רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 בפברואר 2015

"חבר יקר! אם הינך חייב לשתות קפה לפני התפילה, אל תשכח לבקש מאבא שבשמים: אנא עזור לי! שאקיים ציוויו של רבינו הקדוש שלא לשתות לפני התפילה"

תמימותם של חסידי ברסלב • במודעה התלויה בחדר הקפה של בית כנסת חסידי ברסלב בווילאמסבורג שבארה"ב נאמר באידיש (תרגום לעברית): "חבר יקר! אם הינך חייב לשתות קפה לפני התפילה, אל תשכח לבקש מאבא שבשמים: אנא עזור לי! שאקיים ציוויו של רבינו הקדוש שלא לשתות לפני התפילה".
כידוע, שעפ"י ההלכה קיים איסור לאכול ולשתות לפני התפילה. בחסידויות השונות מצאו היתר מיוחד ולכן לא מקפידים על ענין זה, בברסלב מקיימים בפשיטות ובתמימות את ההלכה כפי שציווה רבי נחמן מברסלב באומרו: "אתם יכולים לקמט את הספר שלי (היינו לפרש את הליקוטי מוהר"ן) איך שאתם רוצים, אך רק אל תעברו על סעיף משולחן ערוך". כאומר שאם פירשת את הליקוטי מוהר"ן וההבנה שלך מתנגשת עם השולחן ערוך, אז זו לא הייתה כוונת ר' נחמן. 
מסופר שפעם שאל אחד את אנ"ש מה היו ההנהגות המיוחדות שלך ר' נחמן, אמרו לו: "תפתח שולחן ערוך ושם תראה מה היו הנהגותיו".. דהיינו שכל הענין של רבינו היה לעבוד את ה' יתברך בתמימות ופשיטות, ולא לחפש חומרות או הנהגות מיוחדות, אלא לנהוג כפי הכתוב בשולחן ערוך ולשמוח במצוות.
וכך אמר "כי עיקר היהדות זה תמימות ופשיטות וחוכמות אין צריכין כלל"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.