות ברב כאוות נפשו.
הבטיחו למנות ראש מועצה דתית המזוהה עם ערכי התורה הגואלת ומינו איש המקורב לש"ס שהמשיך למרר את חייו של הרב והחמור מכל נוצר תקדים משפטי על פיו כל ראש מועצה מקומית/דתית יוכל במידה והרב לא ימצא חן בעיניו (הקפדתו על שמירה על כללי ההלכה, מקוואות, עירובין, שבת, כשרות לא תעלה בקנה אחד עם האינטרסים שלו והוא יעדיף רב נוח יותר) פשוט יקצץ את שכרו מתוך הבנה שכל אדם נורמלי שאינו בעל עוצמות כשל הרב אלחרר ישבר ויישר קו עם הממונה תוך שהוא פועל כ"רב מטעם".
מעולם במדינת ישראל לא קרה לפני כן שראש מועצה מקומית/דתית יכול לפגוע בשכרו של רב או בתנאי העסקתו. התקדים הזה עלול להיות בכיה לדורות לכל עולם הרבנות במדינת ישראל.
במצב הזה כפי שמתקיים במקרה של הרב אלחרר ישנם עוד מס' רבנים והתהליך עדיין בראשיתו.
ברצוני לשאול אתכם האם המקרה הזה והשלכותיו המרחיקות לכת ידוע לכם?
לפי הפרסומים ל"בית היהודי" ישנם רבנים שהם נשמעים לקולם. האם ההתדרדרות הזאת שתבוא לעולם הרבנות בכל רבדיו, רבני עיר, רבני שכונות, רבני מושבים וקיבוצים, היא על דעתכם?
אשמח לשמוע האם תשיבו אותנו דבר בעניין הזה.

בברכת התורה והציפייה לישועה השלמה
שלמה צובארי, רח' משה שרת 37, קרית אתא
נייד: 0502-257-894

עובדות נוספות הקשורות לרב אלחרר
         א.         מינואר 2004 החלו לשלם 50% משכרו. הרב הגיש תביעה לבית הדין לעבודה (4254/04). באותו פסק דין נקבע עקרונית  שכל ראש מועצה דתית, בהינף יד, באופן חד צדדי יכול לשנות את מעמדו ומשכורתו של: "רב עיר" גם אם לא היה הליך תקין וסביר ללא שום אירוע משמעתי או פלילי.
         ב.         על פסק דין זה הוגש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה (4222-10-13).
          ג.          אם הפסיקה הזאת תישאר על כנה כל ראש מועצה מקומית/דתית בארץ יוכל לשלוט שליטה מלאה ברבנים ולפגוע בעצמאותם הרוחנית וההלכתית.
מה משמעות פסיקה זו לגבי תחום הגיור ותחומים נוספים?
שאפשר להחליט שרב עיר חייב לעסוק בגיור ואם לא ישמע ל"ממונים" יפגעו בו באופן חד צדדי, במעמדו ובמשכורתו וכך בשאר התחומים של כשרות וכו'. וכן, אם הרב לא יגייר לפי "הוראות הממונים" יפעלו נגדו כאוות נפשם, כפי שהוסבר במכתב. מעולם לא הגענו להרס וחורבן הרבנות בישראל כפי שקורה כעת בתקופה הקצרה של "הבית היהודי". כשפנו "גורמים בכירים" לרבה של שלומי ושאלו אותו האם הוא מוכן לעסוק בגיור וזאת עקב הערצתו הגדולה לרב בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל ושיטתו הרוחנית וההלכתית המיוחדת במינה, ענה להם הרב משה אלחרר:
כשביקשו מהרב עוזיאל לכהן כרבה של שאלוניקי שהייתה הקהילה הספרדית החזקה והעשירה ביותר בעולם אז והרב עוזיאל התמהמה בתשובתו הבטיחו לו תנאי שכר מפליגים ומעמד וכו', על זה השיב להם הרב עוזיאל:
"מעיד אני עלי שמים וארץ שהכסף והכבוד אינם תופסים אצלי שום מקום"
                                                                                              ("אור המאיר", ירושלים תש"י, עמ' ט"ו).
האם זה המצב היום? האם לרב עיר ישנה עצמאות רוחנית לפעול רק לפי מידת האמת והשיקולים ההלכתיים כפי שפעל הרב עוזיאל זצ"ל בתחום הגיור ובתחומים הרבים בהם פעל?  או שמנסים בכל דרך להצר את צעדיו ולשלוט בו ובעולמו הרוחני וההלכתי בדרכים מתוחכמות?
עוד לא הגענו לתחום הגיור אלא אפילו בדברים הפשוטים ביותר ידיו של הרב כבולות מלפעול, ודי לחכימא.
מה משמעות פסיקה זו לגבי "תעודות כשרות" לבעלי עסקים?
כידוע, ישנם נהלי כשרות ברורים מאוד שרק בעקבות קיום הנהלים ההלכתיים ניתן להנפיק תעודת כשרות.
כמו כן ידוע הוא שבעלי העסקים המבקשים תעודת כשרות הם גם בעלי הממון, בעלי הדעה וממילא גם בעלי כוח פוליטי.
כמו כן ידוע הוא ש"עבדא בהפקירא ניחא ליה". ומה יקרה כשבעיני בעלי עסקים לא ימצא חן שמבקשים מהם לקיים את החובות ההלכתיות וקיום נהלי הכשרות?
מפעילים לחץ על ראש העיר/ראש המועצה המקומית/דתית שיפעיל לחץ ויפעל להצר את צעדיו של הרב.
מה יותר פשוט היום שבעקבות הפסיקה הנ"ל (בין הדין האזורי לעבודה, חיפה, ע"ב/4254/04) אפשר באופן חד צדדי ומידי לקצץ את שכרו של הרב ולשנות את מעמדו לפי החלטת: "הממונים" ב-50%, ב-30%, ב-20% (!!!).
תפילתנו, שה' יוציאנו משיעבוד לגאולה ומאפלה לאור גדול וכימי צאתנו מארץ מצרים יראנו נפלאות ולשנה הבאה בירושלים הבנויה, אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.