רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 בפברואר 2015

מסע החיזור אחר קולות חסידות חב"ד נמשך כששלוש מפלגות לוטשות עיניים לעברה: יהדות התורה, מפלגת יחד של אלי ישי והבית היהודי

מאת חיים לב ערוץ7

מסע החיזור אחר קולות חסידות חב"ד נמשך כששלוש מפלגות לוטשות עיניים לעברה: יהדות התורה, מפלגת יחד בראשות אלי ישי והבית היהודי. לפי שעה עדיין לא יצא 'קול קורא' רשמי מבית הדין של החסידות, וגם לא בטוח שייצא עד הבחירות.
וכשהעמימות שולטת הגימיקים רואים אור. לקראת השבת האחרונה פורסמו מודעות בעיר רחובות המספרות כי יו"ר מפלגת יחד יתארח לאחת הסעודות בביתו של הרב גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות ומי שנחשב כאחד הרבנים המשפיעים ביותר בבית הדין הגדול של רבני חב"ד הארצי. בהמשך נאמר, תיערך 'התוועדות' יחד עם כל מתמודדי המפלגה.
בהמשך הופצו שמועות כי הרב גלוכובסקי תומך בישי, מה שהוביל להכחשה מצידו. "הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, חבר בית דין רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד ברחובות, מבקש להבהיר כי לא הביע תמיכה במפלגה כלשהי וכי הפרסומים של מפלגת 'יחד' בנושא זה אינם נכונים. לדברי הרב גלוכובסקי, בית דין רבני חב"ד טרם התכנס לדון בנושא הבחירות וטרם נתקבלה שום עמדה. בעקבות זאת גם הוא עצמו נמנע מהבעת עמדה כלשהי בנושא", לשון ההודעה ששוגרה מטעמו.
גם נפתלי בנט לא טמן ידו בצלחת. בשבוע שעבר פרסם נפתלי בנט כי יערוך "התוועדות שבת" בבית חב"ד בגבעת שמואל. כך גם הופיעה שמה של חב"ד בפרסום הרשמי של מודעות המפלגה עם צבעי הירוק המזוהים עם הבית היהודי. מנהל בית חב"ד המקומי בתגובה: "שאלו אותי אם אסכים לתת לשר בנט לומר כמה מילים בהתוועדות 'שבת מברכים', ועניתי כי בית חב"ד פתוח ומקבל כל יהודי באשר הוא בסבר פנים יפות".
לפי שעה מופעל לחץ על חברי הנהלת הדירקטוריון של חב"ד – אגודת חסידי חב"ד, להתכנס ולפרסם הודעה רשמית כי חב"ד אינה מתערבת בבחירות וכי יש להתעלם מהצהרות המפלגות.
הרב שמואל גרייזמן מראשי עסקני חב"ד, אף הוציא מכתב גלוי בו הוא פונה לבית הדין הגדול של חסידי חב"ד ובו הוא מנסה להוכיח על פי מכתבי הרבי כי ההכרעה כעת מוטלת בידי אגודת חסידי חב"ד (אגו"ח בעגה החב"דית ), לדבריו, רק המוסד העליון הזה יכול כעת לתת את דברה של חסידות חב"ד בעת הזו.
כיצד תסתיים המערכה החב"דית? לפי שעה לא ברור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.